Hamzah Iqbal dah pandai...??


Ini saya.. Muhammad Hamzah Iqbal.. Ensem tak saya??? Ayah saya baru belikan saya topi.. Mcm topi bintang 3 je kan? Hehehe..



Saya suka lah pakai topi nih heheh... Rasa mcm nak tanggal jee (ish ibu jeling laa..)

Apa yg saya dah pandai buat?? Nanti ibu saya ceritakan...

Haritu (lupa nak updet) pengasuh Hamzah Iqbal bgtau, dia dah notti.. Ini aduan pengasuhnya :

1) Suka masuk telekong anak Kak Nin (pengasuh) & mesti anak Kak Nin ketawa & tepaksa berenti semayang

2) Suka buli abg botak (budak umo 3 thn yg Kak Nin jaga)

3) Tak suka dengan baby (Budak umo bwh 1thn yg Kak Nin jaga jugak)

4) Suka tolak baby bila baby jalan.. Ish2.. camne nak kasi adik nih..

5) Kalu sedara Kak Nin datang, mesti Hamzah Iqbal org yg mula2 tunjuk perangai.. kunun2 dia ler yg paling best..

6) Kalu baby duduk atas riba Kak Nin, mesti Hamzah Iqbal ngamuk & tolak baby..

7) Kalu ada org lain yang nak naik tangga, mesti Hamzah Iqbal berlari naik tangga dulu.. Kunun2 tangga tu dia punya laa.. kudukut tul!!

8) Suka hiburkan ati org2 yg dtg kt rumah Kak Nin sampaikan ada yg nak bwk balik lag.. Ish manablehh..



Kalu kat rumah plak Hamzah Iqbal suka :

1) Letak jari kt belakang pintu, lepas tu tunggu aku tolak pintu tu.. Pastu melalak.. tau plak sakit tp tetap nak letak kt situ.. Kdg2 saja je aku tgk, lepas dia letak jari mesti dia jeling2 aku..

2) Pantang dengo lagu mesti cepat2 nak joget.. Kdg2 lagu 2-3 saat pon dia leh joget.. Dah la pala senget2 dgn hentak2 kaki lagi..

3) Dah pandai panggil ayah.... mak.. tp bila suh panggil ibu tetap panggil Babuuu.. Kalu suh tunjuk pon dia dah pandai dah, dah kenal org.. Nmpk gambo ayah pon dah jerit Ayaaahh.. tp tunjuk gambo ibu dia ckp "nanakk.." sambil geleng kepala.. bila aku suh cakap "i lebiuuu" nnti dia kata "Babuuu" waahhaha.. ibu & ilebiu bunyiknya samaa je, can do laaa!~

4) Pantang nampak air mesti dia jerit "Ndak ayer".. ndak ok bukan nak.. pastu bila bagi minum dlm cwn mesti dia blubbing air dlm tu.. sabo je la..

Ok save dulu yg ni.... lenkali sambung

Comments

  1. nampaknya anak ko selly tak suka baby kecik.. camne nak bagi adik dkt dia ni??

    ibu jadi babuuu?? lawak la dia..

    anak aku, mama jadi mimi, takpun ma-ma-ma-ma-ma, takde stop..

    ReplyDelete
  2. bagi adik? tah ler.. dia ni nampak baby kadang2 suka, kadang2 x sker.. dia ikut mood la..

    hahah ok la tu, ada gak bunyiknya.. aku ni babuu.. terasa cam babu roti jek.. ahaks..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Oh Adik Kedai