Perkembangan 2 Beradik

Hamzah Iqbal

1... Hari2 nyanyi.. "cap cap cap.. cap rambutan.. jeng jeng jeng!!".

2... Ikut mcm Upin Ipin.. "bangun!! tekekedet (bunyi sound effect kusi).. seeelamat pagi cikgu!!".. adoiii sound effect pon dia leh buat, dah mcm Police Academy la dia nih!!

3... Pagi td masa tgh BFkan Hadif, alarm tepon bunyi.. aku suruh la Hamzah amik..

"Abg Hamzah, amik tepon ibu tu!"
"Ayah mana bu?"
"Ayah mandi!"
"Nanti ehh, nanti ayah amikkan tepon ibu!"
Kurang asam tul!! Aku suh dia amik, dia suh aku tunggu ayah dia lak..

4... Ni cite pagi td gak..

"adoii.. sakit la bu.. ada nyamok!" sambil garuk betis dia..
"Tu ape tuu bu?" sambil tunjuk kt kertas Ridsect yg lipat2 tuk halau nyamuk tu..
"Itu ubat nak halau nyamuk!"
"Tuu nyamuk.. tuu.. haa.. nyamuk pegi situ!" Heheh ade ke dia suh nyamuk gi situ siap buat gaya lagi..

5... Ni dialog Hamzah Iqbal dgn makciknya kt kg..

"Tau tak ade bulan?" soal Hamzah dgn soklan peberet dia..
"Tau.. tengok je!!" dgn konfiden makciknya menjawab.. slalunya ni jwpn stendet Hamzah..
"Haaaa.. pandai pon!" kata Hamzah dgn muka slamba sambil pakai sliper.. Hahaah tak sepasal terkena dgn si kecik nih..

6... Hamzah Iqbal conteng peti ais atuknya dgn crayon.. Ni dialog dorg..

"Hamzah conteng peti ais atuk, camne atuk nak beli peti ais baru nanti?"
"Entah la tuk!!" Hahahah.. betuah punya cucu!!

7... Slalunya kalu dia jumpa atuk kg, mesti dia nak atuknya angkat tinggi2 & jerit 'up de way!".. cam superman la.. Haritu atuknya baru balik bekebun, suma makciknya jerit2..

"cepat hamzah, up de way.. suh atuk up de way"

Konfiden je budak ni bangun & pegi kt atuk dia.. Sampai kt dpn atuk, tetiba dia tunduk & jln slow2 kt makcik2 dia..

"Kenapa tak up de way?"
"Atuk busuk!" Hahahahahaha.... tensen je atuk dia!!

Itu je yg aku ingat..

Hadif Daud

1... Kadang2 aku nyanyi lagu iklan "Cap Rambutan" pon dia leh tekekek2 gelak..
2... Suka isap jari.. Habis basah lencun sarung tgnnya.. Skang aku da xpakaikan sarung tgn, takut dia isap koto2 kt sarung tgn tu.. Kdg2 sampai itam sarung tangannya.. Kt rumah pengasuh pon, Kak Nin x pakaikan sarung tgn.. Sibaik kukunya senang nak potong..
3... Bile xpakai sarung tgn, makin laju ler dia isap jari.. Slalunya dia get ready ibu jari... terus angkat masuk mulut.. Ada skali tu ibu jari masuk mulut, jari telunjuk masuk lobang idung.. Heheh kelako tul dibuatnya!!
4... Hari ni nak pegi injek imunisasi 2bln.. Huhu harap2 dia kuat.. Jgn ler demam ke nangis ke.. Risau tul!!
5... Da boleh tido sendiri dlm babycot.. Slalunya nak berbuai @pun tido kt sebelah aku/abg.. Senang la sket keja aku.. Tido mlm masuk dlm buai, kul 4pagi dia nyusu terus letak kt baby cot.. Bile dia merengek2, aku buat xtau je.. Lelama dia tetido sndiri.. Huh!! Katil 3org pon dah sempit.. Kalu berempat maunya aku tegolek tido atas lantai..
6... Suka main air liur.. Adoi, saje je dia buih2kan mulut dia.. pastu meleleh sampai ke leher.. Geram tul!!
7... Melalak nak puting.. bile bagi puting dia leh gelak2 lak.. Pastu ajak borak.. Bile penat borak, melalak lagi.. Bagi puting, nnti gelak balik.. Camtu je la.. penat tul nk melayan dia borak..
8... Haritu tiarapkan dia, pastu dia leh gerak ke dpn lak.. Hehehe cepat tul!! Kalu dia penat, dia main pusing je bdn nak terlentang .. Kdg2 sampai terkuar dr tilam.. Huhu kan da sakit!!

Ok tu je kot!!

Comments

Popular posts from this blog

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Oh Adik Kedai