Powered by Blogger.

Oh Entri lagi..

 Wednesday, May 26, 2010

Tiba2 teringat nak buat entri lagi..

Balik keje semalam, Kak Nin bagitau Hadif Daud dah berjaya menghantuk palanya ke grill pintu.. Wahh harus ke ibu bangga wahai anakku?

Kejayaannya itu dihiasi dengan garis lebam kaler hijau ke-ungu-an dari dahi sampai ke kepala..

Kak Nin kata mula2 pelan je dia hantuk, pastu agaknya tak puas ati.. "agak2 kalu aku hantuk kuat2 ape jadik ek?".. terus bedentum bunyiknya..

Baru je clear lebam aritu, dah start ngumpul lagik.. Udah2 ler tu.. Awak tu kecik lagi.. kang bertatu sana sini muka & badan, da tak ensem dah.. Tgk badan ayah tu.. Ayah dulu kan suka mentatukan diri kt jalan bertar.. Sibaik ibu still kata ayah ensem hahah..

Smlm, incik Hel domam kekdahnya.. & katanya bejangkit dari Hadif.. Huhu sape jangkit sape la agaknya ni.. Kul 7 dah tewas di atas sofa.. Tinggallah sang isteri bertarung dgn 2 budak baik.. Ops sebelum tu sempat incik Hel nolong isterinya ni tanam pandan, kari & daun kesom kt dlm pasu.. Takkan nak tanam kt simen ye tak? Opss lari tajuk!!

Yg sorg melalak nak susu, yg sorg nak makan kokokranch katanya.. Selepas bermain lari2 sambil dikejar budak gigi 2btg.. Maka siaplah susunya.. sempat la buat susu sejat penuh berkrim untuk budak gigi berbatang2 yg malas nak gosok tu..

Eh.. takdek cite sbenonya pon.. just nak cite yg saya paksa budak 2 org tu tido kul 9.00 mlm sbb saya pon dah flat.. lepas telan panadol 2 bijik.. Masuk dlm buai, melalak gak.. Tidokan kt tilam pon melalak gak.. Tah camne saya buat (agaknya dah sakit pala sgt) tetiba rumah tu sunyi jek.. err ke saya dah di alam mimpi hehe.. Tiba2 budak gigi 2btg ni melalak lagi.. Kul 1 gitu kot..

Slalunya saya kejut incik Hel suh jaga dia smentara saya buat susu & sebaliknya.. Tapi disebabkan incik Hel domam, saya pasrah je la.. Rupanya tgh syok2 godak susu, si kecik ni dgn pala yg tingtong separa sedar, dah bejalan ke dapo senget benget dgn mata yg sepet & jalan tekepet2.. eh cam pantun lak..

Terus saya dukung dia & bwk ke tilam balik.. & sumbat susu.. Ah suda! bila dia da stat bejaga bermakna 'berjaga'lah dia dibuatnya... Begelut la jugak sementara dia ngada2 tu.. 'hok' sana 'hek' sini.. Tgh tak selesa.. Mendidih gak darah ni.. Ye la.. saya pon tingtong mlm tu..

Start dr situ la rasanya mau tiap2 jam dia melalak.. & mau tiap2 jam saya bejaga & maunya saya takleh bukak mata pagi nih.. Kesiangan sampai telewat ke opis.. Abgnya pulak dah terkencing kt tilam.. Adeh pagi2 dah kelamkabut camni..

Pastu incik Hel pulak bgtau td ms tgh bwk incik Al.. "Yang, abg rasa kalu tak sihat lagi kita xyah balik KL dulu la!"... Huwaa...

Dalam hati ada hujan..!~

0 comments:

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP