Taggie dr Oli & SELAMAT HARI RAYA..

Disebabkan aku tak cuti raya lagi.. Aku nak jwb tag oli..

Soalan tagnya berbunyi macam ni....


*** Berapa pasang baju raya tahun nie & color apa...
2 pasang China Silk yg murahan.. Merah putih & putih biru.. Nak carik lagi satu kurung pahang.. Err tudung tak tanya ke?? Tudung tak bli lagi.. Sat gi kot!!

*** Makanan raya tradisional kesukaan...
Lemang (tp xboleh mkn byk, berminyak la), Ketupat (yg ni nenek aku buat sedap coz original, sbb mak aku slalu buat yg instant jek hihi kantoi!).. Rendang ayam, kuah kacang, masalodeh, ayam masak kicap, kerisik.. pergh slalunya pagi raya suma ada mknnn ni sbb hari raya pertama adik beradik mak abah slalu lepak umah mak aku..

*** Biskut raya kegemaran
Suma yg mak buat.. dengar cite thn ni mak buat Biskut Arab (hehe kantoi kat video call smlm!)Eh, ni kira tradisional gak kan.. sbb dr kecik lagi dah ada biskut nih.. Tp tingin nak mkn tart kurma, sibaik xpreknen kalu x jenuh ler nak mencarik.. Kuih raya yg aku selalu BELI.. mesti ada coklat cip hehe..

*** Berapa banyak duit raya yg anda dapat & spend kat bebudak...
Tak banyak la.. sblum ni mmg ada niat nak bagi anak2 yatim sempena besdei Hamzah Iqbal yg pertama thn lepas & jugak aku dpt pindah Johor, kebetulan abg ngajo kt Rumah Anak-Anak Yatim BP, so thn ni ada la rezeki dorg.. Tp tuk sedara mara cuma peruntukkan RM200 jek.. giler kedekut hihi.. Tuk yg dekat2, jumlahnya lain sket...


*** Aktiviti Malam Raya.........
Thn ni lepak kt Kg abg, so mlm raya bz masak kot (aku nolong je ok!!), thn ni beraya pertama kali dgn biras.. mesti ada byk menda yg syok nak dikongsi.. Raya ke 4 baru balik KL.. huhu..

Huhuh kalu jawapan oli simple, jwpn aku berbelit sket.. Sambil taip sambil bergelumang dgn keja.. Okeh aku xtag sesapa sbb konfem suma tgh syok nak bercuti raya..

Aniwei SELAMAT HARI RAYA.. MAAF ZAHIR DAN BATIN..

Comments

  1. macik, keje ke?
    aku sempat bli 1 tdg je, baju raya aku orange kot.. lelain tu, lepas raya la.. aku mls pk, ramai org la kat kedai!! lemas nak beli brg!

    ReplyDelete
  2. ha ah tu la pasal.. cam ulat tayik je org2 kt shopping kompleks skang ni.. suma last minit cam kita gak hihi..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Oh Adik Kedai