Powered by Blogger.

Alhamdulillah..!!~

 Wednesday, October 21, 2009

Alhamdulillah.. Kak Ip hanya luka2 & lebam kt lengan tangan.. Berjait la juga.. Serta bengkak kepala sbb terantuk & sakit dada sbb terhentak stering yg patah 3..

Smlm beramai2 ziarah Kak Ip di rumah.. Bengkaknya da makin kurang & jahitannya ada yang da bukak, cuma ngeri bila dengar bibirnya hancur & bawah bibir Kak Ip berlobang sampai leh masuk 2 jari sebab tergigit.. Dlm pipi kirinya pon hancur.. Nasib baiklah adiknya sendiri yang jait so parutnya nampak cantik je.. Nasib baik la ada adik yang keja kt spital.. Adik saya pon keja spital gak, tp kerani bab2 ubat je hehehe...

Cemacam version yg didengar drp kes accident Kak Ip ni.. Tuan punya badan pulak xdpt cite secara detail sbb dia pon pengsan masa tu.. Dia cuma kata time tu hujan lebat & jalanraya tak banyak keta.. padahal saksi2 pulak kata masa tu hujan x bape lebat & keta tengah banyak..

Keta Kak Ip tetiba dari kanan terus ke kiri & sudah hentam sama itu lori kicap 3 tan yang baru benti kt tepi jalan. Lori tu pon teruk jugak, kicap2nya abis pecah & tayar lori tu pulak tercabut & hentam Pajero blakang keta Kak Ip.. Kalu dirumuskan dari cite di atas, mebi ramai yang katakan Kak Ip ngantuk masa drive.. tapi berkali2 Kak Ip tekankan yang dia tak ngantuk time tu.. Mmg dia sedar masa tu tgh ujan lebat & Kak Ip lajukan wipernya. Dia pon sedar masa tu baru pukul 3.16 petang.. Yg dia nampak cuma bebayang kaler putih, terus gelap.. Saya anggap putih tu badan lori kicap tu kot.. Dia lak da pengsan la kot masa tu.. Dia kata dia bawa cuma 60km/j tp saksi2 kata lebih dari tu.. Wallahualam!!~..

Ketanya mmg totally loss.. Tgk gambo pon da cam lempeng jadinya.. Alhamdulillah dia selamat pun mungkin disebabkan dia pakai seat belt (bak kata pak polisi).. Kalu dia x pakai, konfem dia tercampak keluar keta (tgk dr kondisyen ketanya).. & mungkin jugak hilang kepala sbb dah kena hentam dgn badan lori.. Ntah la nak cite pon xtau..

Pak Polisi kata kat situ mmg selalu terjadi kemalangan wpun jalannya ber'tar cantik & tak bengkang-bengkok.. 2-3 hari lepas kejadian Kak Ip ni, ada kemalangan jugak kt tempat yang sama tapi kali ni melibatkan nyawa.. Innalillah..

So.. Iklan komuniti di sini ialah.. "Pakailah talipinggang keselamatan anda!!.. Ingatlah org yang tersayang!"..

Read more...

~Takziah~

 Thursday, October 15, 2009

Baru dpt berita Kak Ip xcdnt kt Kulai td.. Berdasarkan keadaan yg adik dia gambarkan, teruk jugak la sampai bumbung keta kena potong tuk kuarkan dia yg tersepit.. Kak Ip dah dihantar ke Hospital Kulai..

Sama-sama la doakan dia tak mengalami apa2 kecederaan yang teruk..

Amin!!

~ menggigil tangan taip entry ni sbb sebelum dia kuar tadi dia byk kali tanya nak pegi ke tak sbb tak sedap hati.. Saya pulak celupar gi ckp kalu x sedap hati baik jgn pegi sbb cam separuh ati je bawak keta.. kan bahaya.. Bukan saya je, ramai jugak yg nasihatkan dia.. tapi nak buat cemana, dia kena balik jugak sebab ada kenduri.. Ye la, malang tak berbau kan? Kita doa je la yg terbaik tuk dia.. AMIN~


Ni gambo Kak Ip tgh berposing, yg pakai baju biru gelap..

Read more...

Campo2 Cite

 Tuesday, October 6, 2009


ooo anak terunaku..


Punyalah sayang dgn adiknya sampai org acah2 nak bawak balik adik pon dia leh ngamok... Asik nak sandar kt kepala adik sampai lagi sket adik dia nak tegolek..


Da pandai menggigit mainan.. Sampaikan kalu dukung pon abis bahu digigitnya.. Sekarang kalu abg dukung Hadif, mesti dia letak tuala kt bahu.. Kalu tak letak, konfem lencun.. Cam mencurah2 air liurnya.. Ape laaaa yg aku x dpt masa ngandung ek?? Bonus kot hihi..


Misi beraya di rumah Kak Ipa tercapai (Baju biru gelap).. Aku suka suasana rumah dia.. Cam beraya rumah eric lak hehe.. Lakinya penah keja dgn TMJ, so dia pun ala2 taste TMJ la.. suka aku!! Saja amek gambo sbb berkenan dgn kaler rumahnya (saja nak tunjuk kt abg, kasi idea tuk cat rumah)..

HABIS..

Read more...

Gambo Raya 2009

 Friday, October 2, 2009


Siapa ini yg sungguh baek mengorek idong??


Siapa yang berani mencekik anak teruna saya ni??


Adegan pertama.. incik Hamzah berlari-larian mengejar encik angsa yg tengah mengawal bininya yg bz mengeram telo kt dlm pokok2 blakang tu..


Adegan kedua.. Opss, jatuh pulak krepek ni.. Fuh, sibaik xdek sape yg nampak.. bleh makan lagi nih!!!


Adegan ketiga.. Adeh, takleh jadik.. Incik angsa sungguh geram dgn ini budak.. Nak kejar takut bini marah.. Tepaksa la incik angsa menjerit dr jauh.. Dia marah sbb incik Hamzah panggil dia "AYAM!"..


Pesen tido Hadif Daud masa beraya rumah Puksu pukul 9mlm hehe.. sibaik hangkut segala bantal tilam puting suma..


Aksi pembantu rumah yang tepaksa menepuk bontot si kecik & memujuk si teruna yang tensen sebab ngantuk-tapi-tanak-tido-sebab-sibuk-nakmain-tapi-taklarat-sbb-mata-dahtaleh-bukak..


Raya dirumah sedara belah abg.. Saya bergaya dengan tudung yg saya suh bdk opis (Abui!) belikan (sbb kalu sy sendiri yg beli, 4x raya pon konfem saya xkan pakai).. Begaya dengan Hadif Daud & adik ipar yg paling bongsu.. Sungguh bergaya budak ni ngalahkan kakak iponya yg tak reti begaya...


Dua budak debab yang berebut nak masuk ini felem!!


Uh, sungguh ensem 2 anak teruna ini!! Eh, muka saya ada iras muka adik ipar saya tak?? Nape ramai kata sama ek??


Begambo lagi.. Tp kali ni mlmnya.. Baju recycle sbb bajet baju raya dah lari..


Dengan budak tak reti duk diam...


Wahh mari beratur.. sape2 yg nak kenal 2 anak dara atas ni silalah (jangan) kontek saya.. Sebab saya tak berani nak jd org tengah!! Yg tengah2 tu Utih (Form 6) & sebelahnya Uda (bakal cikgu sukan nih)..


Muka2 inteprem..


Oohh inteprem lagi.. sampai rimas Hadif dibuatnya..


Hadif yg dah berusia 3bln..

HABIS!!

Read more...

Gambo2..

 Monday, September 28, 2009


Bulatnya mata budak nih..


Ooohh sungguh comel gambo nih..



Stroller pun dah tak muat.. Kaki siap letak atas stroller skang ni.. Dasat tul!!


Baju raya Abg Hamzah.. Nampak dah kebujangan teruna saya sorg nih!! Skejap je budak2 ni membeso kan??


Raya pertama di rumah Maklong..


Sungguh kurang sopan beraya pakai tshirt hehe.. Masa ni waktu mlm, jd rugi kalu pakai baju raya, so pinjam baju abg sbb nak sedondon kaler biru.. Walaupun berat dah turun dari 70kg ke 65kg, tetap nampak gebus!! Ni yang rasa nak senamrobik balik nih!!

Habis!

Read more...

Dak abang!!~

- Bulung ape tu?
- Bulung mulai!
- Bulung ape?
- Mulai!
- Bulung ape?
- Mulai!
- Bulung ape???
- Mulai laa.. Mulaii!!


Arghhh!! Kenapa anak bujang saya sorg ni terpengaruh dgn iklan TV.. Tensen tau!! Mau 20 kali dia ulang soklan & jwb sndiri, pastu gelak sorg2!! Duk diam2 sambil baring2 pun dia leh borak sorg2.. Saya yang tukang dengo ni pon dah tensen!! Adeh, sape laaa yang pandai sgt gi kuarkan iklan ni!!

----------------------------------

"Teko teko teko!!"
"Bukan la.. Deko!.. De... Ko!!"
"De.. Ko!"
"Haa pandai pun!"
"Teko teko teko!!"
"Sukati abg laaaaaa!!!"

Akhirnya saya mengalah!!

-----------------------------------

- Ini ape?
- Spiderman..
- Bukan la.. Ni 'Alamak!
- Ha??
- Ni ape?
- Spiderman laa..
- Bukaannnnnn... Alamak!!
(Garuk pala!)
- Ni ape??
- Alamak??
- Haaaa pandai pun!!
(Arghh!!~)

Rupanya dia tgk cite 'Alamak!" Kan ada 'Pakcik' ke hape tah pakai suit 'Spiderman'.. Hampeh!! Mau gaduh dibuatnya dengan anak sendiri.
-------------------------------

- Ambik adik boleh tak?
- Tak bolehhh!!
- Ala boleh la..
- Tak bolehhhh (jerit-jerit!)
- Ambik adik eh??
- Tak boleh.. Amik makngah!!

Huhu rupa2nya dia suh ambik anak makngah (Nabil).. Pandai jek si kecik nih!!..

Habiss...

Takdek mood nak ngarang cite!!

SELAMAT HARI RAYER!!~

Read more...

Album Gambo

 Wednesday, September 16, 2009

Huhu lama tak update... Meh nengok gambo meh..

Kat bawah ni gambo Hadif daud 1st time meniarap mlm tadi.. Huhu sungguh eksaited ibunya melebihi tuan punya badan.. Sibaik sempat snap.. Ada la kenangan..


Koleksi Baju Raya.. Tahun ni tema Turqouise (camni ke eja?)


No 1-3 Baju Hamzah, sumanya 8 pasang (ada yg makcik saya belikan), No 4 baju Hadif, 4 pasang, No 5 baju Nike Abang (eleh, kata nak boikot) & No 7 baju saya. Jangan tanya No 6 mana, sebab saya pon tak tau (kes salah label la ni ehheheeh)..


Tahun ni abg pakai baju melayu masa tunang dulu (kaler sama, leh recycle lagi), saya pulak pakai baju tahun lepas yg tak dipakai2 lagi (dulu tak muat, sekarang tidak lagi...). Kat bawah ni ler baju saya, baru je lepas tambah getah kain heheeh (eleh, kata dah muat!)..


Yang kt bawah ni pun sama, cuma penah sekali je pakai pegi opis.. Sayang woo kalu tak pakai lagi!! Batik ni, leh pakai gi opis ari Khamis!!


Kat bawah ni Hamzah Iqbal bergaya dengan baju rayanya.. Lepas tu melalak2 tanak bukak.. Padahal saya just nak cek je muat ke tak.. Tak sempat test masa beli sebab ramai org. Ada selai suar Jeans Hamzah Iqbal tak muat, tapi tak sempat tukar sebab takde masa nk gi bando.. Endingnya abg suh simpan tuk Hadif next next raya huhu.. (Sibaik rega RM19 hehe.. Kes pegi time sales)..


Kat bawah ni pulak masa Majlis Berbuka Puasa dengan Ecovest-U kat Katerina Hotel

Muka ketat semacam, baru lepas nyekek Kebab!


Hamzah snap gambo nih.. Time ni Hadif tak tido lagi.. Sepanjang acara makan2 tu, dia bantai tido.. Senang keja saya.. cuma Hamzah je gi baring kt lantai la, gi langgo waiter la.. adeh, siap org tanya "Anak sapee la nih!!"..

Huhh bukan main lagi si Khalil nganga...



Buat-buat merajuk, padahal lepas amik gambo terus eksaited nak nengok muka sndiri..

Meh nengok gambo Hadif pulak..


Mula2 ready ibu jari..


Pastu terus masuk dlm mulut.. Huhu tak pakai suar sbb baru tuko pempes..


Bile dah syok, mula la mata lalok.. nk tido!!~


Meh nengok gambo laman rumah pulak..


Hamzah pagi2 ajak main beskal..


Mesti round 2-3x dulu baru anto gi rumah pengasuh..


Inilah laman rumah saya yang tak seberapa.. Blom cat lagik.. Luas? Pada saya yang dari kecik sampai ke beso duk rumah flat, memang rasa berbaloi-baloi!! Mebi lepas raya baru nak cat. Ada rezeki nak tiles sampai ke dpn & awning pon nak extend ke dpn gak.. Pagar nak tuko & tiang rumah tu nak buang satu.. Payah beno nak bukak pintu keta.. Hhuhuhu tak salah berangan dulu kan??

Read more...

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP