Baju Baru & Menu

Halluu.. AssalammuAlaikum..

Harini saya terover eksaited sbb arini saya pakai baju Japanese Cotton yang sepasang dengan tudungnya & dijahit sendiri oleh saya.. Ohh alangkah banggernyerr..

Tak cayer??
Tgk gambo bawah nih..



Tak bape nampak ek? Ade aku kesah?? ahahah.. sori bui.. 'aku' cilok ayat ko sat.. Gambo adalah tahap masam sebab curik2 hambek sambil updet kertas kerja.. Kunun2 tgh buat keje.. skalinye tepon tu bunyik 'cekkekkk!!' (bunyik org tgh amik gambo).. Cis kantoi!!

Kain atas ni saya beli online.. kat e-cotton.. kainnya dah dipotong minggu lepas tp komitmen terhadap famili membuatkan baju ni siap kelmarin.. Tudung tu pon kelmarin baru saya start jahit & semalam baru dpt abiskan. Mula2 abg tego, saya nampak pelik arini.. Skali bila sampai opis, ramai pulak yg raya tahun ni nak buat stail yg sama.. Wahh meriah la raya tahun ni ramai2 buat baju sepasang dgn tudung.. Ekceli takdek la masalah nak matchingkan tudung & baju lagi ye tak?? Terus jumaat ni saya bukak kelas jahit tudung.. wekekek jahit suka2 jek..

Gambo bawah ni pulak gambo budak2 yg tgh sibuk main lego sampaikan abis sofa suma kena letak bawah.. Yg bestnya cuba perati kt Hadif Daud, sesker ati je sandar kt pala ayahnya.. Dah lah lagi sikit nak jatuh.. Jgn risau, dia x penah jatuh pon.. tapi dia mmg suka turun bawah lalu ikut sofa yg dah dibentang tu.. Macam ulat badannya.. Nanti bile nak panjat balik sofa, terus dia panjat ikut bahu ayahnya.. sweet betul.. tp yg terseksa ayahnya la.. hahah..



Yg bawah ni pulak gambo menu saya masak malam tadi & kelmarin.. jom teka apa saya masak!!


Yaa betul.. ni gambo spageti ala melayu yg dimasak cincai oleh saya.. Disebabkan saya suka pedas & abg suka masam.. saya combine cili kisar dgn prego hahaha.. 'ade aku kisah??'... suma inti2 balance buat pizza saya masukkan dlm ni.. err kalu ikutkan nak letak nenas (balance pizza).. tp ape kes?? Sengaja makan guna mangkuk comey, kang terover dose pulak..


Ni pinggan besar untuk abg.. Mmg masak ngam2 skali tambah je.. Sayur2 atas tu tuk hiasan je, sbb pastu pindah ke mangkuk saya heheh..


Pizza berotikan Nan.. Ni sebelum dibakar.. Mula2 nak beli mozarella/parmesan cheese.. skalinya mahal & tak berbaloi stakat 2-3x bakar je, terus bli kraft cheese je.. dpt 4x bakar, siap ada balance lagi..


Ni yg lepas dibakar.. intinya?? Tuna pedas.. mushroom.. nenas.. sosej.. bawang besar.. capsicum.. sos prego.. huhuh.. nyamann!!~~.... bile boring makan pizza, roti nak tu belah dua & belah tengahnya.. sumbat bahan2 & bakar.. jd la kebab.. wekekeke... menu org malas!!

Comments

  1. whoa.. mmg bagga.. aku pun bangga dgn ko ;) tahniah dgn hasil tgn sendiri..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Oh Adik Kedai