Cite sedih!!

Ada cite sedih ni..

Hari Ahad yang lepas aku ngikut abg gi JB, dokla hotel area Masai tu.. Dlm kul 12tghari lebih kurang, Hamzah Iqbal main lompat2 katil.. Puas aku marah tp still nak lompat2 gak.. Kali pertama tu sempat la aku tangkap & cubit dia, dgn harapan dia tak buat lagi.. Eh, makin ligat plak dia.. Lompat makin tinggi.. Time aku nak tarik tgn dia, tetiba dia tegolek jatuh & terus terhantuk palanya kat bucu meja tv. Ya Allah! Paniknya aku!! Bunyik kuat sungguh! Dlm pala otak aku terbayangkan pala dia luka teruk & berdarah, Alhamdulillah la takdek darah yang tumpah.. Tp benjolnya tinggi sampai 2 inci (smpt aku ukur)..

Dia jgn cite la, melalak sampai satu hotel leh dengar. Badan aku mmg menggigil habis, aku tak penah berhadapan dgn keadaan camni.. Tengok anak sendiri tegolek jatuh katil sampai terantuk teruk gitu.. Mmg trauma jadiknya.. Aku peluk dia, usap2 kepala dia.. Masa tangan aku terpegang benjol dia tu.. Air mata laju je turun sbb rasa nyesal sgt tak dpt selamatkan dia tadi.. Kalau aku dpt capai tangan dia, tak lah jadi camni..

Aku tgk ada darah beku kat tengah2 benjol tu.. Benjol tu bukan bulat, tapi panjang dlm 4inci kat kepala sbelah kanan dia.. Aku dah tak tau nak buat ape, menggigil2 tepon abg.. Sibaik masa tu abg dah abis kelas.. Masa bgtau abg tu, aku leh kontrol suara lagi.. Bile aku tgk Hamzah Iqbal cam dah mamai2.. Mata dah takleh bukak & badan menggigil2.. terus aku makin panik.. Aku call lagi abg, kali ni nangis tersedu2.. Pe lagik, kena marah la dgn abg.. Sbb abg kata bile aku nangis, aku makin panik & mesti otak aku bercelaru.. Emosi Hamzah Iqbal pon mesti teganggu gak.. Bile dia tgk aku nangis, dia pon makin nangis.. Mmg betul pon, bila Hamzah Iqbal da reda tp dia tgk air mata aku meleleh, dia sambung nangis lagi.. Lahai anak aku sorg nih.. Menduga kesabaran betul!! Abg suh tuam benjol tu dgn air panas.. Tehegeh2 ler aku masak air, tunggu air mendidih, letak kain kt wap & tuam pala dia.. Menjerit2 Hamzah Iqbal. Tp pe nak buat, terpaksa..

Kul 1 lebih abg sampai bilik hotel.. Tekejut gak dia tgk benjol beso camtu.. Dia rendam kain dlm air panas, perah & tuam pala Hamzah Iqbal.. Melalak2 budak tu.. Aku lak tak sampai ati nak tgk.. gi mandi (huhu mandi lambat beb! Kunun2 lepas melodi baru nak mandi).. & pastu terus bawak dia gi makan.. Masa tu ati aku mmg sayu sbb sblum tu dia ckp dgn aku "Ibu, nak makan!" tp aku ckp nnti dulu, sbb aku nak gi mandi.. Huwaa.. nyesal tul!! Sibaik tak jadi pape..

Kat kedai makan, dia mkn sesuap je pastu tak lalu.. Milo ais yg selalu laju je dia sedut pon tak bape nak luak.. Aku tapau, nnti kt bilik aku pujuk2 la dia mkn.. Pastu baru gi klinik.. Seksa tul nak carik klinik yg bukak ari Ahad kt area Masai nih.. Ada klinik pakar tp dokternya gi mkn pulok.. Sibaik ada 1 klinik ni docnya ada.. Sementara tunggu doc panggil, Hamzah Iqbal memain dgn kekura 'WOnderpet'nya yg dlm akurium kt ruang kaunter.. Kiranya nmpk la dia still aktif..

Doc ckp takdek pape.. Bengkaknya mungkin susut dlm masa 2-4 minggu.. Pergh lamanya.. Doc kata kalu nak susut cepat, injek & sedut je cecair dlm tu.. Ooh tidak! Tak sanggup aku tgk pala anak aku dicocok2.. Dpt la ubat demam & tahan sakit.. Ape la doc ni, bagi ubat telan tuk tahan sakit.. Camne Hamzah Iqbal nak telan.. Pastu kitorg balik bilik.. Sibaik Hamzah Iqbal nak mkn nasik yg aku suap.. Abg pon gi kelas balik, aku ajak Hamzah Iqbal tido.. Sian dia, tido ngalih ke kiri je.. Bila dia terjaga, nak ngalih ke kanan mesti dia nangis.. Adoii sedih tul!! Tepaksa tepuk2 dia bg mamai sket.. Kebetulan semalam belikan dia mainan set Thomas & Friends.. So bgn tido tu lekakan dia dgn mainan tu..

Mlm gerak ke Jusco Permas Jaya/Plentong gi mkn Waffle aiskrim kt A&W (ngidam nih) & balik BP dlm kul 9 lebih.. Mlm tu gak Hamzah Iqbal tak lena tido.. sakit2 badan.. Ade je yg dia suh aku urut.. Ala siannya anak ibu.. Tiap2 kali aku usap pala dia & terkena benjol tu, air mata aku mulalah berlinang..

Itu ler last time aku ikut abg gi JB, pasni dah tak larat dah.. Barang2 baby pon dah abis beli..

Comments

  1. aku baca pon nak nangis... :(

    ReplyDelete
  2. ko yg baca nak nangis.. aku yg tengok ni siap meraung huhu..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Oh Adik Kedai