Powered by Blogger.

Perkembangan Hamzah Iqbal (2 Tahun)

 Tuesday, October 28, 2008

Ok, sempena besdei Hamzah Iqbal yg ke 2 tahun, aku buat entri khas tuk cite perkembangan dia (aisey dah lewat bape ari dah)..

1) Dah pandai ckp proper sket.. Contohnya : Aku nak makan, aku nak main.. (dush dush!! Kena blasah dgn ayah dia sbb guna perkataan 'aku'!! Rupanya dia tgk cite Adi & Ayah version Indon!!) Ish, tang ni tak pelat la pulakk...

2) Bleh sambung perkataan contohnya aku sebut 'Loo..' dia sambung 'rii.., Kere -taaa, mo-to, bangu-nan..

3) Bila aku tanya, dia da pandai tunjuk mata, telinga, rambut, idong (pastu dia korek idong), gigi, mulut, dagu, tangan, kaki & perut.. yg ni dulu pon dah tau.. cuma upgrade sikit tang dagu..

4) Da pandai nyorok kalu berak.. apsal ek?? Malu ke??

5) Aritu makcik dia tanya "hamzah nak makan nasik?", dia jawab "tanak", makcik dia tanya lagi "kenapa tanak makan?"... "mamak tak kashik!".. mamak tu aku ler.. ciss.. bile masa lak aku tak kasik!! Pandai dia auta..

6) Still panggil aku mamak... adoi!! Puas dah mulut ni ajor panggil ibu.. Tanak gak.. mamak gak yg dia nak.. mamak pon mamak laa...

7) Dah bleh buat geng bual kalu aku boring.. Aku layan je la apa yg dia nak ckp.. Kekadang aku paham, kekadang cam ckp dgn bangla pon ade..

8) Dah pandai cubit & tarik rambut anak org.. adoi mati aku!!! Ni pon da ada aduan2 yg tak terduga dari pengasuh dia.. adoi!!!!

9) Bile tanya "hamzah nak adik tak?", nnti dia ckp "adeeekk??" terus nak tido atas perut aku.. pastu panggil "adekk, adekk!!" adoii nak teberak rasanya.. ni ayah dia la yg ajar..

10) Kalau babai, terus dia ckp "babai.. jupe agi!" (babai, jumpa lagi).. hihi..

11) kalau masuk rumah dia akan ckp "asalekom.. ekomsalam!" haha.. dia bagi salam, pastu dia jwb!!..

12) Pantang nmpk bulu2 samada bulu benang atau patung yg bulu2, mesti letak kt pipi & terus baring.. Tergelak dibuatnya!! Kadang2 saja dia lalu2kan bulu benang tu kat pp dia & gelak sorg2.. hihi.. so cute!!

13) Dah pandai ckp busuk bila berak "eyakk.. busyukk!!" sambil tgn kipas2 kt idong.. sblum ni xtau pon..

14) Dah pandai buat tanda ibu jari "bagus!!".. slama ni guna jari telunjuk je... Itupun kena bagi masa 1 minit nak pikir jari mana.. hahaha..

Err.. tak ingat dah.. nnti ada lagi aku updet ekk!!..

3 comments:

:. iBuAfiQah a.k.a Irnie .: October 29, 2008 at 2:51 PM  

wah2 satu perkembangan yg bagus bg iqbal tuuu...

semakin beso semakin bijak iqbal nie...isk2..

i'm ソソ October 29, 2008 at 3:59 PM  

happy belated birthday to hamzah...
auntie nak kasi muachhhh

mrs hafiz October 31, 2008 at 12:51 PM  

mak tak kasik makan???
hahahaha, pandai tul budak ni!!

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP