Nak upload gambo, tp tadek..

Cam tak best update widaut picher.. Incik Hel, tulun upload gambo dr enset Lejeng dgn segera..

---------------------------

Pagi tadi dlm keta..

"Ish, nape laaa mata saya ni tak boleh bukak!"..

Motif? Hamzah Iqbal ngantuk.. Tp leh kuarkan stetment camni lak.. Lastik kang baru tau!!~

Suh tido cepat tanak.. Suh kencing sblum gi keja pon tanak.. Ngeri tau! Tilam yg tengah jemur kt luar tu tak kering lagi bau febrez, ni ada ura2 cam nak ngompol lagi!

-------------------------------

Minggu ni adalah minggu hectic bagi saya.. Hadif Daud, masyaAllah tak terkontrol saya.. Memang 2x ganda lasak dari abgnya..

Sabtu,

dari pagi sampai ke petang teruk saya dikerjakan dia.. Dengan terjun dari kepala sofa (kepala sofa ok, tempat kita sandar badan tu) ke lantai & landing pakai kaki (slalunya kepala sampai dulu).. Pastu leh naik balik sofa dari box container Incik Hel yg diletak blakang sofa.. Pastu kejar abg dia, pastu naik balik sofa..

Hamzah Iqbal pon kalah kalu lawan dgn dia.. skali dia tarik rambut Hamzah, melalak la mamat tu.. terus dia pukul adik dia.. Bleh plak Hadif buat derk je.. Kalu nak kata tak sakit, bedebuk jugak la bunyiknya..

Bila saya marah..

"Nape abg pukul adik, adik kan kecik lagi.. Adik tak tau pon apa yg adik buat!"
"Tapi adik pukul saya.. Dia pukul saya macam ni (sambil buat demo).."
"Ye la, adik tak perasan kot, nnti bila adik besar kita bgtau adik ye jgn buat camni, tak baik! Nanti abg pukul adik, adik bedarah, adik sakit.. sian adik.. abg tak suka adik sakit kan?"..
"Huwaa!!!" melalak sebab sayu..

Abgnya pulak pantang nampak adiknya duduk atas riba saya.. Abgnya pon nak beriba jugak.. Nanti adiknya tolak abgnya, pakai kaki je.. Itu pun leh buat punca abgnya nangis.. Adehh, mmg jenuh la.. Bak kata Incik Hel, Hamzah Iqbal ni hati kaca.. Pantang tercalar sket..

Hadif pon bila didukung elok2, tangannya cepat aje nak mencubit.. dah la guna kuku.. Pegh! Sakit weh, macam kena cubit dgn cikgu disiplin.. Time lepas kepit kuku laaaagi sakit! Bila dimarah, dia sengih2.. eksaited.. Kelepup!! Pukul muka kita.. Adehhh... Bengkok rasa idung nih..

Eh, dah kelaut dah.. sambung cite tadi..

Pukul 11 pagi Hadif dah ngantuk, so Incik Hel just cium dia je la dlm buai sblum berangkat ke JB. Kul 12 tghari dah bangun melalak nak susu.. pastu kacau balik abgnya.. Sambil2 bagi biskut kt dia..

Kul 3ptg dah lembik balik.. sbb terlebih guna tenaga.. So dgn Hadif, abgnya & saya terus tebongkang.. Bangun2 tgk jam dah pukul 9mlm.. WHAT? 9 MALAM??

Ye, anda suma tak tersalah baca.. saya pon tak tersalah taip.. Mmg kitorg bangun kul 9mlm.. Letih giler ok.. Yg sadisnya, Hamzah bangun terus ke dapo & bukak tudung saji.. Tangannya capai cucur sukun sambil tgk muka saya..

"Ibu ada nasik lebih tak? Saya lapar la.." Huhu nak tegelak pon ade, nak nangis pon ade..
"Nanti ibu amik nasik eh, kita makan nasik sama2 eh??" Terus Hamzah tak jadi makan cucur sukun & lepak kt hall dgn Hadif sambil tgk cite katun..

Cecepat saya goreng telo mata.. Sibaik pagi td dah masak sardin.. So makan la nasik berlaukkan sadin & telo mata.. Masak gempak2 budak2 ni bukannya makan.. Sadin, telo goreng, telo kicap, nasik goreng jugak dorg telan..

Nasik pulak tak banyak sbb balance mkn tghari td.. Tahan je la perut ni sementara suap budak2..

Endingnya saya kena gastrik teruk esok harinya.. sampai tak boleh jln tegak..

Sempat call abg suh balik cepat.. tp mamat tu cam endah tak endah je..

"Bang, balik awal arini tau.. ayg sakit perut ni.. masuk angin kot!"
"Abg tau ubatnya ape.."
"Ape?"
"Balik kang kita gi shopping eh?" Ting! Mata dah bersinar2..
"Tapi kalu awak sakit perut lagi, takyah la!"
"Tengok la camne, kalu ok kita pegi je la".. Cececeehh, tengoklah camne ehh.. padahal dlm ati dah meronta2 nak pegi.. nak pegi..

Tu yg pegi mkn pizza mcm entry sblum ni hehe..

Comments

Popular posts from this blog

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Oh Adik Kedai