Buka ape? Sahur ape?

Strategi kurus di bulan Ramadhan..

1st Ramadhan

Sahur : Nasik + asam pedas + sayur + kurma (mkn berat sket sbb duk kt kg hehe)
Buka : Nasik + asam pedas + sayur + kurma + kuih2 (2x tambah beb heheh masa ni blom dlm strategi lagi)

2nd Ramadhan

Sahur : Nasik + ikan masin + kuah xingat + sayur + kurma (ni pon kt kg lagi)
Buka : Nasik + daging masak kicap + togey masak air + kurma (masak sndirik)

3rd Ramadhan

Sahur : Nasik + daging masak kicap lebihan buka smlm + sayur + kurma
Buka : Yong Tau Fu (kongsi) + Nasik Kerabu +Bubur Lambuk dr masjid kat opis + Kurma

4rd Ramadhan

Sahur : Bubur Lambuk stengah cawan + Kurma (Dah Start Strategi)
Buka : Murtabak (1x) + Kaya Ball + Kurma

5th Ramadhan

Sahur : Kopok ikan cicah sambal udang Besau (2x)
Buka : Belum laie la.. kan baru pukul 3.30 petang.. Harap2 dpt makan simple2 je selain nasik..

Semuanya minum air masak.. no more air manis2 or sejuk.. Harap2 kekal la strategi aku nih.. Biar kurus kering nampak tulang.. Ok tak???

Saja updet tuk pengajaran di hari kemudian...

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Oh Adik Kedai