Powered by Blogger.

Projek Weekend..

 Monday, August 23, 2010

Moh nengok gambo..


Wallpaper komputer kt opis.. klasik ek..

------------------------------------------------

Projek weekend..

Sebelum...



Taraa.. selepas..



Model tak dibayo duit.. upah sup ayam jek..


Eii dah panjang rambut anak bujang ni..


Tangan si kecik yang nak main dgn butang.. Penutup beg ala 'patchwork' (tul ke nama ni?)... sepatutnya dok kt luar beg.. bila pasang, tak pasan lak.. Tengok2 ada kt bahagian dalam.. nasib la.. malas nak tetas..


Isi dalam, ada 3 kocek.. Akan dipos ke along.. Tunggu ye long.. Tak la lawa sangat, nak bawak barang2 budak boleh la kot..


Ada lagi..


Beg telekung mak.. bahagian luar..


Reversible beg.. ni bahagian dalam yg dah dikeluarkan.. saya prefer yg ni.. cantek bunganya..

------------


Sudah berjaya buat ini..


Free motion style ek nama dia? Tah saya pon tak tau..


Bahagian dalam beg yg beulm siap.. siap poket berzip.. 1st time buat.. gigil la jugak.. berkat jelujur dulu baru jahit.. hahha..


Taraa.. belah luar.. Ala box pleat gitu.. Nama tu yg penting..!!~



Abg kata beg ni dah siap brand.. Tak cantik pulak tapak beg ni.. Nanti nak potong la bawah tu.. cam melendut je heheh..

--------------------------------------

Layan prangai 2 org budak ni time saya tengah bizi.. time tu laaa dia nak ajak main..


Misai santa klaus tak jadik..


Main cak2 bawah buai.. kemain sedap duk atas bantal..


Naik kuda kepang.. dah jauh kuda ni jalan.. Abis diseret kulu kilir..


Camni la rambut Hadif Daud lepas main kejar2 dengan abgnya.. melentik2..

----------------------------

Baju raya? Hehehe.. rileks la.. lama lagi nak raya hahahaha... (pasni konfem hero pakai baju raya takdek poket, malasnya nak cantum)..

----------------------------

Hamzah Iqbal mintak saya buat susu.. saya pon marah2 la sebab time saya nak buat keja, time tu la dia suh buat susu.. pastu tedengar la dia kata..

"Wahai ibu yang cantik, yang marah2 macam ayah... lagi seronok! Tolong la buat susu untuk saya.. ye ibu yang cantekk!"..

hahah terus saya tak jadi marah.. sambil kacau susu, sambil tekekeh2 gelak sorg.. Cis, ayat 'cantek' tu dah kena dah.. ade pulak ayat 'marah'.. 'marah macam ayah' hahahah..

4 comments:

Ismahani August 26, 2010 at 1:18 PM  

salam...
cantiknya beg..pandai awak buat sendiri... saya dlu pun teringin sgt nak belajar buat beg. tp skg ni baru belajar jahit baju dlu. skit2 je blh pun..
apa2 pun blh share ilmu jahitkn beg tu tak..?hehehe...

Sellynna August 26, 2010 at 2:10 PM  

saya pon dulu tak tau menjahit lgsung.. tp sibaik ada kwn seofis yg eksaited nak buat baju anak dia.. kitorg pon gugel2 la carik website yg ada pola baju.. pastu saya pon eksaited nak join sama..

saya beli buku2 pola jahit baju kt kak zura.. saya dah ada buku baju kurung, pesak gantung, baju melayu budak, sulam manik, blaus : http://azimadiyshop.blogspot.com/

saya beli vcd cara jahit baju kurung/melayu kt http://www.belajarmenjahit.com/..

saya gugel2.. jumpa blog2 kreatif mcm yg kat sidebar saya tu.. & saya jumpa blog paling best.. http://ayumills.blogspot.com yg ada tutorial jahit beg..

Alhamdulillah, dlm masa 1thn.. saya dah boleh jahit baju melayu suami & anak2.. & baju raya sndiri..

Awak try la jugak.. takpe, pelan2 belajar.. kalu ada yg awak tak paham, kita sama2 la carik penyelesaiannya..

mar!ahaf!z September 6, 2010 at 12:23 PM  

:) syabas bete.. eheh.. bangga ada kawan dgn semangat mcm ni..

Sellynna December 20, 2010 at 10:27 AM  

meh la bersemangat sama2..

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP