Sian Anak Ibu..

Sejak akhir2 ni asik cite cam lawak2 biasa je.. arini aku nk cite sedih lak yang membuatkan mata aku bengkak pagi ni..

Semalam pengasuh Hamzah Iqbal ckp badan dia dah stat panas & dia xmau tido sbb idong tesumbat, so aku andaikan balik kang konfem la dia tido lena.. Lepas Maghrib abg gi ngajo anak yatim.. Dlm kul 8.30 mlm aku buatkan susu campo ubat batuk (coz dia batuk bekahak).. Anak aku ni penakut makan ubat, nmpk botol ubat pon dah teguling2 nak lari so tepaksa la masuk dlm susu.. Dokter xsuggest buat camni tp apa nak buat, itu je cara yg bleh buat dia makan ubat.. Kalu tak rugi je ubat bersepah atas lantai masa begelut nak bagi dia makan.. Lepas minum susu tu ada la tanda2 dia ngantuk so aku tepuk2 dia atas tilam sambil tgk af.. Dia stat merengek2 aku tuko strategi lak masukkan dlm buai & sambung tgk tv.. Akhirnya terlena gak hero kesygan aku nih..


Kul 10.40 abg balik & sambung buai Hamzah Iqbal sambil tgk tv & suh aku tido.. Wah, pucuk dicita ulam mendatang.. Kul 2 pagi, Hamzah Iqbal meraung sbb payah nak benapas, idong da tesombat.. Aku kuarkan dari buai & letak atas tilam tp x jalan gak, still meraung.. Sempat aku buatkan susu.. Abg kata giliran aku lak jaga Hamzah Iqbal & dia plak gi tido.. Puas aku tepuk2, dodoi, tinggikan bantal kepala dia tp dia still merengek gak.. Dah la tido buas giler, sampaikan kaki naik kepala aku (bygkan la aku tgh besila & menunduk sket, dia bleh letak kaki atas kepala aku.. hebat ek?).. Badan jgn ckp la, tendangan dia cam kaki kuda.. Mau lebam2 kalu 2hari berturut2 kena tendangan kuda.. Aku dah start geram, sora pon dah tinggi sket sbb pala aku dh sakit sgt. Smlm pon camni, harini pon cam ni gak, lelama aku jadik zombie.. Tp xdek lah aku tengking gila babis..


Dlm kul 3.45 pagi abg bangun & jaga Hamzah Iqbal, aku pon sambung tido.. Mula2 orait laa.. lelama aku dengo cam sora pon dah tinggi, tepuk pon dah kuat.. Pastu..


"PAP!!"


"Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...............!!!"


Laki aku dah bantai bontot Hamzah Iqbal dengan kuatnya.. Kebetulan lak masa tu aku tgh bukak mata, nmpk bukan main hayun lagi tgn dia pukul Hamzah Iqbal.. Kalu la laki aku pukul aku sekuat tu, aku pon melalak gak sbb sakit, inikan pulak budak yg umu setahun stengah ni.. Hamzah Iqbal jgn cite la, meraung giler.. So apa yg aku buat??


Aku pon terus bangun pegi kat si kecik tu, airmata jgn ckp la.. meleleh2 cam pelakon airmata.. kiranya kitorg dua branak banjir air mata la... Stat la aku merepek meraban kat laki aku, nape pukul si kecik tu. Biasa la budak2 demam mesti byk ragam, sedangkan kita yg dewasa ni pon tido xlena kalu selsema.. Apa la salah budak tu.. Aku dah stat tesedu2 dah, sampai ati dia pukul anak aku camtu.. Sakit ati tau tak!! Aku tau laki aku baca blog ni, bior dia tau apa aku rasa..


Aku pon dukung Hamzah Iqbal & pujuk2 dia.. Airmata turun selaju jet, ingus pon tangkap leleh gak.. Kulu kilir aku dukung dia sampaikan nak telondeh kain batik aku.. Lantak la, xsanggup aku tgk anak aku sakit camni.. dah reda sket, dia telentok kat bahu aku.. Tetiba laki aku dtg nak amik Hamzah Iqbal, mula2 aku xnak bagi gak tp pikir2 balik biar dia pujuk balik budak tu.. Abg suh aku tido balik, aku baring gak tp masa tu otak aku dah melayang ke tempat lain.. Teringat betapa susah payahnya aku bersalinkan Hamzah Iqbal, siap uri terlekat lagi.. 2-3 org nurse siap mengorek2 lagi rahim aku, giler payah.. Dia kena demam panas... kena sema2, masa tu aku dgn abg lom lagi duk serumah, still lagi Famjaruh (Famili Jarak Jauh).. tp aku still sabar, wpun tido mlm aku ada la dlm 1-2 jam je..


Sibaik mak ada, itupun kdg2 mak yg jaga Hamzah Iqbal & suh aku tdo sbb soknya aku kena pegi keja.. mak x merungut pon.. Slagi Hamzah Iqbal xtido, mak pon xtido gak.. Huhuh part ni aku dah sedih ah.. xsepasal aku nangis kt opis nih (sshh.. aku updet kt opis nih. jgn bgtau bos aku tau).. Bertambah lagi sedu aku mlm tu..


Agak2 dah letih dukung, abg tidokan Hamzah Iqbal atas tilam, mula2 dia merengek gak.. Aku bangun buatkan susu lagi sbb mesti dia haus melalak tadi.. Abis susu, dia dah stat diam.. Aku tgk cam dah ok sket, aku pon ingat nak sambung tido, pastu si kenit tu ckp sorg2.. Tak ngantuk la tu.. Bila dah sunyi tu baru la aku leh tdo..


Kul 7.30 pagi nak gi keja, Hamzah Iqbal x bangun2 lagi.. Mesti letih sbb semalam x cukup tido.. Sian anak aku ni..


Mmg la kalu anak nakal patut kita pukul, tp kalu dah budak tu sakit.. nape nak tambahkan lagi sakit... Abg marah gak la dgn aku sbb jarang pukul anak, kalu pukul pon pelan je.. Behtu dia kuat pukul anak, xkan aku pon nak jd cam dia gak.. Biar la ada kontra sket.. Skurangnya bila dia kena pukul, dia bleh ngadu dgn aku.. Aku xnak dia carik org lain tuk dia ngadu.. Bukan aku manjakan dia, aku pon bukannya baik ya amat.. ada masa kesabaran aku ni pon tercabar gak.. Tp aku pastikan aku xpukul tempat2 yg sensitif, aku pukul bontot, peha or tangan dia.. Pas pukul tu nnti aku gosok2 tempat yg aku pukul & bgtau nape dia xleh buat gitu.. nape aku marah.. nape dia kena dengar ckp aku..


Adui, ni baru anak sorg.. kalu tambah lagi lapan???




Gambo mlm tadi, dgn puting kesayangan
Lepas kena paksa cabut puting, basah bibir cam pakai lipstik plak
Main tepon ayah, pandai lak tu tuko setting sampaikan aku pon xtau camne nak buang tulisan kt wallpaper tu..
Lepas berak, main dgn Mr. Rabbit.. jenuh nak kejor pakaikan baju si kecik nih.. Badan putih sbb aku tabur bedak byk.. sambil kejor sambil tabur.. so camtu la jadinya..
Saat-saat nak tido.. isap dulu..
Sanggup ke pukul budak secomey ini?? (Abaikan perempuan bergigi arnab disebelah Hamzah Iqbal)

Comments

  1. kah..kah.kah..mula2 aku sedih..dah last2 tuh smpt ko buat lawak ye...haha...aku phm perasaan ko..dulu pun aku penah terasa mcm tuh..sedih kan..sabo ye..

    ReplyDelete
  2. alahai...siannya dia kena babab masa tengah demam....
    kalau akak pun laju je menangis...
    kita yang mengandungkan dia, hancur luluh hati kalau dia kena pukul dengan hubby....
    uhuk....

    ReplyDelete
  3. ala sedihnya...
    bila dah mengantuk tu...mood pun tak baik laa...

    masa salin asha pun uri saya tersangkut...kena minor operate lagi tu...semalaman kena tahan untuk pemerhatian...

    apa-apa pun bersabar laa...

    ReplyDelete
  4. alahaiiiiiiiiiii sedihnyaa...

    x sanggup pukul anak kuat2 mcm tu

    tp kalu dia x dgr kata, mmg kena la jugak babab, tp pukul dia ikut tahap umur la kan,

    mesti lepas pukul hubby u rasa bersalah kan...

    ReplyDelete
  5. ita.. aku pon tegelak gak wpun airmata belinang.. cececehh.

    kak pnut.. wahh.. camtu la apa yg kita rasa.. sedih ek..

    oli.. kita sama la oli tp kita xsampai kena operate..

    vp.. besalah giler.. tu ah.. sapa suh carik pasal.. sndrik tanggung ah

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. alaa siannyer kt si cute tuh..xmo rr bababb dia..!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Oh Adik Kedai