Aktiviti minggu ini


Tgk la muka Hamzah Iqbal ni? Apsal cam seram je ek? Ooo.. sebab masa ni mata dia tengah bengkak sbb nangis & sakit mata.. belah kanan tu mcm bengkak byk so tambah lagi dgn bengkak melalak, tu yg jadik mata camtu..

Sbenonya nak suh korg tgk rambut si kecik ni, amacam??? panjang ek?? Kalu buat toncit pon aku rasa dpt la 2 batang pokok kelapa cinonet.. geram tul aku! Kalu girl dah lama dah aku bli sepit rambut pink hehehhe.. Sibaik la boy.. Oleh itu......


Harus ler bawa ke kedai gunting rambut kegemaran abg.. Kedai gunting rambut Sahran kt Semerah.. cewahhh siap promote tuuu... Cara dia pegang gunting cam kartun je sbb lajuss giless... Zass zass tengok2 dah siap rambut Hamzah Iqbal.. Dulu senang je nak gunting rambut budak ni, skang kuat melalak.. Tepaksa kena kepit dgn ayahnya baru ler senang nak gunting.. Dah ler si kecik ni penggeli macam ibu dia.. heheh.. So tengok la hasil rambutnya sekarang... Sori gambo blurr sbb amik guna enpon murahan & tepaksa snap cepat2 sbb kena kejo dgn Hamzah Iqbal yg suka nak rampas enpon ibunya...


abaikan beg ala2 budak2 AF kena buang daerah sbb baru balik dr kg..


Skang da nampak kedebaban budak ni.. rambut mmg senget benget sbb xleh buat ape dah.. Dia dah melalak sampai boleh pecah cermin kedai tu kalu tunggu lagi 2-3 saat heheh.. Siap tukang gunting rambut tu mintak mahap sbb xdpt buat elok2.. xpe la bang, kitorg paham.. Kitorg pon xsanggup dengo si kecik ni meraung..

Mak metua aku pon ckp Hamzah Iqbal dah makin serasi kt tempat skang sbb Hamzah Iqbal dah makin berisi.. Kalu belari time tgh togel tu, kiut jek.. Begegar montotttts hahaha.. dah la kaler ijauu wakakakakka.... anak sapo la nih!!

Ptg smlm sempat la merembat benih2 & anak pokok dr kg tuk dibawa bercucuk tanam belakang rumah kitorg.. Huhu mcm tanah 2-3 ekar je kan?? Padahal ada la dlm 2-3 meter je hahahha... Dpt la benih bendi, kcg pjg, kecubung, anak pokok lak dpt la kelapa 2 bijik, daun pandan, cili basah, terung bulat, betik, nangka, keladi heheheheh suma campak satu tempat je.. Mintak2 jadik sbb tanah terhad.. Nnti dah naik anak2 pokok & benih tu aku post la gambo kt sini... Serai dah siap2 tanam masa mula2 dok umah ni, dah merimbun pon, rimas lak aku tgk.. Tp bila nak masak tepaksa bli serai kat kedai sbb aku xtau nak kerat serai ni, malu lak org tgk tetonggeng2 nak kerat serai.. Hahahahh pape tah aku nih.. Nak tunggu blakang rumah jadik belukar agaknya..

Tinggal nak carik limau kasturi, daun kari & daun kunyit je.. Hhahhahah tanah cinonet tu pon ada hati lagi nak carik pokok lain.. errmm, tepaksa la tanam dlm pasu.. Abg!! jom gi Care4 carik pasu murahan hehehe.. Baja pon dpt free, thanks to ayah metua den... Itu pun siap nak semaikan anak benih tuk kitorg lagi, tinggal nak amik bawak balik sini je.. Adoiii harap2 sumanya menjadik.. Abg ckp lepas ni dia xnak dengo lagi aku ajak dia gi pasar.. Lahai, kalu ikan, ayam takdek, mesti nak gi pasar jugak kan?? Takkan makan sayo je.. Abg kata, kalu ada pokok yg tanam leh kuar ayam, ikan.. konfem abg nak tanam gak hahahhaa... Ayah kata bela je la kt blakang rumah... Err... Nak siram pokok pon stakat balik keja je, ada masa ke nak bela ayam?? Takpelaahh, kalu kitorg bela ayam, sian plak org yg jual ayam tu, xdek sapa nak bli kt dorg hahaha...Padahal takut2 ayam yg kitorg bela tu mati kebulur sbb lupa kasi makan.. tak ke naya tu.. Dah leh jadi kes penderaan..

Member aku lak planning nak bela lembu & aku lak cam best je nak bela kambing, kan ke sekarang ni bekalan daging kurang.. Kalu bukak kolam ternak ikan pon best gak kan??? hahhahah aku ni dah jadi org kampung ke??? Mana semangat kebandaran aku nih??? Huwaaa dah ilang la... Smlm pon tanam pokok slamba je korek guna tgn huhuh, geli wehh.. Abg kata dok kt kg ni dah xleh geli2, kalu nak buat bakti dgn tanah pon xleh geli2.. time tu je la aku x geli.. bila pk balik heheh geli plak..

Arini nak gi carik tempat blajo jahit baju.. Mmber plak ajak blajo jahit lgsir.. Ceh, mana satu aku nak ikut ni?? Kalu blajo jahit baju, aku kena blajo sorg2, xdek geng lak nak numpang gi kelas.. Kalu gi bajo jahit lgsir skurangnya aku ada mmber nak gi kelas & nak refer kalu aku x paham.. tp xbest la jahit lgsir, aku nak jahit baju kurung tuk aku... Pastu da pandai baju kurung, blajo plak buat baju melayu.. berangannya aku!! Hihihi.. stat la tamak nih.. Tgk la cemana, harap2 kelas jahit baju yg survey mggu lpas ada gak kelas tuk blajo jahit lgsir, so aku blajo jahit baju, mmber aku blajo jahit lgsir, pastu amik hari yg sama, & pastu tuko2 la ilmu ye tak? Heheh..

Sabtu lepas anto mesin jahit SINGER mak yg aku kidnap dari KL, kena dlm RM128 sbb gigi gear dah rongak.. Sibaik yg lelain ok lagik.. tu yg makin semangat aku nak blajo menjahit nih.. Kunun2 nak blajo masak dgn mmber aku, skalinya budak2 sini kebanyakkannya makan luor sbb penat keja & kena jaga anak.. Paling koman pon masak ujung minggu.. Aiyarrrkkk aku je ke yg kena masak ari2?? Nasib ler masak sempoi2.. Kalu masak berat2 lak x mengajo ler abg sbb sibuk tunggu lauk masak.. (err yg berat2 tu tunggu ler thn dpn ek heheh..).. itupun mak metua aku kasi terung bulat 4 bijik aku dah xtau nak masak ape, siap sms mak tanya terung bulat bleh buat masak apa hahahah... abg suh buat asam pedas... ikan pon xdek, xkan la masak terung semata2?..

Skang kitorg planning baeekk punya, kitorg bli barang basah kt pasar malam rabu je la.. Lagi molek ikan & sayur2.. gemok2 x mcm kt Care4.. Bli tuk masak sminggu je, so tiap2 minggu ada la alasan aku nak gi pasar malam hahahahhahahaaa.... tp yg xbestnya, barang2 harian dah x bli kt care4 gak sbb mahal, abg ajak bli kt Wellward je.. Huhuh mmg da xdek alasan nak round2 kt Care4 or BPMall lagi huhuh.. babai soping kompleks ku... Aiseyy bekobar2 lak nak masak nih.. 1stly, aku nak buat asam pedas sampai tererrr.. Mak, kasi resepi asam pedas boyan.. Nanti email ekk.. Pastu nak buat masak lemak, pastu masak kari pastu.. pastuu... err... blaja asam pedas dulu la.. ngeri lak tgk resepi2 nih..

Arini cam pelik sket cara aku menaip sbb aku taip je apa yg telintas kt otak aku sementara bos aku gi kuar sarapan.. Nnti sambung balik.. Adioss..

pss.. mak nak ke benih2 pokok ni? Kalu nak nnti angah kidnap bawak balik KL.. Tp tunggu la benih yg kitorg tanam ni menjadik, buat malu je kalu x hidup heheh..

Comments

Popular posts from this blog

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Oh Adik Kedai