Famili Day & Mersing

Sabtu.. pagi2 lagi dah bersiap nak gi Famili Day.. tgk ler gambo2 di bawah..

Gambo 1 & 2.. abg & Hamzah Iqbal beraksi di padang..
Gambo 3-5.. muka budak ngantuk yg x serik nak main beskal.. Melalak2 bila turun beskal.. ni lepas abis acara kayuh beskal paling lambat.. kitorg x masuk pooonn..

Gambo 1.. acara main jongkang jongket bersama anak..
Gambo 2... paparazzi yg sonok tgk gelagat Hamzah Iqbal nak bwk lari bola rugby.. tak tau ler bape byk gambo & video dorg amik.. ade je aksi yg dorg suka shoot.. naik segan lak aku..
Gambo 3 & 4.. bersama hadiah johan acara balik rumah paling cepat.. hahhaha.. Tipu je ah.. yg beso tu hamper abg & yg kecik tu hamper aku.. Kitorg laki bini dpt hadiah cabutan bertuah.. mmg bertuah kan??? Actually nama abg dipanggil pagi2 lagi & masa cabutan bertuah nama aku dah waktu tghari, kitorg dah ada dlm keta & nak berambos dah.. aku ckp dgn abg tunggu ler kejap sbb x puas ati nama aku xdek.. kebetulan dgr ler kt tgh padang tu dorg tgh panggil nama2 org bertuah.. Boring gak la tunggu sampai aku give-up..
Masa abg tgh letak Hamzah Iqbal kat carseat, tetiba aku dengo org panggil no pekerja aku sayup2.. (ingat2 lupa sbenonya no nih).. Aku pon jerit ler kat abg.. abg pon cam "hah??" terus lari pegi tengah padang sambil jerit2 angkat tangan.. Jauh giler stadium tu & siap kena lalu longkang beso.. Mmg klako abis sampaikan aku yg dlm keta ni gelak ketuk2 dashboard lagi.. Masa panggilan terakhir aku tgk abg x sampai lagi & tetiba dorg panggil no. lain so aku bajet xdapat la tu..
Skali tgk tgh padang abg tersengih sambil jinjit hamper comel.. Wahhh aku dapat la.. Hahhahahahahahahah.. syoknya.. matcooolll.. Dlm keta Hamzah Iqbal diapit hamper kiri kanan & dia pon dah xtau nak main dengan hamper yg mana satu.. balik umah aku ler yg excited bukak hamper tu.. amik jajan sket2, masuk plastik & kasi jiran2 sbelah yg ada budak kecik.. Huhu puas ati tul.. Lepas tu balik masing2 tebongkang tido..

Lepas Asar cabot lari ke Kluang.. Kunun2 nak gi Giant Kluang parade.. tp tgk gelagat hampeh umat2 yg x reti sabo nak parking, terus kitorg patah balik.. pape ah!! Mydin KL pon x kecoo camni, kata abg.. hahahaha..
Ahad gi Mersing.. Makan-makan carik jalan.... sampai kena beli peta Johor... hehehe.. wellwellwell..kitorg mmg kaki sesat... tak sesat maka x cinta.. hahahhaha... Aku ler co-pilotnya sampai mau 10x bukak peta... Abis suma landmark aku sebot.. sibaik sampai..

Aksi anak& ayah yg x reti diam, ade ke patot Hamzah Iqbal nak terjun tebing tu.. sibaik ler air surut, kalu pasang mmg aku x jejak pon kat tmpt jalan kaki tu.. Takottt beb!! Aku ni bab2 air penakot sket...



Aksi ibu & anak yg susah nak amik gambo.. Asik nak lari je anak aku ni.. Bape kali jatuh aku pon xtau.. Aku lak sibuk nak betulkan tudung yg cam nak tecabot kena tiup angin..
Tak bape best la gi sini sbb...
Tempatnya mmg bleh la dikategorikan cantik.. tp org2nya yg aku tak berkenan.. ade ke patot sempat satu couple tu leh main carik2 jerawat kat wakaf tepi tebing tu (cth wakaf leh tgk dlm gambo atas).. kt wakaf lain ada lak group senior yg bawak botol kecik tulis 'liquor'.. Huhuh air ape tu? Kuat tenaga batin ekk???
Ada sekumpulan bdk2 muda selamba katak je gelakkan sorg makcik pelancong indon (aku rasa la tgk dari pakaian dia).. disebabkan angin telah menyelak kain terbelah dia sampai nmpk suar dlm (actually kain dlm yg jenis seluar.. bukan spender cam superman tuu.. ish otak blu la korg nih!!). Tak baik tau gelakkan org tua... dorg ni cam menunjukkan cth x baik psl org Malaysia ni..
Remaja merendek bukan main ramai.. ngalahkan yg datang dgn famili.. Kitorg yg berfamili ni yg naik segan.. Takdek otek buat round ke??? Aku plak yg geram.. Tempat elok beriadah tuk famili dah jadi tempat berzina lak.. Sori ye org Mersing.. bukan salahkan korg.. Tah2 yg dtg buat mende x elok ni, org luar..
Tu je le aku nak komen.. Kalu la dorg jaga pantai ni elok2, nescaya (cewahh) ramai org datang nak berkelah kt sini.. Signboard larang berzina bukan main byk, tempat yg dekat signboard tu ler ramai merendek.. Ish!!!.. Siang hari plak tuu..



Gambo Hamzah Iqbal sebelum muntah.. sabo je la..
Disebabkan jalan Kluang-Mersing ni bengkang-bengkok, abg pon berangan ler bawak drift cam Initial D (xdek drift mana pon :p).. aku pulak kata Hamzah Iqbal ni macam tauhu.. Dlm cite tu kan dia drift bawak tauhu turun bukit.. Punyalah fragile xnak tauhu tu tumpah.. Akhirnya tauhu kitorg pon tumpah.. Abis basah carseat & baju Hamzah Iqbal.. Aku rasa dia mabok kot.. masa pegi dia rileks je sbb dia tido, masa balik dia leh jaga lak.. Byk kali gak la sampai lembik anak aku.. Dah ler kwsn tu xnmpk penempatan lgsung..
Smpai kat Kahang (betul ke nama ni? aku lupa la..) singgah ler masjid tuko baju & lap2 bdn dia.. Sian.. lembik abis.. Carseat terpaksa sorong masuk boot & aku duk dgn dia kt seat dpn.. Adeii cam nak patah tangan aku ni riba Hamzah Iqbal yg tertido kepenatan.. Agaknya terkejut bila kena tegor "Okkeiii" dgn polis yg jaga roadblock kat Ayer Hitam terus Hamzah Iqbal terjaga.. haahaha aku dgn abg je yg paham..
Sampai opis abg kul 5.30 coz abg kena tutup lab.. Ingatkan nak mkn pizza kt bando, so benti ler smyg dulu kt masjid opis, Hamzah Iqbal pon muntah skali lagi & kali ni atas baju & suar aku.. Sabooo je la..
Aku cadangkan kt abg balik mandi & semayang dulu sbb dah dekat dgn rumah.. Bila dah sampai rumah malas plak nak kuar.. Akhirnya pizza diganti dengan macaroni bersoskan sosej panggang (dlm tin.. hahahahha.. cepat dan sedap dimakan :p)..

Comments

Popular posts from this blog

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Oh Adik Kedai