Perkembangan Hamzah Iqbal

Perkembangan terbaru Hamzah Iqbal..

1. Dah kenal kartun.. Kalau nampak je @ dengar je lagu Fifi and the flowertots tu.. terus ler dia jerit " fifihh.. fifihh..", Postman Pat, dia jerit "patpat..patpat".. Kalu thomas dia jerit "kut-kut" <-- yg ni xpernahnya betul!! @ ultraman dia jerit "Akkemmen!!".. siap dgn gaya tangan skali (ni mesti terkenan dgn anak ita.itu nih hihih..)

2. Da pandai naik sofa pastu terjun gaya spiderman (siap depa kaki tangan) & landing baik punya atas tilam.. kalau aku tengah baring atas tilam, naya kena smackdown bdn aku nih.. meleleh gak la air mata aku, sakit woo.. Kadang2 kena pala lutut aku, tp skejap je dia melalak, nnti naik balik sofa pastu jerit "Akkemmenn!!" Aku tengok cite ultraman xdek lak dia ajo panjat2 & terjun.. Tah mana cite wrestling anak aku tgk tah!!

3. Da pandai nangis siap tutup2 muka dgn tgn bile aku tak paham apa yg dia nak.. Seboleh2nya nak aku paham & ikut dia.. Ada masa aku layan, ada masa aku buat derk je..

4. Setiap kali aku suh dia baca bismillah mesti dia ckp "Amimm!!", siap sengih2 lagi.. Kadang2 aku buli dia, tiap2 kali dia nak minum milo mesti aku tanya.. "bace ape?".. "Amimmm!!"... "baca ape?".. "Amim!!", sampai la dia mengamuk heheh.. Siap tangan sapu muka tuu.. Anak sapaa la nih!! Tp dia baca Amim je, bismillah tak tau lagik!

5. Tak pernahnya nak berjalan.. 24jam mesti berlari.. Kalau aku pimpin tgn dia baru dia jln.. Tah terkenan watson nyambek ke hape anak aku ni ha.. Dah la makcik laki aku ckp laki aku masa kecik dulu sbijik perangai cam Hamzah Iqbal.. hehe.. So tiap2 kali Hamzah Iqbal berlari mesti aku gelak & perli laki aku..

6. Dah pandai main lawan2 dengan bantal peluk aku (bantal peluk yg beso tu).. Yg ni aku rasa mmg terikut2 cite Ultraman. Mcm mlm td aku dengo beria2 dia ber "yah.. yah!!".. Rupanya tgh lawan bantal hahaha.. Mcm betul2 lawan resakse.. Klako tul!!

7. Pantang nampak budak2 yg baya dia atau pun tua drpd dia mesti dia ajak borak.. Siap salam cium tgn tu.. Tah apa2 tah.. Kdg2 budak tu muka tekejut je sbb tetiba Hamzah Iqbal duk dpn dorg & borak.. Cam kenal lama je..

8. Dah pandai panggil aku ibu.. Kalau nangis pon nnti dia melalak2 panggil " buu.. bu.. "... Buatkan aku sayu jek!!

9. Da pandai bgtau kalau dia berak.. "bu..yak..yak!" pastu tepuk2 bontot.. Kadang2 ayah dia xpercaya yg dia berak.. Heheh.. budak2 kan xpandai tipu.. Kalau dia kata yak tu, mmg konfem la dia berak!! Tinggal rajin or malas je nak cebok kan kan kan?

10. Pandai nyanyi lagu barney i luv u.. tp version lain.. " i were u.. u were mi.. we wo blablabla(xpaham) e-eli" Hahah.. yg lelainya aku sambung sambil dia pon nyanyi stail jerman..

11. Da pandai ckp sket2.. contohnya "Aloo.. atuh ahh!" maksudnya adui, jatuh la.. "Aloo.. ukak ahh!" maksudnya.. ala bukak la.., "apah ah" maksudnya nyampah la.. (siap dgn gaya tgn lagi)..

Nnti aku updet lagi.. Lupa lak nak amik gambo or video.. Nnti lepas ni aku try upload kalu ada.. Ada satu video dia tgh main tepon ayah dia.. Cm beria2 je borak dlm tepon, siap dgn tangan lagik hihihi..

Comments

  1. bdk2 nih kejap jek dah besar..sok2 ko mesti lupanye apa dia reti ms kecik2 dulu..hehe..bila nak tmbh lg nih

    ReplyDelete
  2. comelnye hamzah ni tau..
    yg tahan bab amin tu..
    dia nak ibu dia baca doa la tu.. dia aminkan aje..

    pandai nyanyi lagu barney dah? wa wa wa..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Oh Adik Kedai