Jom Layan 2 Citer Ni!!

Ada 2 cerita arini..


Nampak tak kesan calar kt muka MHD? Satu kt dahi & satu kt kening.. Cop mohor ni dia dapat masa sibuk nak memapah kt rumah pengasuhnya.. Masa kitorg laki bini sampai, tekejut tgk muka MHD dah berbelang merah dari dahi sampai ke hidung.. mmg merah sgt mcm kena cium tiang lampu.. Jenuh ler Kak Nin explain yg MHD jatuh masa sibuk memapah kt meja.. Skalinya jatuh terus tersondol bucu meja. Ala ciannya anak ibu.. Nak salahkan pengasuhnya pon tak bleh gak sbb MHD ni mmg lasak sgt.. Kalau dia nak pegi ke meja/almari/sofa.. halang la camne pon.. sampai melentik liuk badan dia nak lepaskan diri.. Dapat sentuh sket pon jadi lah.. Bile dah dpt cop mohor ni pon still aktif lagi nak memanjat.. Lagipun Kak Nin dari aritu mintak walker tapi disebabkan walker kt rumah tu penyandarnya dah koyak (sbb MHI sibuk naik, dah ler berat!).. tepaksa la dia letak MHD merangkak kt lantai je..

Hari tu dia summersault dari babycot ke lantai.. Babycot tu kan leh bukak separuh, so dia leh terpusing sampai telentang kt lantai.. Melalak sekejap je.. Pastu dia da dpt akal, bile babycot tu terbukak separuh je cepat2 dia panjat & hulur badan dia keluar.. Adeh.. Bahaye tul.. Abgnya la yg rajin bukak babycot tu.. Kunun2 kesian adiknya terkurung kt dalam. Sabo jela..


Ni nak tunjuk mesin jahit tepi hadiah dari mak.. Abaikan kain/benang sepah kt bawah tu ye.. & abaikan benang polyester yg gedabak tu.. Tak jumpa yg kecik la.. Lagi 2 benang tu guna benang putih biasa je.. Itu pun sket masa lagi akan ditukar.. Ini ler mesin ala transformers yg saya cakap tu.. Kalu cite katun, agaknya mesin jahit tepi ni leh betuko jadi robot heheh.. Tak komersial langsung rupanya.. Sibaik jahitannya ok..

Bawahnya saya alas dgn kotak limau mandarin yg dpt masa raya cina aritu.. Takdek la benang/kain yg terpotong tu jatuh bersepah kt lantai (wpun ade gak yg bersepah hehe).. Nak masukkan benang mmg rumit giler.. tapi alhamdulillah berkat bukak/pasang benang ari2 sbb nak tau kat mana kedudukan benang tu, saya dah terer sket la bab2 nak pasang sndiri nih.. Malangnya mesin ni x tahan panas.. Dpt 3-4lain kain, kena benti dulu kasi cool down.. Nnti ade rezeki nak amik yg bessarrrrr punye!!

Ade sesapa nak jual yg 2nd? Tapi nak harga murah giler heheheh..

Comments

  1. Alamak panjangnya cerita... tak terlayan lah.. hehehehe salam singgah

    ReplyDelete
  2. hahah layan jgn tak layan.. thnks ye... err nak panggil beruang ke panggil madu ni? hehehe...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Oh Adik Kedai