Posts

Showing posts from October, 2009

Alhamdulillah..!!~

Alhamdulillah.. Kak Ip hanya luka2 & lebam kt lengan tangan.. Berjait la juga.. Serta bengkak kepala sbb terantuk & sakit dada sbb terhentak stering yg patah 3..

Smlm beramai2 ziarah Kak Ip di rumah.. Bengkaknya da makin kurang & jahitannya ada yang da bukak, cuma ngeri bila dengar bibirnya hancur & bawah bibir Kak Ip berlobang sampai leh masuk 2 jari sebab tergigit.. Dlm pipi kirinya pon hancur.. Nasib baiklah adiknya sendiri yang jait so parutnya nampak cantik je.. Nasib baik la ada adik yang keja kt spital.. Adik saya pon keja spital gak, tp kerani bab2 ubat je hehehe...

Cemacam version yg didengar drp kes accident Kak Ip ni.. Tuan punya badan pulak xdpt cite secara detail sbb dia pon pengsan masa tu.. Dia cuma kata time tu hujan lebat & jalanraya tak banyak keta.. padahal saksi2 pulak kata masa tu hujan x bape lebat & keta tengah banyak..

Keta Kak Ip tetiba dari kanan terus ke kiri & sudah hentam sama itu lori kicap 3 tan yang baru benti kt tepi jalan. Lor…

~Takziah~

Image
Baru dpt berita Kak Ip xcdnt kt Kulai td.. Berdasarkan keadaan yg adik dia gambarkan, teruk jugak la sampai bumbung keta kena potong tuk kuarkan dia yg tersepit.. Kak Ip dah dihantar ke Hospital Kulai..

Sama-sama la doakan dia tak mengalami apa2 kecederaan yang teruk..

Amin!!

~ menggigil tangan taip entry ni sbb sebelum dia kuar tadi dia byk kali tanya nak pegi ke tak sbb tak sedap hati.. Saya pulak celupar gi ckp kalu x sedap hati baik jgn pegi sbb cam separuh ati je bawak keta.. kan bahaya.. Bukan saya je, ramai jugak yg nasihatkan dia.. tapi nak buat cemana, dia kena balik jugak sebab ada kenduri.. Ye la, malang tak berbau kan? Kita doa je la yg terbaik tuk dia.. AMIN~


Ni gambo Kak Ip tgh berposing, yg pakai baju biru gelap..

Campo2 Cite

Image
ooo anak terunaku..


Punyalah sayang dgn adiknya sampai org acah2 nak bawak balik adik pon dia leh ngamok... Asik nak sandar kt kepala adik sampai lagi sket adik dia nak tegolek..


Da pandai menggigit mainan.. Sampaikan kalu dukung pon abis bahu digigitnya.. Sekarang kalu abg dukung Hadif, mesti dia letak tuala kt bahu.. Kalu tak letak, konfem lencun.. Cam mencurah2 air liurnya.. Ape laaaa yg aku x dpt masa ngandung ek?? Bonus kot hihi..


Misi beraya di rumah Kak Ipa tercapai (Baju biru gelap).. Aku suka suasana rumah dia.. Cam beraya rumah eric lak hehe.. Lakinya penah keja dgn TMJ, so dia pun ala2 taste TMJ la.. suka aku!! Saja amek gambo sbb berkenan dgn kaler rumahnya (saja nak tunjuk kt abg, kasi idea tuk cat rumah)..

HABIS..

Gambo Raya 2009

Image
Siapa ini yg sungguh baek mengorek idong??


Siapa yang berani mencekik anak teruna saya ni??


Adegan pertama.. incik Hamzah berlari-larian mengejar encik angsa yg tengah mengawal bininya yg bz mengeram telo kt dlm pokok2 blakang tu..


Adegan kedua.. Opss, jatuh pulak krepek ni.. Fuh, sibaik xdek sape yg nampak.. bleh makan lagi nih!!!


Adegan ketiga.. Adeh, takleh jadik.. Incik angsa sungguh geram dgn ini budak.. Nak kejar takut bini marah.. Tepaksa la incik angsa menjerit dr jauh.. Dia marah sbb incik Hamzah panggil dia "AYAM!"..


Pesen tido Hadif Daud masa beraya rumah Puksu pukul 9mlm hehe.. sibaik hangkut segala bantal tilam puting suma..


Aksi pembantu rumah yang tepaksa menepuk bontot si kecik & memujuk si teruna yang tensen sebab ngantuk-tapi-tanak-tido-sebab-sibuk-nakmain-tapi-taklarat-sbb-mata-dahtaleh-bukak..


Raya dirumah sedara belah abg.. Saya bergaya dengan tudung yg saya suh bdk opis (Abui!) belikan (sbb kalu sy sendiri yg beli, 4x raya pon konfem saya xkan pakai).. Beg…