Posts

Showing posts from May, 2009

Ong Kayo & Hamzah Iqbal

Semalam jadi org kaya skejap.. Da dpt duit balance rumah.. Alhamdulillah... Slamba abg bawak cash dlm beg dr opis loyer sampai ke Parit Raja.. Huhuh..

Tapi sampai rumah je dah tolak itu tolak ini.. Lahai, xler byk sgt cash yg kitorg dpt.. Cukup ler tuk tambah2 sket perabot rumah & buat belanja dapo.. Syukur Alhamdulillah!!.. Joli Katak?? Hehehe... bos kata xdek bajet!!.. Tgk keadaan.. Huwaa.. bile nak dpt Netbook nih??

Pastu mlm mesti la soping kan.. Tp xdpt soping byk pon sbb Hamzah Iqbal terlalu 'baik' sgt.. Sempat la bli TV LCD LG 32" (beli paling kecik je sbb jimat heheh).. Dpt free DVD Player LG.. Lahai kitorg dah ada DVD Player, sape nak beli??.. Pstu beli baju tido Hamzah Iqbal 3 pasang.. Planning nak bli perfume Body Shop pon xdpt.. eii geramnya!! Abg pon dah tarik muka coz ada la kes masa tu.. Huhuh xyah la cite.. Kes bebiasa jek..

Abg planning nak beli wallet, tp cam xbest.. so aku suggest beli kt KL je nanti.. Opss, mlm ni kitorg balik KL.. Yahuuu!!!! Rindunya…

Huhhu.. aku x bersalin lagi la...

Smlm gi klinik coz sakit perut.. Tp belum nak beranak lagi tauu..

Jumaat mlm tu bergerak ke kg coz esoknya nak anto Uda (adik ipo aku) gi rumah sewa dia kt Bukit Katil, Melaka.. So Sabtu lepas semayang Zuhur bergerak 2 keta.. Vios & Kancil..

Sibaik ada Garmin, so tak la sesat & rumah sewa Uda pon senang nak carik.. So sampai rumah ptg tu terus abg carik Kelapa Pandan (aku pon 1st time dengo nama kelapa nih, FIL aku ckp kelapa ni ada rasa pandan ye ke??).. Sbb sepanjang2 perjlnn pegi balik Melaka ni adee je org jual air kelapa.. Geram aku!! Nak suh benti ayah x kasi, dia suh buat sndiri kt rumah hehehe... Sedapnyeee wpun tak perasan rasa pandan.. tah xreti lak nak rasa.. Yg aku tau rasa sedap je hehehe.. Pastu ayah & ibu petik nangka (err petik ke?) kt dpn rumah.. Perghh!! Nangka madu beb!! Kulit tebal, isi mmg manis cam madu... Hamzah pon mkn berulas2.. Naik senak perut aku pekena nangka & air kelapa..

Ahadnya, dlm kul 5 ptg gerak gi Care4, ramai alien & org bersoping…

Sakitnyeee!!

Pg td kul 6 aku jatuh dr katil.. Huwaa.. Sakitnya montot!!~

Sbenonya aku nak padam alarm hp abg yg bebunyi.. Baik punya aku pusing tetiba bedebab!!! Jatuh tegolek... Arghh sakit giler!! Otomatik la aku menjerit.. menjerit sbb tekejut & sakit.. Masa tu aku cuma rasa sakit kt tangan yang terhentak kt kaki kipas berdiri... Untunglah kaki kipas tu plastik, lembut je.. Tapi sakit mmg sakit la...

Abg pon tekejut gak, terus dia terjun katil tarik aku.. Nmpk la muka panik dia yg tgh mamai2 tu.. Aku pon tanak abg panik, cuma cakap tangan aku je yg sakit.. Dia urut2 sket, pastu suh aku sambung tido.. Pastu rasa la montot cam sengal2.. Mula la peha buat prangai.. Peha aku ni kan, sbenonya soket da lari sket... Zaman muda dolu2, penah xcdnt moto tapi degil punya pasal xnak cite dgn mak & lambat gi ngurut, so gini lah jadinya.. Ye adik2, lenkali jgn bohong makpak kita yeee... Jadikan cite akak ni pengajaran.. Hhuh iklan skejap..

Pastu nak gi keja td baru terasa sakit sangat montot & peha …

Pengalaman

Lepas pengalaman menyambut Hari Jururawat Serumah... (Bukan sedunia.. Hari Jururawat Sedunia 15hb ni ek?? Ntah lerr).. Akhirnya arini aku lak yg kena dirawat.. Batuk makin teruk sampai berdarah tekak aku.. Mesti luka sbb asik batuk kahak je..

Pstu baby sangatlah happynya dok dlm perut nih, sampaikan berombak2 mcm tgh berenang je anak aku sorg nih.. Perut aku pon belum turun lagi, ye la kata org dah ujung2 bulan ni slalunya perut akan jatuh.. Bukanlah jatuh bedebab ke lantai, tp makna jatuh tu ialah... kekembungan perut tu akan nampak ke bawah sket dr biasa.. Pendek kata, xlah menekan dada aku mcm sekarang nih.. Bile baby da makin beso tp perut still lagi mendada (istilah baru nih), amatlah seksanya bile baby mula bergerak2.. Hulu hati ni sakit sgt sampaikan xleh membongkok.. Tiap kali dia gerak, tiap kali tu jugak la tepaksa aku tegakkan badan.. Itu belum kira lagi kalu dia mengeras, lagi terseksa dibuatnya..

Masa gi cek up aritu kt Klinik Desa, nurse sampai pujuk baby suruh dok dediam.…

Hepi Mother's Day Buat Diri Sendiri!!

Sambungan Sempena Hari Ibu...

Jumaat ptg dah terasa penat + sema2 + batuk.. Rasanya sbb perubahan cuaca yg terik kot!! Lgpun ramai yg demam kt opis nih.. Balik kunun2 nak singgah gerai Char Kuewtiaw yang paling sedap kt Parit Raja ni sekalinya tutup.. Hampeh! Rasa nak gegar je gerai tu sbb mmg itu ler yg tekak aku nak dari tadi.. Endingnya makan kt gerai Tmn U tp still oder Char Kuewtiaw..

Mlm tu pala mmg dah berdenyut2.. Mintak abg tolong urutkan.. tapi pe nak buat.. Dia plak yg terkenan penyakit aku.. Abg bersin tak benti2 & batuk2... Abg plak ganti aku tebaring ketaklaratan (bleh ke guna ayat nih?).. Akhirnya aku yg demam ni tetiba rasa tak demam..

Esok pagi mmg double la sakit pala aku, kunun2 nak hantar Hamzah Iqbal rumah Kak Nin sbb takut dia berjangkit penyakit kitorg ni & aku pon tak larat nak layan ni.. Tapi abg asik "kesian... kesiann!!" jadi tepaksa la bawak gak dia gi JB.. Banyak kali gak la kitorg berenti rehat sbb abg tak larat.. Siyesly aku takleh drive s…

Selamat Hari Ibu.....

Image
Selamat Hari Ibu buat ibu-ibu seluruh dunia.. Cewah camler sluruh dunia baca blog aku..

Papepon Selamat Hari Ibu diucapkan buat bondaku tersayang.. Amya Abdul yang berada jauhhhh di KL sinun!! Smoga heppi selalu & murah rezeki hendaknya.. Smoga Panjang Umo & Diberkati OlehNya.. Amin!!

Selamat Hari Ibu buat nenekku tersayang... Asmawiah yg berada di Keramat, Smoga sihat sentiasa hendaknya dah sentiasa heppi dikelilingi anak-anak & cucu-cucu yang disayangi.. Cucumu di sini sentiasa doakan kesejahteraan neneknda di sana.. Huhu sedih la plak!!

Juga Selamat Hari Ibu buat ibu mertuaku yang tak bape jauh di Semerah, Yang Rafidah!!! Smoga panjang umo, sihat2 belaka & murah rezeki hendaknya... Menantumu disini InsyaAllah akan sentiasa doakan kebahagian dan kemurahan rezeki keluarga mertuaku disana...

Selamat Hari Ibu gak buat alongku.. Sabrina.. Yang menjadi ibu kepada Mia Nur Khalilah binti Rizal.. sepupunya Hamzah Iqbal yg comeynyeee.. & sungguh keletah, bleh lawan keletah ab…

Gambo lagik!!

Image
Jom tgk gambo lagik..


Hamzah Iqbal tgh kacau ayahnya buat assignment maths heheh..


Abis remote dibuatnya cam tepon.. Kunun2 tgh borak dgn nenek dia..


Huhu sempat dia jelir lidah yee.. Gambo tak lawa sgt sbb guna 2ndary camera..


Close Up rambut baru yg digunting oleh cik abg..


Hamzah kat TSHotel, pakai baju Sarawak mcm ler kitorg duk hotel kt Sarawak hahah..


Tgh tgk Wonderpets (Kura2 batu), syok tul dia tu sampai mencekak pinggang..


Gambo dgn wonderpets lagik..


Gaya santai.. Ni kt sbelah kiri pulak.. gambo atas tu kt sbelah kanan kolam..


Close Up, itupun payah nak suh amik gambo..


Wahh.. ngalahkan ibunya yg sakit pinggang..

Temenung jap!!

Image
Ah.. aku dah tulis panjang2 td.. tetiba tak teringin nak post pulak.. Abaikan je la.. Buat makan ati jeee..

Yg pastinya aku nak cite kt sini.. Proses rumah baru kitorg tu dah final, cuma keputusannya buatkan aku tak lena tido.. So aku kena bersabar je la, skurang-kurangnya dlm masa sethn nih.. Adoi, smoga tuhan kuatkan kesabaran aku.. Amin!!~

Erm baik aku letak gambo..

Ni gambo kt Senibong, JB smlm.. abg tingin nak gi sini.. Akhirnya sampai gak.. Best ke kt sini? Tah, aku takut je sbb kt tepi tu xdek pagar.. takut je keta tebabas eiii.. ngeri!! Aku ni air2 ni ngeri sket...


Gambo bando JB dari jauh.. Huhuh sayuupp je..


Gambo budak gemok dr tepi.. Wahh rasa nak geget je lengan aku nih!! Nape tudung aku dgn baju kontra? Sbb aku malas bwk tudung byk2.. Stakat duk tghari Sabtu balik ptg ahad, bawak je la satu tudung.. Opss sticker McD tu utk hamzah yee.. bukan utk ibunya heheheh...


Gambo org siyes kunun2 tgh kusyuk.. Padahal belakon je tuu...


Gambo budak sengih nak amik gambo gak.. Nyebok jek.. t…