Badi Letrik

Kelmari xdek letrik dr pukul 2 pagi sampai laaaa tengahari.. So tepaksa la pegi keja pakai baju yg xyah gosok & tudung semalam (sbb slalunya pepagi baru aku gosok baju & tudung.. haru tul!!).. Itu pon sibaik laaa suami kesayangan aku tu x campak tudung smlm dlm mesin basuh.. Tima kasih!!

Semalam xdek letrik lagi dr pukul 8.15 mlm sampai laa kul 9 lebih.. Harusss panas beb!! Bukan hati yg panas (sbb leh sabo lagi).. tp cuaca panas sungguh.. Hamzah Iqbal pulak bleh buat lawatan tapak lak kt depan rumah.. Kulu kilir xtakut tul dgn suasana gelap..

Dah la lilin xdek, lampu suluh pon xdek.. Abg pulak gi ngajo.. Aku pon call abg mintak balik cpt sbb aku dah pening pala sbb gelap sgt.. Dpn rumah pon gelap gak.. Suma mak2 org (temasuk aku) dok lepak dpn rumah sambil angkut anak memasing.. Sibaik laaa akak sbelah rumah bagi lilin sebatang.. Tima kasih kak.. nanti saya ganti balik eh..

Kebetulan lak masa blackout tu aku tgh tgk cite The Omen kt Star Movie.. Tup2 tetiba lampu padam tp tv menyala lagi.. Cemana tu?? Haruusss ler aku jd takutt!!! Dlm seminit pastu baru tv padam & dengo ler org2 kt luar cam ngeluh.. Huhu lega sket aku, sbb ingatkan rumah aku je xdek lampu..

Dlm kul 9 lebih abg msg kata nak balik dah, 2-3 minit pastu tetiba lampu nyala balik.. Huhuh sian abg.. Aku pon bgtau la xyah balik.. teruskan la ngajo coz api dah ada.. Sian anak2 murid dia sbb dah tutup komputer suma.. Heheh sori yeee student2.. Bini cikgu ni buat kalut skett!!

Sempat la pesan dgn abg bli lilin & lampu suluh kt Carefour.. Sbenonya niat dlm ati nak suh dia balik rumah & angkut aku gi soping heheh.. Tp xpe la.. Kang Hamzah Iqbal meragam nak tido, aku gak yg naya..

Dah ada letrik tu, sambung balik tgk cite The Omen (mula2 je takut, dah ada api terus jd berani hehe).. Pastu tingat tudung x gosok lagi.. xkan nak pakai tudung 3hari beturut2 ye tak?? Gosok skejap.. Pastu landing balik atas tilam tgk Channel E! pulak.. Hamzah Iqbal dah tekebil2 ngantuk.. xlama pastu dia pon lolap.. Sonang ati den..

Abg balik kul 10 lebih sambil bawak lilin, lampu suluh & jus mangga kegemaran bininya hehe.. (sempat aku kirim).. Harap2 arini x blackout lagi sbb mlm ni pon abg gi ngajo.. Adoi.. letih la camni.. Harus aku bli lampu & kipas pakai bateri je la.. tuk backup ye tak??

Dah la balik umah mak metua aku Sabtu lepas pon xdek letrik (sbb ada 2 ekor cicak gigit wayar sampai kering kontang cicak tu.. Sian dia.. ).. Agaknya kitorg ni kena badi letrik kot.. Xkan nak mandi dgn letrik ye tak?? Harus aku kejung heheheh..

Comments

  1. kalu xde letrik memang sangat seksaaaaaaaa kan

    saya pun kalu xde letrik, huh jadi panik la, nak2 lagi kalu sesorang

    ReplyDelete
  2. Dlm kegelapan dan kepanasan la yer..sian dia..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Oh Adik Kedai