Famili Day

Ok tadi dah taip banyak2.. tapi cam baca novel pulak, so saya ringkaskan je la..

Ahad, gi Famili Day..

- Sebelum keluar rumah, saya pesan dgn Incik Hel..
"Yang, dah pakaikan Hamzah tali pinggang?"
"Ni nak pakaikan la nih!"..

- Dlm perjalanan ke tempat pendaftaran, ujan gerimis.. saya payungkan Hadif & Incik Hel.. Tiba2..
"Ibu, malulah saya macam nih!"... Ish pehal lak Hamzah ni tiba2 malu nih?
Saya pon pusing belakang..

Laaaaaaaaa.. rupanya seluar jeans mamat tu dah terlondeh sampai ke lutut.. Sampai nampak 'bird'nya.. Hahahahhahah... tehegeh2 dia nak naikkan seluar.. Ish Incik Hel kata nak pakaikan dia tali pinggang..

Lepas gado ala2 manja.. rupanya baru tau, memasing dah misscommunication.. Saya suh Incik Hel pakaikan Hamzah tali pinggang tuk seluar.. Incik Hel ingatkan saya suh pakaikan seatbelt memandangkan masa tu Hamzah dah duduk kt car seat.. Heheh.. tak sepasal Hamzah tebogel pagi nih..

- Disebabkan kekeliruan tuk dapatkan kupon makanan, kitorg pon kulu kilir masuk khemah ini & itu.. Saya yg tepaksa follow Incik Hel kelamkabutla bukak payung.. Disebabkan angin yg kuat.. Tiba2 payung saya yg besar cam payung khemah tebukak abis sampai terlipat.. Hahahah yg ni tak boleh blah.. Malu giler beb, sebab kejadian ni berlaku betul2 antara 2 khemah.. Saya automatik gelak besar sebab nak cover malu.. Pastu jerit2 panggil Incik Hel, tak dengar pulak.. Huhuh maluu.. malu.. korang dapat rasakan tak ke-malu-maluan yg saya rasa nih..

- Ada budak baya Hamzah jatuh parit.. dalam woo.. sebab masa ayahnya (ayah ke @ ada org tolong) angkat budak tu ke atas, budak tu dah lencun dari kepala sampai ke kaki.. Budak tu cam trauma skejap, sbb dia blur2 gitu.. Pastu baru dengar annoucement kata ada emergency.. Mungkin ada luka2 kot.. Harap tak apa2..

- Ada jugak budak yg tak jumpa mak bapaknya.. Masa tu kat dalam dewan, mungkin masa mak bapaknya keluar, budak tu tak perasan.. Siap buat announcement.. Saya pon jenuh nak jaga Hamzah yg aktif.. Pantang nampak budak sebaya, mesti dia panggil "Hei, kawan.. kawan!".. Nampak sangat dia tak banyak kawan.. Sian dia..

- Hamzah masuk acara kutip gula2.. Masa nak start tu, sblum bunyi wisel Hamzah dah lari.. So ayahnya pon tahan la.. Terus dia tegolek.. Masa dia tegolek tu pulak wisel bunyik.. Hahah.. kelamkabut dia lari.. pastu tegolek lagi kena langgar.. Saya siap ajar masuk gula2 dlm baju, skalinya kena masuk dalam plastik yg ada nombor.. Tak banyak pon dia dapat kutip sebab gula2 yg ditabur pon tak banyak.. Tapi yg kesiannya, dia dah siap bergambar2 dengan plastik gula2, skali gula2 kena amik balik tuk dikira.. Ye la, pemenangnya berdasarkan gula2 paling banyak.. Kesian saya tgk muka dia.. Cam frust sgt.. Siap ckp "Eh, ni gula2 saya!".. Saya siap pujuk nak ganti dgn gula2 lain.. Kitorg tak tunggu pon sampai abis, sebab konfem tak menang haha.. Terus ajak balik..

- Ni saya tak cite lagi pasal nasik ayam MarryBrown saya tegolek.. Carik tempat nak makan takde.. Hadif & Hamzah yg berlari bebas & menjerit2 dalam dewan.. Ramai pelik tengok Hadif "Eii, putihnya anak ko yg nih!".. "Ei, baiknya budak nih".. memang la baik, orang tengah ramai.. hadif tu penakut sket.. Tapi mmg kesian la Hadif, pipi kena cubit, dagu kena cubit.. Hahah ramai yg jarang tengok Hadif memang pelik, sebab dia tu putih sangat berbanding kitorg..

- Malas nak lepak lama2 lagi pun Hadif dah tegolek tido kt bahu ayah dia.. Terus blah.. Cabutan bertuah pon cam dengar tak dengar je.. Nasib la.. ada rezeki ada la...

- Balik rumah skejap, amik bekas susu.. terus gerak balik kampung..

Comments

Popular posts from this blog

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Oh Adik Kedai