Powered by Blogger.

Jual Anak..

 Monday, June 14, 2010

Jumaat malam, bergerak ke kg lepas Isyak..

Sok pagi2 lepas Subuh saya dah bangun mandi bagai.. ada projek kalini..

Ke Air Terjun Gunung Ledang, Sagil bersama2 adik2 ipar yg muda remaja (terus brangan jadi remaja balik)..

Sampai sana dlm kul 9 pagi, org tak ramai.. Alhamdulillah.. Tapi letih sebab sesi mengangkut barang2 adalah amat menyusahkan.. Setiap sorg ada tugas memasing, so saya tepaksa la bawak bakul yg Hamzah dah patahkan pemegangnya yg berisi pinggan (kaca ok! bukan plastik), botol sos, tuala mandi, dan cemacam lagi..

Kebetulan semalamnya saya sakit tangan kiri, so bile kena bawak bakul ni hazab jugak la.. Sampai bengkak muscle saya..

Pastu tanak kalah pulak tu, nak mandi kat atas.. Pastu nmpk ada tempat best, Incik Hel hangkut Hamzah seberang sungai & kitorg tepaksa buat U-turn nak cop tempat lain.. Alih2 tengok Incik Hel & Hamzah dah basah kuyup sebab tegolek masa seberang hahaha.. sian tul!

Incik Hel tak sabo nak bawak Hadif Daud mandi, skalinya baru cecahkan kaki kt air.. dia dah melalak2 sampai meleleh air mata.. perghhh sejuk giler rupanya air sungai pepagi nih..

So 3 anak dara, sorg anak teruna & sorg bapak budak saja yg meneruskan perjuangan mandi sungai nih.. Tepaksa la mak dara ni mendukung anak teruna yg takut air.. Siyes sejuk giler, saya pon tak tahan.. Stakat duduk atas batu & rendam kaki je la.. Dorg main simbah2 air, Hadif Daud yg melalak sbb kena tempias..

Tak lama pon mandi, terus makan bekal yg MIL masakkan.. Ada ayam goreng, ayam sambal, fries, nugget, nasik.. Pinggan kaca yg saya bawak tadi pecah la pulok (ni mesti pecah masa nak tutup pintu Incik Al).. So kongsi2 je la pinggan tu..

Pastu Incik Hel ajak turun, mandi kt bawah pulak.. yg ala2 kolam besar tu.. Sonok tgk Hamzah Iqbal mandi dgn Incik Hel.. kami anak2 dara ni (kami ok!), dok melepak tepi je la.. Sbb byk lak jantan2 seksi kt sini..

Ada skali tu, saya suh Hamzah Iqbal paut leher Incik Hel & suh Incik Hel berenang, skali Incik Hel jalan je dlm air tu, then dia terus lepaskan tangan Hamzah.. Tup! Budak tu tenggelam dlm air.. Panik saya dibuatnya.. Menggelupur ler budak kecik tu nak berdiri.. Ish, apraaa.. Sian Hamzah Iqbal hampir lemas..

Wpun dah menggigil2 kesejukan, Hamzah tetap tanak balik.. Jenuh jugak la mujuk.. Sampaikan org lain punya bola pon dia amik buat main.. Adeh, buat malu jek..

So, kitorg angkut lagi barang bawak turun..

Lepas tukar baju, kitorg singgah kedai souvenir dpn toilet sementara tunggu Incik Hel & Hamzah mandi & tuko baju.. Ade la ah so tokei kedai tu main dgn Hadif Daud.. Siap dukung & bawak round2 kedai..

--------------------
Ah so : Ini budak banyak cantek la.. kalau jual RM20 ribu mesti ramai mau beli..

adik ipar : Rm20 ribu je? murah la...

Ah so : Ini emak sama bapak dia dua2 susu ka? (maknanya kulit putih)

adik ipar : Mana ade..

Ah so : Ooo.. kopi campo susu ka? (sorg putih sorg itam)

adik ipar : tak la.. dua2 kopi laa.. (ciss, sabo je la dorg kata saya pon itam)

Ah so : Aiya.. tapi ini budak banyak putih! Banyak cantek.. Ok la, kasi RM30 ribu maa.. Kalu jual sama org cina, mesti ramai mau beli lorr.. (sambil cium2 Hadif)

saya : Mana cukup la, 30 ribu pon tak cukup..

Ah so : Ok la last offer, 50 ribu!

saya : Aiya, saya beranakkan dia pun susah maa...

masa ni Hadif selamba badak je rileks ikut Ah so tu.. tak buat perangai pon.. Ah so tu bukan main cium dia..

Hamzah : Mana adik saya? (mula buat muka nak nangis)

adik ipar : abis la abg.. auntie tu nak amik Hadif bawak balik..

Hamzah terus berdiri depan Ah so tu

Hamzah : Pulangkan adik saya.... (sambil pusing2 baju & buat muka kesian)

Hahahaah masa tu kitorg dah gelak giler.. Kiut giler tau ayat budak tu..

Lepas tu Ah so tu amik satu mainan yg lembik2, yg dlmnya ada lampu tu & terus bagi Hadif.. Suka la mamat tu.. Free ok hahaha..

Lepas say thanks, kitorg pon jalan la ke keta, ada la baru 5 langkah.. tetiba Ah so tu kejar kitorg.. Pergh, ingatkan dia nak amik balik mainan tu, rupanya dia nak tepuk2 mainan tu kasi kuar lampu.. pastu bagi kt Hadif.. Hahaha giler lawak Ah so nih..

adik ipar 1 : Wahhh Hadif menjual kecantikan.. hahaha.. dpt mainan free
adik ipar 2 : Hamzah kalu nak mainan jugak, kena la jaga kecantikan mcm Hadif... hahah

Ceh, bila masa lak anak saya jual kecantikan.. Ni baka bagus punya tau.. Kecantikannya semulajadi.. Tak payah jual2.. Nikmati aje hahahahah...

Yang paling tak tahan skali bila time nak masuk dlm Incik Al.. Incik Hel boleh bisik kt saya..

Incik Hel : Ape barang 50 ribu.. duit keta pon takleh cover..

Hahahah siot jek...


(entry tanpa gambo sbb gambo still tak upload lagi dr kamera adik ipo)

0 comments:

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP