Ego Ibu Mertuaku

Aku lupa nak cite kt korang ek pasal Ego Mak Mertua aku..

Heheh mak mertua aku tak ego laaa.... Ego tu motor terbaru dia.. Ayah metua aku yg belikan.. Aku panggil dorg ibu,ayah je la ek... so korg tau la yg dorg tu mertua aku..
Ayah blikan ibu Ego sbb senang ibu nak gi Yassin or memana sbb slama ni ibu bwk motor ayah pon cuak2 gak la, sampaikan x boleh nak bonceng org lain takut jatuh, kecuali adik ipo aku yg paling kecik sbb ringan hehee.. So dengan Ego ni, senang ler ibu nak bejalan2 & senang ler uda bawak gi keje hehehehe...


Pastu abg pon pinjam ler ego ni bawak kitorg jln2.. sampai kt dpn sungai, abg turun & pegang Hamzah Iqbal. Abang suh aku naik & try motor nih.. Siyesly aku ckp, sejak kes aku langgo pagar pokok dpn balai bomba (Org BTR mesti tau tempat nih) & kes aku terpress motor abg sampai lagi skit masuk sungai.. aku dah jadik fobia.. Abg suh gak press sket2.. aku pon press, tekejut punya pasal.. aku tahan dgn kaki, masa tu mmg nak nangis dah sbb tekejut.. Skalinya abg gi press plak minyak (masa ni aku sorg je atas moto, abg berdiri kt sbelah) terus moto tu ke depan & aku yg panik ni plak nak tekan brek, aku bleh terpress lagi laju.. Pe lagik.. aku tahan ler dgn kaki.. Skalinya kaki aku terlipat & terseret atas jln, jln tu plak batu2 kerikil halus tu.. adoiii!! Tah cemana motor tu benti, terus aku bangun (sibaik abg sempat sambo moto tu) & ape lagik nangis ler.. Sakit wooooooooooooo.............


Lepas kena pujuk tu baru ler ok sket & terus balik rumah.. Malu je dorg tgk mata aku merah hihihi.. kensel la bli Ego kalu camni, sbb abg kata thn ni abis bayo moto, nak sambo lak ego hehe.. takot beb!!

Comments

  1. saya pun ada pengalaman lebih kurang macam ibu...
    sampai sekarang saya langsung tak berani bawa motor...

    ReplyDelete
  2. hahah dengo blaja moto pon bulu roma kita dah meremang..

    tebayang2 kenangan di pagar bomba eheheh

    ReplyDelete
  3. aku takyah bawak moto, jadik penumpang pon seram pale lutut...asik terbayang pale lutut kena sagat jalan jek...seram sak!!!


    eerrrrkkkk...tapi laki ku mahu membeli sejibik motorrrr la..gimana?!!!

    ReplyDelete
  4. apa susah laki ko bawak moto, ko bawak la keta..

    duit minyak?? pepandai la sape yg bwk ler dia yg isi hahahah...

    ReplyDelete
  5. wah bagus tu ibu mertua ko dpt motor lagi..kelas..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Oh Adik Kedai