Powered by Blogger.

Video Budak Ngantuk..

 Monday, August 3, 2009

Suka tgk video ni.. Saat-saat Hadif Daud nak carik feel nak tido.. Sweet!!.. Berat dia skang dah 4.9kg.. Wow, skejap je dah rasa lenguh dukung dia.. Bile laa rambut tgh dia nak tumbuh lebat hehehe..

Time pantang mmg Hadif Daud sungguh buat perangai.. Kadang2 sampai aku nangis sbb tak tau nak buat ape.. Ngantuk satu hal, panik satu hal.. Ditambah pulak dgn Hamzah Iqbal yg kadang2 melalak tgh mlm.. Beh tu siang asik bergelak sakan je, mlm ngigau ler..

Tp Alhamdulillah, habis pantang ni senang jaga dia.. Kadang2 dia nak gak kalu letak je kt bawah.. tp kena main2 la dgn dia.. Lagi2 kalu breastfeed dia, mesti lepas tu dia tido.. kang bangun nak susu lagi, lepas susu tido.. Adeh aku yg terover risau.. Kalu nak gi memana, bawak je bakul dr babycot dia letak dlm keta.. Slalu dia tido dlm keta.. Aku dah terpaksa membiasakan Hadif Daud dgn puting sbb dia suka ngempeng (betul ke ayat jawa nih? Hehehe).. maksudnya suka kulum puting.. Pantang puting aku tercabut je melalak.. Kadang2 sampai tersedak susu.. Ish sian dia.. Tu yg tepaksa bagi puting.. So far kalu puting tercabut time dia tido, dia menten lagi.. Dulu2 mmg dia melalak, rasa nak selotep je puting tu kt mulut dia.. Hadif Daud pon dah tido dlm buai, start dr pantang uma mak.. Ye la, kalu tido bawah tak sepasal Hamzah Iqbal terpijak.. Lagipun lena jugak la dia tido dlm buai.. Paling lama dia tido 3jam.. Ok la tuh.. Dok dlm stroller pn ok je, tp kena pastikan dia kenyang la.. Stroller kena ngadap luar, sbb kalu dia tgk aku je.. mau dia melalak keboringan.. Kalu dia tgk org lalu lalang, agaknya dia terhibur kot.. Tu yg tenang jek..

Kalu nak tidokan Hadif Daud atas tilam, aku kena peluk dia.. Bile dah rasa secure, baru dia tido.. Tp disebabkan katil kitorg xmuat tido 4 org hehehe, mlm2 Hadif Daud kena la tido buai.. Kang kul 4pagi dia bgn, lepas nyusu aku letak dia kt babycot lak.. Tgk keadaan la, kdg2 dia nak, kadang2 masuk buai balik.. Bayangkan la, dah la ngantuk kena bgn pagi, badan lak sakit2 kena kungfu dgn Hamzah Iqbal, budak ni tak padan kecik.. tido buas.. Kadang2 bangun pagi kepala dia kt bontot aku.. Adoi!! Kadang2 kaki dia sepak muka aku.. Kena bersabar je la.. Kalu tak sabar, aku suh je ayah dia tuko tempat tido dgn dia.. Biar ayah dia sorg je yg kena huhu..

Start 1 Ogos aritu, Hadif Daud terpaksa anto kt rumah pengasuh wpun aku blom start keja.. Ye la, camne aku nak kemas rumah & layan dia.. kang dgn abuk2 lagi.. Sian dia.. Mula2 aku bekalkan dgn susu badan.. Tp disebabkan sekarang aku sembelit & amik ubat lawas, x dpt la perah susu tuk dia.. Mlm td aku try nyusukan dia, endingnya dia sakit perut & kembung.. lahai siannya.. Susu aku mmg banyak, sampai bengkak & bocor dibuatnya.. Tp nk buat camne.. membazir gitu je la.. Adoi!! Sayang ek?? Takleh bayangkan nnti masuk keja camne.. Kt mana aku nak perah susu ek?? Tempat aku takdek bilik semayang sbb dekat dgn masjid.. Kt masjid lak kalu ada student, suma student parking (tido) ramai2 kt dlm masjid.. Kat pantry lak kadang2 ada meeting sampai lunch hour.. Takpun bdk lelaki tido kt situ.. Adeh.. Nak balik rumah lak, sian kt abg takut dia ada keja..

Abg cadang suh aku drive sndiri nnti.. Pagi & ptg aku anto & jemput dorg kt uma pengasuh & balik uma sndiri.. So tak kisah la aku nak balik awal ke, ot ke, nak shopping ke.. Sbb abg kata skang jadual dia tak menentu.. Time aku ajak balik tu la dia tgh ada keja.. Dia kata nak bli beskal & naik beskal je gi keja.. Kalu dengo mmg la tak praktikal hehe.. Aku mula2 dengo pn nak tegelak.. Tp disebabkan pintu belakang U dah bukak, so praktikal la jugak alasan abg.. Sbb rumah baru aku skang ni mmg dekat dgn pintu belakang U.. Mula2 cam tanak la, dah lama xdrive jd takut lak.. Tp bile pikir2 balik leh gi soping dgn mmber2 aku, rasa cam nak lak heheh..

Nnti la aku try tanya abui.. Mana tau kalu laki dia leh drop dia kt rumah aku.. Leh la dia teman aku gi anto bdk2 ni & gi opis hehehe... dia pon anto soping gak.. Masa mula2 aku drive dulu, rajin gak kitorg lari time lunch hour gi soping hahahhaa... Insya Allah..

Ok da lapo.. Dr td nak masak megi tp tak masak2 gak.. Bubbye..

0 comments:

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP