Powered by Blogger.

Payung Emas..

 Monday, October 20, 2008

Sape tgk cite Ayat-Ayat Cinta?? Ala cite endon tu psl student Al-Azhar kt Mesir kawen dgn awek indon berdarah Jerman, then suami dia kena fitnah. Pastu dia izinkan suami dia kawen satu lagi tuk selamatkan suami dia.. gitu la sket sinopsis dia.. Ni perbualan antara aku dgn suami aku..

aku : bagus pmpuan ni nnti kt syurga dpt payung emas..
abg : payung emas? nape?
aku : ye ah, sbb dia izinkan suami dia kawen satu lagi.. dpt la payung emas nnti..
abg : ooo gitu, beh tu yg pompuan satu lagi pon dpt gak payung mas la ye?? (refer pada isteri no 2)
aku : tak la.. dpt payung koyak..
abg : hehhe.. nape lak??
aku : sbb dia rampas suami org.. dapat ler payung koyak rabak.. ok la tu dpt gak payung.. hehe..

pastu perbualan lain lak..

abg : awak plak bile nak dpt payung emas? hehehe
aku : payung mas? abg tu payung avon pon tak layak tau tak??
abg : eh nape lak tak layak???
aku : mmg xlayak pon.. kalu nak payung gak,bleh.. tp ujung payung kena masuk kt bontot pastu bukak payung beso2 hahahhaahhaa...
abg : sabo je la..

perbualan lain lagi..

abg : bile nak dpt payung mas ni??
aku : blehhh... sediakan duit nafkah hamzah iqbal RM1,000, nafkah ayg RM1,000, bayarkan duit keta tiap2 bulan tuk kegunaan kitorg, pastu rumah atas nama ayg.. kiranya duit gaji sesen pon ayg xkuar tuk bayar utang.. Baru ayg bagi payung emas... ala.. x susah kan??
abg : erk.. bleh bleh... tunggu abg kaya nnti ek..
aku : ok..

-the end-

cite ni telah diubahsuai mengikut sukati aku sbb ada yg aku dah lupa ayatnya..

1 comments:

mrs hafiz October 20, 2008 at 1:59 PM  

payung emas ek..
fikirla camne nak dpt payung emas, ingat senang??

laki tu kalau boleh adil zahir n batin.. leh la kalau nak bg isteri payung emas, kalau diri sendiri tak betul lagi.. jgn nak + dosa kan?

*pesanan utk semua termasuk diri sendiri..

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP