Revised Balik Apa Yang Berlaku Minggu2 Lepas..

Perghh.. rindunya dgn blog aku nih.. Dah lama giler aku x updet.. Ni suma gara2 keja yg xmenentu.. Pastu balik lak awal, mmg xdek masa la nak merendek dgn blog kesayangan aku nih.. Lunch hour plak kdg2 buat kije, kdg2 kuar dr opis.. Adoiii!! Nasib ko la blog dlm tuan cam aku nih..

Perkembangan terbaru pasal diri aku (selain dr keja.. boring la cite psl keje) :

1) Aku dlm proses beli rumah kat area opis aku nih.. Yg paling penting tak over dr bajet. Yg lelain nti aku cite lenkali sbb td aku dah taip tetiba ilang lak.. tensen tul!!

2) Tgh belajar menjahit dgn sorg makcik kt Parit Hj. Ali. Alhamdulillah, dlm masa 4 jam belajar.. dah boleh potong 2 pasang baju (baju aku & Aton). Sibaik Aton kenal makcik ni, so xyah la membazir sampai rm300 nak belajo kt kelas menjahit. Yg bestnya makcik ni ajo tak pakai tali tape pon.. Main uko gitu2 je, so anak murid dia pon dpt ilmu uko2 gitu gak la.. Aku pon tak reti guna tali tape heheh.. Tp aritu jahit langsir bukan main lagi aku uko pakai tape.. Minggu dpn InsyaAllah sambung belajar jahit plak.. Eii tak sabonya nak jahit baju sndiri tuk raya nih.. Senget pon senget la.. janji buatan sendiri hihihi..

3) Famili day 2-3hb Ogos nih ke Tiara Beach Resort. Aku nak belikan Hamzah Iqbal pelampong la.. Aritu tgk kt Save & Save ada jual pelampung siap dgn stering lagik. Wahh.. harus aku beli.. Jgn nnti lepas famili day Hamzah Iqbal melalak nak guna dlm toilet dah la.. toilet da la cinonet.. Nanti bawak gi Wetworld leh la guna kan???? (jeling kt abg heheh)..

4) Minggu lepas ibu Kak Nin (pengasuh Hamzah Iqbal) meninggal dunia.. Innalillah.. Dia tak dpt jaga Hamzah Iqbal seminggu. Mula2 plan nak anto balik kg, tp disebabkan perjalanan dr kg ke opis dlm 45 minit kalu bawak cam F1, aku suggest kt abg mintak jiran aku jaga. Alhamdulillah, dia x kisah tp Hamzah Iqbal pulak jd mengada2, ye la sbb rumah sebelah menyebelah, slalunya bawak dia jalan naik keta dulu baru gi rumah Kak Nin, kali ni terus bawak dia gi rumah sebelah.. 1hari tu ok la jugak, tp akak tu kata lepas tghari terus Hamzah Iqbal pegi balik pintu & merengek2 sambil buat muka sayu.. Aku dengo pon sayu masa akak tu cite.. Lahai anak aku nih.. Bila tgk aku balik je terus melalak2 mcm sbulan tak jumpa.. Kiranya akak tu jaga 5 hari, 5hari jugak la dia melalak2 time nmpk kitorg balik keja.. Kalu kt rumah Kak Nin dia ok jek, siap lambai2 lagik.. Kadang2 siap xnak ikut kitorg balik. Akak tu bgtau yg Hamzah Iqbal ni boleh tahan jugak ligatnya.. Dia dgn Irfan (budak yg akak tu jaga, anak jiran aku gak) siap main tarik2 rambut lagi. Irfan tu muda 2-3 bln dr Hamzah Iqbal. Kadang2, dia main pijak je baby (anak lecturer yg akak tu jaga gak.. pendek kata akak tu jaga 2 org budak) yg baru belajar merangkak. Adoi anak aku sorg nih!! Malu aku tau!!

5) Aritu aku mimpi Hamzah Iqbal jatuh dr bangunan, Ya Allah... ngerinya!! Siap aku melalak lagi meraung panggil nama dia. Bila aku bangun tido terus aku nangis bukan main lagik!! Eii, tak sanggup aku.. Trauma la jugak 2-3hari sbb dlm mimpi tu betul2 aku nampak Hamzah Iqbal berlari ke tepi bangunan & jatuh sbb tak sempat berenti.. Aduuiii.. ngilunyaa.. Abg x tau aku mimpi camni.. Tah la, mcm real sungguh!! Nauzubillah, Ya Allah ko panjangkan la umur kami sekeluarga, Amin!!!

6) Kelmarin Hamzah Iqbal jatuhkan kuah ayam masak lemak cili api yg aku baru hangatkan. Kuah ni ibu yg kasi, kunun2 malas nak masak so aku hangatkan je la. Tah masa bila si kecik ni duk blakang aku & memain dgn kuah tu.. Tetiba kuah tu terbalik. Aku tak tau la aku marah sgt dgn dia atau aku takut kuah tu panas & timpa dia, coz aku terus je tolak Hamzah Iqbal ke tepi.. Terhoyong hayang budak tu nak balancekan badan dia.. Lepas tu baru aku tersedar!! Terus aku nangis sambil lap kuah yg tumpah tu.. Sibaik la Hamzah Iqbal tak terlanggar dinding masa aku tolak dia, & dia tak nangis langsung.. Dia leh bebel2 & buat derk je mcm xdek pape berlaku.. Aku siap masuk bilik air nangis.. Aku nangis sbb aku nyesal sgt tolak dia, tah ah.. ape nak jadik aku nih!! Mcm org tak sedar diri. Kalu anak aku terhantuk kt dinding, rasanya lagi laaa aku nyesal.. Hamzah Iqbal jatuh katil masa baby dulu pon aku bleh meraung!!! Abg ckp dgn aku, dia kelakar tgk Hamzah Iqbal terhoyong hayang.. Aku ckp la aku nampak jugak sbb tu aku nangis. Abg kata mana leh nangis kalu nak marah.. Aku ckp ler aku bukan nangis sbb aku marah.. Aku nangis sbb aku takut jd pape dekat anak aku.. Huhhu.. tak tau ler abg paham ke tak..

7) Mlm Khamis ada Yassin kt kg, tah kenapa Hamzah Iqbal tanak dgn suma org.. Asik berkepit dgn aku & abg jek.. Pastu melalak nak kena dukung.. Adoi mau tekehel pinggang aku.. Da nak balik baru laa ok..

Nnti la sambong lagi.. Utk Aleeya, nnti aku jawab tag ko ek.. xdek masa la skang nih.. Untuk bloggers yg sudi baca blog aku nih, mebi lepas ni aku updet lambat sket kottt......

Comments

  1. ko dh tere mjait aa...sep the bajet aa ble jait bj rayer taun nih

    ReplyDelete
  2. pasni save la selly.. jait baju sendiri je..

    hmm hamzah makin menguji keimanan ye..
    :) anak maria pun.. aiii.. kene tingkatkan kesabaran ni..
    kdg2 bukan kita nak mrh.. tp geram kan, risau .. hmm..

    ReplyDelete
  3. ms_mer.. terer ke hape baru stakat jahit tgn je hehehe... tah2 raya lagi 3thn baru siap hahaha..

    maria, save jugak la jahit baju sndiri tp xtau thn bile dpt save hihih..

    budak lelaki ni mmg notti benau, mmg mguji kesabaran.. tu yg kdg2 tangan ni laju je nak lepuk.. eii geram.. geram!!

    heheh.. ramai ek dpt baby boy.. bleh la tubuh persatuan baby2 boi semalaysia heheh..

    ReplyDelete
  4. nasib baik kuah panas tuh x kena dia..syukur ko..bio la tumpah ek..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Oh Adik Kedai