Main Air..

Sabtu lepas kami.. 7 dewasa.. 4 kanak-kanak.. dengan rasa gumbiranya berlepas ke Wet World Batu Pahat.. tuk misi main air..

Malas nak cite panjang.. nak mention kt sini yg Hamzah Iqbal hampir lemas lepas dia terjun dlm kolam yg agak dalam jugak la.. paras pinggang/dada saya..

Masa tu saya dgn Hamzah Iqbal tengah main air kt kolam budak2.. Ni suma gara2 dia tengok Incik Hel & makcik2nya sibuk main air sambil bwk Hadif Daud & Nabil Amsyar (anak buah kitorg) masuk kolam satu lagi.. pakai pelampung.. Tak sempat jerit, dia terus terjun dlm kolam tu.. ape lagi.. terus ilang la.. da tak nampak da kepalanya.. tenggelam terus..

Sibaik Incik Hel kat situ, terus dia tarik Hamzah Iqbal.. tapi yang nak tergelaknya.. dia terus jerit.. "Tolongg!!... tolong!! Tolong selamatkan saya!!".. haha.. memang la tak sepatutnya saya gelakkan dia.. (ingat ye, saya gelak lepas kejadian tu.. bukan time kejadian.. mau kena pelempang dgn Incik Hel kalu saya gelak time tu).. tapi bila ingat balik, memang lawak la sebab ayat dia sungguuuuh.... skema.. bagus anak saya nih!!

Lepas tu terus takut nak main air.. saya belikan dia pelampung bulat.. pegi kolam kecik pon pakai pelampung.. Hadif Daud pulak rileks je atas pelampung.. Bila pegi kolam cetek, meraung2 dia taknak.. Sonok agaknya terkapai2 kakinya kt kolam dalam.. Lagi2 masa kat kolam yang ada ombak.. Besar mana ombak pon dia bleh rileks, layan mata.. sepak2 air.. Tapi Hamzah Iqbal, saya yg masuk air.. dia yang meraung.. Nangis2 ajak naik darat.. Padahal air cecah buku lali jek..

Taaappiii.. bila time balikkkk.. suma budak2 melalak tanak tuko baju.. Perghhh.. ni yg malas nak pegi tempat2 camni.... Hadif sampai gigil2, mulut, tangan kaki suma dah biru2.. tetap berlari masuk air... Hamzah yang dah hampir lemas tu pon meraung masuk balik dalam kolam budak2..

Kena guna kuasa veto, baru masing2 tehegeh2 masuk shower room.. Pastu shopping kt BPMall..

The end.. hahah ok tak ending camni.. blom abis lagi ni..

Malam tu (kitorg tido kt kampung) Hamzah Iqbal peluk saya...

"Nanti kita tak payah lagi pegi tempat yg ada air macam ni.. macam ni tau!" sambil buat gaya berombak..
"Ok.. lepas ni abg Hamzah tinggal dengan nenek.. Ibu, ayah, Hadif pegi mandi kat sana ye!"..
"Tanakk.. tanak.. Hadif pun tak boleh mandi.. Hadif tanak mandi".. sampai buat muka sebek..
"Ok la.. abg dgn Hadif tinggal.. Ibu dgn ayah je yang pegi, boleh?"
"Aaallllaaaa (nangis!).. suma orang tak boleh pegi.. suma duduk sini dengan nenek je!"..

haha.. bagus jugak.. kalu tak, naya je dia mintak pegi hari2..

Esoknya, saya diserang penyakit kulit (gatal2).. mencik tau kalu mandi kt tempat mcm ni.. airnya kotor giler.. memang last la kitorg pegi.. Mandi sungai lebih baik!~

Comments

  1. ntah2 jantan gatal mana yang kencing dalam tue sampai gatal2 badan.. :p sesaja speku :p

    ReplyDelete
  2. hahaha anak jantan saya yg paling kecik lerr yg terkencing dlm tu haha..

    sibaik bapaknya yg kena.. panassss je hahaha..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Oh Adik Kedai