update lagik..

Sebelum Merdeka aritu aku cuti 2 hari (Khamis & Jumaat) & terus ke KL.. huhuh lupa nak update.. Best la sbb slalu dpt lepak 2 ari jek.. Tp kali ni dpt 3 ari.. Puas la berjalan sblum Puasa tu.. Nak tau aku gi mana & beli ape??

Aku gi KKMart kt Metro Point & beli mendek nih!!


Sori enget-enget kata Hamzah Iqbal (senget-senget).. Bekas sudu garfu.. Ni gambo dari depan..


Ni gambo dari tepi.. Nak beli yg lain la.. sbb yg ni kt bawahnya xdek lobang.. nnti mesti airnya bertakung.. Tak sepasal ternak aedes hehe.. Yg ni buat sementara je la.. Pasni nak buat bekas letak telo, ok tak?? Yg dulang tu pn aku bli kt situ gak..


Ni gambo dari atas.. Chantek kan gambonya? Tp sayang la gambo tu sekadar lekat jek.. Kalu dia spray kasik tak kembang kena air kan bagus??? Adui malasnya nak gi carik spray tu.. Ada idea?? Huhu jadik hiasan je la..


Ni gambo bunganya dari dekat.. Aku sker ahh!!! Lomentik..



Yg ni pasu peberet aku!! Sker sangat.. Dari awal mmg nak amik pasu ni tp bila pikir2 balik.. kang amik pasu ni xdapat lak bli barang lain sbb duit bawak ngam2 jek.. Bila along offer terus amik hehehe.. Rupanya barang2 kat sini ada less eeeehehehehe.... Bunga 3 jambak tu pon bli kt situ gak.. Tp abaikan la deconya ek sbb xbli lagik span bunga, main campak2 jek.. nak raya baru ler gubah sket2.. aku ni bukan pandai beno.. Kang nak cocok lain, lain yg tercocok!!


Ni gambo Hamzah Iqbal 1 Ramadhan.. Tengah joget..


Sibuk baca Astro Guide.. Nyebok jek.. Apa yg aku baca tu lerr dia nak baca.. Apsal rambut dia bentuk V ek??


Tgk ah tu, siap bekas Koko Crunch lagik heheh.. Abis table runner neneknya jadik enget-enget..


Bukan main membaca.. Sampai moncong2..


Yey, berjaya merampas buku dari ibunya.. Paper kt blakang tu pon jadik mangsa Hamzah Iqbal..

Semalam aku terharu sungguh..

Mula2 aku tunggu abg abis semayang Maghrib baru kemas meja sbb takut Hamzah Iqbal tebalikkan suma barang.. Pastu aku tgk dia cam leka je terus aku hangkut suma pinggan2 koto masuk sink.. Skali aku dengo dia jerit "Ibbu.. Ibbu..!" Berlari ler aku ke depan.. Rupa-rupanya..

Bersusah payah dia angkut jug kaca yg berisi air limau kasturi, dah separuh jalan sampai ke dapur dah.. .. Baran gak aku masa tu.. Tangan laju je nak pukul dia, ye ah.. tak sepasal pecah jug tu kang.. abis kaca berselerak.. Satu keja lak nak sapu.. Bahaya tuu!!

Pastu aku cecepat angkat jug tu.. Hamzah Iqbal bukan main rancak becakap kt aku, happy sungguh muka dia.. Bukannya aku paham.. pastu dia nak tolong angkat plak kurma atas meja.. Ooohh rupanya dia nak tolong aku ngemas.. Huhu.. Terharunya aku.. Aku bagi dia kotak kurma tu.. Terus dia bawak ke dapur.. Letak atas meja.. Aku amik paper & lap air yg tumpah tu.. Dia nak tolong gak.. Siap mintak aku paper tu nak masukkan dlm tong sampah.. Aku cakap "tak pe la.. Tak yah tolong ibu.. Hamzah Iqbal lap atas meja tu.." Terus lap pakai tangan.. Aku dah gelak dah.. Aku ckp lap la pakai kain buruk.. terus dia amik kain & lap.. Kelako tul!! mmg bersih la.. tuk meja bulat yg kecik tu hihi.. Pastu aku nak mop lantai, dia pon nak mop gak.. Akhirnya dia pegang bawah aku pegang atas & dua2 mop lantai.. Bila aku nak cuci mop tu dia xkasi, nak mop lagi.. Eii ni bukan nak tolong dah nih.. ni nak memain.. Terus aku bagi dia kertas kunun2 suh buang sampah.. eheheh.. anak teruna sorang nih.. Camne agaknya kalu dpt anak pompuan ek???

Pastu sblum tido mesti dia isap puting.. MIL aku dah tego sblum ni takut giginya xcantik kalu asik memuting jek.. Sibaik la dia isap sblum tido & masa nangis jek.. Takdek la 24jam.. Mlm tu aku borak2 dgn Hamzah Iqbal aku ckp la camni :

"Hamzah Iqbal takyah la isap puting lagi malam2, nanti gigi Hamzah xcantik.. Nanti dah besar nanti tak ensem laa kalu gigi xcantik.. Tak yah isap puting lagi ek? Cuba tido xyah isap puting lagi lepas nih.. " Sambil borak2 tu aku usap2 pala dia.. Dia buat derk je tgk 'Ceria'.. tak kisah la sbb dia bukannya paham pon aku ckp..

Nak tido mlm tu dia bukak puting dia & letak kt blakang badan dia, terus dia peluk bantal nak tido.. Aik?? Tekejut aku!! Aku tanya dia "Hamzah dengar ckp ibu ye, tak yah isap puting?" Dia sengih jek.. Dia cuba nak tido.. Happy tul aku.. Tp skejap je la.. mlm tu bangun terus carik puting hihih.. Takpe la.. praktis dulu..

Itu je la kisah tuk arini.. Harap maklum :D

Comments

  1. ohh gi memborong ye kamu..
    cantik aa rumah raya ni.. ;)

    baiknye anak teruna mu itu..
    harap2 rajin tlg ibu smp besar eh hamzah..

    ReplyDelete
  2. bnyk lagik barang2 sedang menanti ko kat KK tuh...silalah beli lagi..heheheh..

    ReplyDelete
  3. maria
    borong jgn xborong.. lambat tul bonus ni hihih

    along
    bajetkan tuk aku.. takut terover lak heheh

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Oh Adik Kedai