Ting.. Ting!!~

Hadif Daud suda mula tumbuh gigi.. Baru suku, gigi depan.. Sungguh kiut.. Rasa ari2 nak pegang gigi dia.. Ish, kang bantot la pulok..!!~

Tiap kali sudukan susu tuk dia.. (Kalu dtg angin ngade, tanak minum susu dlm botol, nak guna sudu kekdahnyeee!).. Terdengarlah bunyi lagaan gigi dan sudu.. Ting.. Ting!~ Oh indahnya..


Err.. saya sorg je ke ibu yg over eksaited sbb anak tumbuh gigi??



Next!~..

Kan aritu saya ada cite kt sini pasal pipi Hadif Daud yg lebam tu kan? Ini gambonya..



Lebam tu panjang tau.. Tapi dah susut lepas kena tuam.. Errr saya bukan paksa anak saya makan tali tu.. Tu tali untuk tarik mainan Ulat Playskoolnya.. Masa ni rasanya gusi dia dah stat gatal2..

Pastu, aritu ada lebam lagi.. Tapi kali ni kt belah kanan pulak.. Cuba tgk gambo bawah nih!



Ini pulak disebabkan dia nak ngekor saya ke dapo, saya dah block jalan ke dapo dgn babycot.. Tak sangka pulak si kecik ni kuat betul.. Dia boleh tolak babycot guna muka dia.. Terer ek.. Tah camne leh tekepit.. Adeh, tapi budak ni pandai.. Guna muka takleh, skang da pandai tolak guna bontot.. Endingnya, sekarang dia boleh sesukati ikut saya ke dapo.. tak guna dah halang dgn babycot.. Parah!!~ Bila laaa nak beli gate nih!!

Next!!~

Ada satu ari tu, saya kt dapo.. Ayah dia la yg jaga budak2 nih.. Saya suruh masukkan Hadif Daud dlm walker sbb kalu lepas camtu je, takut dia memanjat sofa & meja suma.. Tah camne, dengo la ayahnya menjerit.. Lerr rupanya sedap2 ayahnya kepit kuku, dia leh selamba kuar dari walker & jalan pegi kt ayahnya dgn muka tak bersalah.. dah takdek muka struggle nak kuar dari walker cam dulu.. Adeh, tektik walker takleh pakai, tektik babycot takleh pakai.. Ade yg nak kena ikat nih!! Heheh..

& dia pun dah pandai kuar sendiri dari buai.. Sebbaik buai tu mmg rendah, kalu nak enjut pon mmg enjut slow motion jek.. Takdek gedebang-gedebung cam nak patah spring.. Bagus jugak, skurangnya kalu budak tu terjun buai ke, tejatuh ke, takdek la terentak kuat kt lantai..

Dia pon dah pandai panjat babycot sampai separuh tiang.. Sofa kt rumah tu pon dia bleh naik turun sndiri, padahal tinggi sofa tu kt paras dada dia.. Nak turun sofa pon dah pandai hulur kaki dulu..

Pendek kata, sejak masuk 11 bulan ni.. segala-galanya dia pandai.. Cakap je tak pandai2 lagi.. asik 'mamamamammm'... & ada perkataan baru.. 'agagagagagaaa'... Terkenan lady gaga agaknya...


Meh tgk aksi si kecik yg tak reti dok diam nih..


Tgk babycot blakang tu, tu ler yg dia manjat tiap2 ari.. tu ler yg dia tolak dgn bontot tiap2 ari sbb nak gi dapo..


Kosong ruang tamu.. Sebab nak kasi dia puas main kejar2.. (Padahal lom ada rezeki nak bli perabot lagi heheh)..


Jgn cuba aksi ini di rumah.. Hanya untuk profesional sahaja.. Heheh..

Perhatian : Semua aksi ni bukan saya sengaja galakkan.. Malah inilah aksi terakhir yg dia buat.. Pastu besen tu selamat gantung dlm bilik air.. Bahaye woo.. nnti suma besen dia nak masok!~

Comments

Popular posts from this blog

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Oh Adik Kedai