Powered by Blogger.

Isu baru..

 Thursday, June 24, 2010

Tak abis lagi dgn kes bangang.. terpukul pulak dgn kes lain..

Saya heran la, agen2 insurans ni.. time xdapat, berkejar2 sampai naik muak kita nak angkat telefon.. Tapi bile dah dapat, senyappppppppppppp jek!!

Lagi2 bila kita nak 'surrender'..

Bila kita call kata nak behenti & mintak borang.. Dia boleh putar belit pulak sampaikan buruk2kan sykt insurans yg lain.. Hello, tu rezeki masing2! Terpulanglah pada kita, tuan punya gaji nak bagi gaji kita kat sapa2.. Dia takdek share langsung nak tolong kita adjust gaji kita.. Dia buat je la keja dia, kita buat keja kita..

Saya cuma nak tau prosedur untuk berhenti, itu aja!

Kalu search website pon, banyak cite pasal nak amik insurans itu ini.. Tak cite langsung kalu kita nak benti camana..

Saya pernah tanya dulu, ye.. pernah! Dia pun ada cite, senang aja.. Nanti telefon dia, dia akan hantar borang & saya isi borang & hantar pos ke headquarters.. Itu saya tau.. Tapi sampai sekarang borang saya tak sampai2 lagi.. Dah berbulan2 ok.. Tah2 da genap setahun.. Kalu saya dpt borang pon, pos polisi saya.. Kalu ilang, sape nak bertanggungjabwa?

Saya pegi ke branch, org branch pulak layan acuh tak acuh.. siap gelakkan saya lagi.. Ye la, mmg dorg tak dpt komisyen saya kalau tlg saya berhenti.. tapi dorg pun bekerja atas syarikat insurans yang sama.. Kalau ditakdirkan agen saya mati!! Tekontang-kanting la saya dibuatnya..

Ye, org insurans cuma boleh kata.. pergi ke cawangan yang berdekatan.. Dorg tau tak org cawangannya macamana??? Saya pun penah jugak keja kt insurans walaupun setakat 3 bulan.. Itu pun benti sbb ada sexual harrasment!! Huh, insurans berlandaskan islam.. tapi pekerjanya.. kuat meraba!!

Oh, saya sudah serang keperibadian pekerjanya pulak.. Maafkan saya.. Takkan sebab nila stitik rosak susu sebelanga.. Bukan!! Saya tak salahkan semua org.. saya salahkan agen saya.. Ye, sumanya disebabka agen saya.. Kunun2 buat keja full time dapat fokus 100% pada pelanggannya.. Tapi adakah sebab saya nak berhenti, fokus pada saya terus out?

Mentang2 saya guna Biro Angkasa.. dia saja melambat2kan kes saya..

Ada solution lain.. tapi sengaja tulis kat sini dulu.. Bagi sejukkan hati ni.. Tapi saya tanak la hati agen2 lain panas pulak.. Saya marahkan agen saya saja.. Agen2 lain jgn cepat melatah.. Cuma kalu ada customer yg nak 'surrender', jgn la diperkotak-katikkan macam ni.. saya percaya, kalu saya dilayan dengan penuh hormat.. saya akan suggest pada kawan2 saya yang lain.. Hilang 1 rezeki tak bermakna terus tertutup pintu rezeki yg ada.. 1 pintu tutup, pintu2 yg lain akan terbukak..

Bukan sengaja saya nak berhenti.. Insurans berlandaskan islam ni mmg bagus untuk masa depan keluarga kita, cuma saya ada masalah peribadi.. Bila masalah ini dah selesai, insyaAllah saya akan ambil insurans utk semua keluarga saya..

Apa-apa pun.. Seburuk2 perangai saya.. Seteruk2 agen saya.. Saya tak pernah 'membangangkan' dia.. sepertimana ada 'org tu' membangangkan' saya..

Biarlah dia terjun dgn bangang-bangang-nya.. biarkan.. biarkan!!~

0 comments:

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP