Powered by Blogger.

Alhamdulillah..!!~

 Wednesday, October 21, 2009

Alhamdulillah.. Kak Ip hanya luka2 & lebam kt lengan tangan.. Berjait la juga.. Serta bengkak kepala sbb terantuk & sakit dada sbb terhentak stering yg patah 3..

Smlm beramai2 ziarah Kak Ip di rumah.. Bengkaknya da makin kurang & jahitannya ada yang da bukak, cuma ngeri bila dengar bibirnya hancur & bawah bibir Kak Ip berlobang sampai leh masuk 2 jari sebab tergigit.. Dlm pipi kirinya pon hancur.. Nasib baiklah adiknya sendiri yang jait so parutnya nampak cantik je.. Nasib baik la ada adik yang keja kt spital.. Adik saya pon keja spital gak, tp kerani bab2 ubat je hehehe...

Cemacam version yg didengar drp kes accident Kak Ip ni.. Tuan punya badan pulak xdpt cite secara detail sbb dia pon pengsan masa tu.. Dia cuma kata time tu hujan lebat & jalanraya tak banyak keta.. padahal saksi2 pulak kata masa tu hujan x bape lebat & keta tengah banyak..

Keta Kak Ip tetiba dari kanan terus ke kiri & sudah hentam sama itu lori kicap 3 tan yang baru benti kt tepi jalan. Lori tu pon teruk jugak, kicap2nya abis pecah & tayar lori tu pulak tercabut & hentam Pajero blakang keta Kak Ip.. Kalu dirumuskan dari cite di atas, mebi ramai yang katakan Kak Ip ngantuk masa drive.. tapi berkali2 Kak Ip tekankan yang dia tak ngantuk time tu.. Mmg dia sedar masa tu tgh ujan lebat & Kak Ip lajukan wipernya. Dia pon sedar masa tu baru pukul 3.16 petang.. Yg dia nampak cuma bebayang kaler putih, terus gelap.. Saya anggap putih tu badan lori kicap tu kot.. Dia lak da pengsan la kot masa tu.. Dia kata dia bawa cuma 60km/j tp saksi2 kata lebih dari tu.. Wallahualam!!~..

Ketanya mmg totally loss.. Tgk gambo pon da cam lempeng jadinya.. Alhamdulillah dia selamat pun mungkin disebabkan dia pakai seat belt (bak kata pak polisi).. Kalu dia x pakai, konfem dia tercampak keluar keta (tgk dr kondisyen ketanya).. & mungkin jugak hilang kepala sbb dah kena hentam dgn badan lori.. Ntah la nak cite pon xtau..

Pak Polisi kata kat situ mmg selalu terjadi kemalangan wpun jalannya ber'tar cantik & tak bengkang-bengkok.. 2-3 hari lepas kejadian Kak Ip ni, ada kemalangan jugak kt tempat yang sama tapi kali ni melibatkan nyawa.. Innalillah..

So.. Iklan komuniti di sini ialah.. "Pakailah talipinggang keselamatan anda!!.. Ingatlah org yang tersayang!"..

Read more...

~Takziah~

 Thursday, October 15, 2009

Baru dpt berita Kak Ip xcdnt kt Kulai td.. Berdasarkan keadaan yg adik dia gambarkan, teruk jugak la sampai bumbung keta kena potong tuk kuarkan dia yg tersepit.. Kak Ip dah dihantar ke Hospital Kulai..

Sama-sama la doakan dia tak mengalami apa2 kecederaan yang teruk..

Amin!!

~ menggigil tangan taip entry ni sbb sebelum dia kuar tadi dia byk kali tanya nak pegi ke tak sbb tak sedap hati.. Saya pulak celupar gi ckp kalu x sedap hati baik jgn pegi sbb cam separuh ati je bawak keta.. kan bahaya.. Bukan saya je, ramai jugak yg nasihatkan dia.. tapi nak buat cemana, dia kena balik jugak sebab ada kenduri.. Ye la, malang tak berbau kan? Kita doa je la yg terbaik tuk dia.. AMIN~


Ni gambo Kak Ip tgh berposing, yg pakai baju biru gelap..

Read more...

Campo2 Cite

 Tuesday, October 6, 2009


ooo anak terunaku..


Punyalah sayang dgn adiknya sampai org acah2 nak bawak balik adik pon dia leh ngamok... Asik nak sandar kt kepala adik sampai lagi sket adik dia nak tegolek..


Da pandai menggigit mainan.. Sampaikan kalu dukung pon abis bahu digigitnya.. Sekarang kalu abg dukung Hadif, mesti dia letak tuala kt bahu.. Kalu tak letak, konfem lencun.. Cam mencurah2 air liurnya.. Ape laaaa yg aku x dpt masa ngandung ek?? Bonus kot hihi..


Misi beraya di rumah Kak Ipa tercapai (Baju biru gelap).. Aku suka suasana rumah dia.. Cam beraya rumah eric lak hehe.. Lakinya penah keja dgn TMJ, so dia pun ala2 taste TMJ la.. suka aku!! Saja amek gambo sbb berkenan dgn kaler rumahnya (saja nak tunjuk kt abg, kasi idea tuk cat rumah)..

HABIS..

Read more...

Gambo Raya 2009

 Friday, October 2, 2009


Siapa ini yg sungguh baek mengorek idong??


Siapa yang berani mencekik anak teruna saya ni??


Adegan pertama.. incik Hamzah berlari-larian mengejar encik angsa yg tengah mengawal bininya yg bz mengeram telo kt dlm pokok2 blakang tu..


Adegan kedua.. Opss, jatuh pulak krepek ni.. Fuh, sibaik xdek sape yg nampak.. bleh makan lagi nih!!!


Adegan ketiga.. Adeh, takleh jadik.. Incik angsa sungguh geram dgn ini budak.. Nak kejar takut bini marah.. Tepaksa la incik angsa menjerit dr jauh.. Dia marah sbb incik Hamzah panggil dia "AYAM!"..


Pesen tido Hadif Daud masa beraya rumah Puksu pukul 9mlm hehe.. sibaik hangkut segala bantal tilam puting suma..


Aksi pembantu rumah yang tepaksa menepuk bontot si kecik & memujuk si teruna yang tensen sebab ngantuk-tapi-tanak-tido-sebab-sibuk-nakmain-tapi-taklarat-sbb-mata-dahtaleh-bukak..


Raya dirumah sedara belah abg.. Saya bergaya dengan tudung yg saya suh bdk opis (Abui!) belikan (sbb kalu sy sendiri yg beli, 4x raya pon konfem saya xkan pakai).. Begaya dengan Hadif Daud & adik ipar yg paling bongsu.. Sungguh bergaya budak ni ngalahkan kakak iponya yg tak reti begaya...


Dua budak debab yang berebut nak masuk ini felem!!


Uh, sungguh ensem 2 anak teruna ini!! Eh, muka saya ada iras muka adik ipar saya tak?? Nape ramai kata sama ek??


Begambo lagi.. Tp kali ni mlmnya.. Baju recycle sbb bajet baju raya dah lari..


Dengan budak tak reti duk diam...


Wahh mari beratur.. sape2 yg nak kenal 2 anak dara atas ni silalah (jangan) kontek saya.. Sebab saya tak berani nak jd org tengah!! Yg tengah2 tu Utih (Form 6) & sebelahnya Uda (bakal cikgu sukan nih)..


Muka2 inteprem..


Oohh inteprem lagi.. sampai rimas Hadif dibuatnya..


Hadif yg dah berusia 3bln..

HABIS!!

Read more...

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP