Pening..

Harini adalah terasa sedikit stress.. Walaupun masalah Kelisa yang berpanjangan telah berlalu.. InsyaAllah.. & masalah Vios yg telah berubah wajah menjadi 'aMza' pon telah berlalu, tapi sakit pala ni taknak gak berlalu-lalu...


Selamat tinggal Vios "JAJAN".. Semoga tenang kamu disana... & Semoga dapat tuan baru yg lebih menghargai kamu dari kami.. & tuan yg suka mencuci kamu heheh..


Dan selamat datang incik Alza yang lebih dikenali dgn nama "AMZA".. hahha suka hamzah bila saya bagitau nama keta ni Alza, macam nama dia.. (Dalam gambo cam myvi lak sebab bontotnya terlindung dgn tiang).. Harap2 pasni 'AMZA' akan rajin dibasuh.. heheheh... (jgn maraa aaa)..

Terasa macam banyak mende nak buat, tapi tak terkejar.. Hati ni dah takde kat opis.. Terasa macam ada kat dpn meja jahit je.. Saya perlukan masa.. masa yang secukup-cukupnya untuk beramah-mesra dengan mesin jahit saya.. Banyak kain-kain yang tak disentuh lagi.. Antara projek yang ada dalam senarai ialah :

1 - Buat tudung untuk emak, along, akak & ibu..
2 - Baju kurung batik Universiti yg rasanya dah basi.. Dah ramai pakai tapi saya tak stat2 jait lagi
3 - Baju kurung tuk pakai pegi ofis.. ada dlm 2-3 pasang kot
4 - Baju melayu suami & anak2..
5 - Beg.. beg... beg... bila nak start jait nih.. Rindu nak pegang fabrik..
6 - Pyjama anak2 termasuk Mia Lila.. adeh, baju memasing suma dah singkat.. Anak2 perlukan baju tido.. Huhuh bile nak stat???
7 - Skirt.. saya perlukan skirt.. rasanya lagi senang dok rumah pakai skirt daripada seluar.. (skirt labuh okeh...!!)..
8 - Dan jugak buat roti (ni lari tajuk sket)..

Tapi, sekarang ni mungkin projek2 saya akan banyak kali tertangguh disebabkan ujung minggu saya akan bertambah meriah dengan anak2.. Nak buat hari kerja pulak, abg asik OT jaga makmal, tak pun keluar buat assignment dgn classmate dia.. Balik pon paling awal pukul 12 tgh mlm.. Ish famili saya ni jumpa waktu bangun tido nak pegi keja, balik keja, lepas maghrib dah pisah sbb abg keluar.. kul 10 anak2 dah tido.. adeh, disebabkan sumanya terbongkang depan tv, memang aktiviti menjahit akan mengganggu aktiviti tido dorg.. Nak transfer dalam bilik, tempat takdek.. huwaaaa.. saya perlukan workstation!!~

Disebabkan ekonomi famili terganggu sket kali ni, kitorg dah bershopping habis segala perencah mak nenek adabi ke maggie ke apa2 la yg kat Careffour tu.. Balik rumah, semayang asar, terus masak.. heheh abislah famili saya jadi famili segera.. Yelah, segala-galanya nak cepat, haa.. sumanya main campak2 je la.. Takpe walaupun campak, saya akan masak dengan penuh kasih sayang.. hahahaha...

Saya perlukan panadol dengan segera...

Comments

  1. "Selamat Maju Jaya"....hehehehe..mcm yg selalu cikgu tulis dlm kad laporan...hehehehe!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Oh Adik Kedai