Powered by Blogger.

Aku dah Tua??

 Tuesday, August 19, 2008

Sabtu lepas balik Kg sbb ada hal yg tak dapat dielakkan.. hehe.. ada laaa.. Sblum tu biras aku , Erin ada sms bagitau dia nak balik kg gak ari Ahad sebab adik ipo aku ngidam nak makan kepala ikan sembilang masak lemak cili api.. Ceceehh bini yg ngandong, lakinya yang ngidam..

Mlm tu kununnya nak tgk Dark Night, skali xdek lak kat Summit, kebetulan mlm tu gak Uda baru balik dr UPSI & ayah xdpt amik kat dpn simpang, mujur la mlm tu kitorg x kuar.. Hamzah Iqbal mula la tunjuk hero.. Abis suma org dibulinya..

Esoknya, Ahad.. xdek cite sgt sbb sumanya lepak kt rumah je.. Ptg tu aku tgk Hamzah Iqbal dah lena tido, aku pon join la sama tido dalam bilik.. Lebih kurang kul 5 lebi
h baru kitorg terjaga.. Pastu laki aku ajak bersiap2 nak gi ngeteh, aku pon siap2 la tgk cermin ikat rambut semua.. Skalinya... Toingg!!!

Arghh.. ada uban siot!!! Panjang lak tu..... Tak puas ati tul.. Aku cabut.. Aku telek2 lagi...

Arghhhh... ada lagi selai...

Arghhhhhhh... ada lagi...

Dan lagi..

Dan lagi..

Shitta... Semuanya 9 lai beb!!.. Bobby tul!!

Aku dah tua.. Hwa.. hwa.. hwa..... Sedih nih!! Aku bgtau la abg, pastu dia leh ckp "ala.. abg pon ada uban gak!".. Tapi uban dia selai jek... uban aku???? Hwaaaaaaaaaaaaaaa....................... Terus down!!

Ni mesti rambut aku dah rosak gara2 zaman moda2 dulu gila kaler rambut.. Haa ko, skang ni dapat rambut berwarna tak soka la plak!!! Fadan muker akus..

Down down pon gi gak ngeteh kat kedai kwn abg.. Skali jumpa Erin & Angah tgh ngeteh gak.. Join la sekaki.. Hamzah Iqbal lak sebok nak ngejor anak kucing yg dok nunggu ajal kat bawah kusi angah.. Sian aku nengok.. Ni kalu mak aku tgk ni mesti nak angkut bawak balik.. Pastu Hamzah Iqbal buat perangai lak pi luahkan balik air milo yg dia minom.. Bengang tul aku!! Sempat la suap 5-6 sudu mihun sup kambeng, terus abg ajak balik.. Eh, sblum tu lupa nak cite.. Ondewei nak gi ngeteh terserempak dg
n JPJ tgh jaga jln sempena reherseal kemerdekaan kat Padang Sarang Buaya, terus patah balik sbb kitorg rembat Ego ibu x pakai helmet heheheh... Sibaik ada jalan dalam.. Jalan kampong la katakan..

Cukup stakat ni.. Cite lain lak..

Mlm td sempat jahit baju kurung.. Baju dah siap.. Lehernya pon cantekk.. Cam xcaye aku dah pandai jahit leher.. Yg menjadi masalahnya ialah..... Kan sblum ni aku cite lengan dah terkecit!! Huhuh..mmg kecit pon.. Cam kurus je tgn aku nih! Hwaah.. camne nak kasi lebor ek?? Aku dah jahit ngam2 kat benang jahit tepi.. Labuhnya pon x sampai lutut.. Itu ok lagik.. Erm.. Nampak gayanya kena tambah sket la kat bahagian lengang.. Seriyesly konfem pasni aku xkan bli baju 2
meter lagik.. Tu la ngade2... Abangggggg.......... nak bli kain lagik!!!



Ni ler ghuper leher baju aku tu.. Chantek kan??? Heheh

2 comments:

achee_b165 August 19, 2008 at 2:23 PM  

tumpang tnyer.. ngeteh tu haper??
hehehe.....

uban?? hehe... bkn tua... berumur,hik hik!!

~mamaREDZHA~

Ibu_Hamzah August 19, 2008 at 2:29 PM  

ngeteh tu gi minom2 kata org jawa.. tp aku bukan org jawa.. dah terikut2 loghat johor hehehe...

dulu aku ingat ngeteh tu gi minum air teh dgn mkn goreng pisang panas ahhaha.... sbb tiap2 kali org ckp nak gi ngeteh mesti dorg kata nak lepak gerai pisang goreng..

tua dgn berumur tu kan sama la mama... kira dah taraf veteran dah ni hihihi..

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP