Gelaran..

Heheh bukak2 blog je saya dah tersengih.. sebab ade cite yg menggelikan hati..

Saya ada grup yg digelar "Grup Mangkuk Tingkat"..
Grup ni ada 5 org ahli tak rasmi..
1.. Saya (selaku tuan punya blog, sukati saya la nak letak nama saya kt atas heheh)
2.. Abui (Kadang2 saya panggil dia Norabui/ Cik Mat Bui)
3.. Kak Ipa (lebih glamer dgn nama Kak Ip @ Mak Ipa- yg suka panjat katil wekekekek...)
4.. Kak Sue (Yang suka sebut ayat - 'Kem Ashkar' & ' Kurang ajerrr')
5.. Aton (atau lebih glamer di panggil Cik Mat Ton/ Noraton.. & nama2 yg sesker ati kitorg nak panggil)

Selain grup 'Mangkuk Tingkat', grup kitorg ada gelaran tau.. Gelaran kitorg -

"Budak Cantik Yang Gemok!" wekekekke...

Ni suma Aton punye pasal.. Ade la cite sebaliknye kenapa kitorg gelar diri kitorg camtu.. Tapi yg mangkuk tingkat tu dapat gelaran sebab kitorg suka keluar minum pagi berjemaah.. So kalu dah berjemaah, dah bising2.. dah bertingkat2 bile berjalan.. So keluar ler nama mangkuk tingkat.. Kadang2 pinggan mangkuk.. mangkuk tepen.. Yg melekat 'mangkuk tingkat'.. ok la tu kan..

Tapi sekarang ni mmg kuat betul gelaran "Budak Cantik Yang Gemok!" tu melekat kt kitorg.. Kadang2 kalu terlebih makan mesti ada yang kata "Eh, kan kita nak cantik, kalu nak cantik kena la gemok!".. wekekke.. ni camne nak diet nih?? Pastu ada satu lagi gelaran terbaru.. Ni suma gara2 kitorg terlambat kuar minum pagi.. Kak Ipa pon keluarkan satu kenyataan..

"Kalu nak cantik, kenalah gemok & selalu lambat!" wekekek.. sabo je la..

Ini gelaran main2 je tau.. takdek la diri sndiri tu perasan cantik.. Tapi kalu cantik pon ape salahnye ye tak? Tak yah nak jeles2 pon, tahap cantik kitorg pon takdek la sampai nak rampas laki org lain wekekek.. ayat tak bleh blah!! Cantik suam2 jek.. cantik pada mata kawan2 & keluarga masing2 dah 'Alhamdulillah'.. Lagi cantik kalau 'cantik luaran & dalaman'..

Ohh.. topik ari ni banyak ke arah 'kecantikan'.. & menyebabkan aku tersengih panjang..

Ohh rindu dengan grup "Geng Gagak Hitam" kat HUKM.. ape kabar dorg skang... Still ingat lagi ke kat Inab di sini.. Dah lama x guna nama 'Inab' ni.. Dah cam terkubur je nama ni.. Harus sediakan batu nisan... (Tiba-tiba tangkap syahdu..)

Comments

Popular posts from this blog

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Oh Adik Kedai