Oh Adik Kedai

Lunch smlm, berlari ke BP Sewing Machine Trading, Batu Pahat..

"Dik, mesin jahit tepi Brand Brother ade jual tak?"
"Jap ye kak!"

Terus masuk kedai.. blablabla.. bukak tingkap kaunter.. hulur jarum mesin kat saya..

"Akak carik mesin jahit tepi dik, bukan jarum mesin"..
"Ni jarum mesin jahit tepi la ni kak!" siap hulur 2-3 batang jarum kat saya...

"Bukan... akak nak mesin jahit tepi.. Brand Brother.. tuk jahit tepi baju tuuuu!" siap buat gaya kotak2..
"Ohhh... jap ye kak" buat muka kaver malu.. terus kuar dari kaunter..

Niat di hati nak nengok Brother 3o34D, skali adik salesgirl tu bleh tunjuk brand Golden Lion pulok.. Saya plak cam blur2.. pehal minah ni berangkut mesin bagai, siap cucuk benang suma.. Saja just nak tanya harga jek..

Alang2 dia dah kuarkan.. lantak pi la.. Bukan saya yg suruh pon..

Mesin jahit tu lebih kurang cam Brother gak, cuma 3 benang & beso sket.. cara masuk benang pon sama, angkat tapak pon sama, adjust benang nak2 sama gak..

Tapi yg lecehnya.. 3 benang.. sama macam mesin cinonet lama saya tu.. & dlm kotak ada tulis leh buat coverstitch tapi bila tanya adik tu.. dia angguk2 je, bila tanya pisau boleh tanggal/sorok tak.. dia cam blur2.. kata takbleh.. sah dan soheh la dia tak tau pape.. Bila saya tunjuk gambo kt kotak dia cakap.. "kalu ada gambo tu boleh la kot!".. eii ngeri je dengo..

Harga tak mahal.. RM700 je bebanding dgn Brother..

Pastu pelik, manual mesin tu tunjuk mesin 4 benang.. & kertas manualnya cam kertas buku teks skolah dulu2 yg kaler kuning2 tu.. Gambo pon cam lukis tangan.. Kat dalam ada gambo cemacam jahitan yg mesin tu boleh buat, tapi saya tak konfiden sbb ditulis tuk mesin 4 benang..

Tapiii.. bunyinya memang marveles.. agaknya kalu saya jahit tepi telinga Hadif Daud pon konfem mamat tu takkan bangun tido.. senyappp jek.. Saya tengok jahitan kasar & halus pon cantek jek..

Adik tu pon suh saya tessttttttt...........................................................

Skalinya saya terrrrr'sangkutkan handle tuk pusing tapak..

"kakkk.. menda ni takleh tolak belakang.. ni kena tolak depan!"..

wahhh panik daku dibuatnya.. Adik tu terus masuk dlm carik technician.. Adeh, sampai panggil technician ni, rosak teruk ke saya buat?

Dgn skru driver, technician tu tolak kat tapak jarum mesin & sbelah tgn lagi tolak kt handle.. 2x tolak terus ok.. wahhh belum pape dah tesangkut.. ngeri nih!!

Nak kaver malu, saya suh la adik tu yg tolak handle, saya tukang tekan paddle jek hahaha.. tapi siyes mmg best.. button kasar halus pon kat sbelah tapak jahit jek..

Lepas borak itu ini.. & dah nak kul 2, saya pon mintak kad & terus blah.. Incik Hel sedang sedap tido dlm Incik Al..

Belum pape lagi Incik Hel dah warning..

"Awak jgn order lagi mesin tu.. abang dah berkenan Brother tu awak jangan ngada2 nak beli lain"..

Padahal saya baru je nak cite negatif pasal mesin ni kat Incik Hel hahaha.. Alang2 dia dah berkenan Brother tu.. konfem saya carik Brother jugak..

Brother ohh Brotherrr...!~

Ingat nak order kt LSN.. tapi nanti nak send kat alamat mana? konfem kitorg laki bini keja.. Malehnya nak gi kutip kat Pejabat Pos.. Pastu penghantaran lak RM50.. Kalu ada jual kat sini kan best...

sat nak tepon kedai tu..

Comments

Popular posts from this blog

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..