Saya Sungguh Hepi Hari Ni!

Disebabkan kehappy-an yg amat sgt sbb dah leh upload gambo (rupanya boleh bukak guna firefox.. wekekek gile menginstall firefox ajer smlm.. lupa sbb da tuko pc baru).. hari ini saya upload gambo2 terlatest yg ada dlm tepon.. meh kita saksikan..

Hari jumaat yg lepas2.. saya dgn kekawan buat aktiviti yg sihat (slama ni aktiviti kitorg byk yg tak sihat.. contohnya menenetkan diri, tido, makan & kuar soping hehe..).. disebabkan saya da beli cd belajar menjait baju kurung dari belajarmenjahit.com, so dgn gumbiranya kitorg kongsi cd tu reramai buat kelas menjahit kt bilik mesyuarat time lunch hour (see, aktiviti ni sihat kan??).. siap pinjam laptop opis lagi (pasni tobat tanak pinjam lagi laptop ni, abis rosak cd saya).. So, jom kita nengok ruper org2 yg tekun nak belajar menjait.. (yg menjahit aritu 2org je hehe)..



Kak Hasliena kita ni tgh tekun ngukur dress tuk anak dara dia.. Saya beli cd menjahit baju kurung, dia leh bantai buat dress lak hehe.. sungguh kreatip!!


Ni Akak Ina kita, tgh buat pola baju kurungnya.. Stengah meja mesyuarat tu dia sorg je kongker heheheh... go inek.. go!! Jgn lupa da siap nanti amik gambo.. nak letak kat blog ni..


Ni Fiza @ lebih glamer dgn panggilan Kechek (sbb orgnya sungguh 'kechek').. Ni perasan je cam sibuk.. padahal dtg buat penuhkan tempat je hehehe... Jgn tertipu.. kat tangan kechek ni bukan baju yg dia buat.. tu dress contoh anak Has.. Wekeke abis la ko kechek.. aku da bocorkan rasia!! Nampak tak beg comey saya tu? Tu saya buat sndiri tau (walaupun senget benget heheheheh...)


Dua gambo di atas ni diamik masa Has tgh gelak giler sampai tekuar2 air mata sbb tersalah potong badan dress.. Wekekekeee tu la.. Cikgu Sal asik buat lawak je sampai tak pasan anak murid tersalah potong.. Saya pon tetonggeng2 gelakkan Has.. Mmg havoc la bilik mesyuarat aritu..


Amek muka sndiri.. Gambo saya yg menyebok gak.. Kunun2 nak join, siap bawak kain 2 pasang.. kertas nak buat pola la.. gunting la itu ini.. endingnya jadi tukang menyebok & tukang amek gambo jek.. Yg lawaknya dorg panggil saya 'Cikgu', bukan sebab saya ajar dorg gunting kain... tp saya yg start ajak dorg menjahit.. hahahha ajak menjahit pon leh jadik cikgu ek?? Padahal saya ni baju kurung pon tak lepas.. Sket2 tu bleh la.. tang leher tu mmg disaster la!!

Kalu korg suma pasan, kitorg dlm gambo tu sumanya bertudung putih disebabkan masih dalam tempoh berkabung atas kemangkatan Almarhum Sultan Johor.. Semoga roh Almarhum dirahmati & ditempatkan dikalangan org2 yg beriman.. Amin!!

Grup saya seminggu pakai tudung/baju putih & kain itam (kecuali Khamis, pakai kain corak batik).. Endingnya dorg kata grup saya ni budak skolah la, budak matriks la, budak Teknik la, budak pendidikan khas la.. heheh.. tak kisah la beb, yg penting kitorg grup mangkuk tingkat heheheh...


Selingan.. ni antara tudung2 yang perlu saya jahit.. plus baju kurung yg dah dipotong & dah dijahit tepi.. Adeh bz sungguh minggu ni.. Takpe, akan saya usahakan juga bahagikan masa (sbb abg da pesan, jgn sampai terabai org rumah heheheh)..

Skang ni saya tengah giler mengendap blog2 yg giler menjahit nih!! Banyak info yg saya dpt dari dorg.. dari dorg jugak saya berani nak try jahit tudung, baju kurung, beg & cemacam lagi.. Ni antara blog2 yg boleh dikatakan hari2 saya ngendap (kalu bos x bagi keja urgent la).. Meh kita skodeng blog dorg.. (Nnti insyaAllah saya akan masukkan link kt sbelah kanan blog saya. Harap2 tuan rumah xkeberatan)..

Aziela sweet baju kurung (inspirasi nak buat baju kurung sendiri)
Azima DIY (inspirasi nak buat tudung sndiri.. siap beli pola kat sini)
TiniHani (suka tgk blog ni.. & suka dgn idea Jom Jahit)
My CrazyArtZone (feberet blog)
JajaKraf (tempat menyoppingkan diri)
Diesha (rambang mata tgk blog nih)

& blog2 yg lain yg tak sempat saya nak copypes.. Korg suma jd sumber inspirasi saya.. Tima kasih sebab beri saya idea untuk berhobi Tahun 2010 nih!.. & hobi saya ni berjaya saya kongsi dengan kawan2 saya yg lain.. Harap2 hobi ni berkekalan hingga saya mahir dlm segalanya.. Amin!!~

Comments

Popular posts from this blog

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Oh Adik Kedai