Posts

Showing posts from February, 2011
Image
Salam.. Haloo..

Lama tak bekabo berita kt sini ek.. gambo pon macam dah lapuk2 belake..

Ni saya nak kisah berita terbaru.. Apsal tunggang balik ayat saya arini?

Saya suda beli meja baru... Kunun2 nak letak mesin jahit saya yg baru jee nikah aritu.. Skalinya 'ting!' idea suda mai.. Ceciter.. ceciter...!~ Hehhe.. silap.. pekata saya beli meja tuk potong kain pulak..!!~

Survey Care4.. meja lipat kaki besi tu RM149.. huhuh over bajet.. Kensel..

Survey kedai perabot blakang rumah (betul2 blakang pintu rumah saya).. Skali tokei tu kata ada meja lipat kaki besi tapi atas dia plastik.. RM100 ngam2 segar terbaik dari ladang.. err.. dari lori..

Pelagi.. Rembat.. kasi kawen sama meja mesin jahit 1 laci tu (Refer gambo bawah)..


Owh.. keja saya asik nak ngawinkan barang jek..

Abaikan barang2 lain ek.. sumanya barang murahan... janji hobi saya tercapai!!~

Rindu tak dengan Hamzah Iqbal? Ni gambonya lepas rambutnya kena tebas dgn incik Hel..



Minggu ni minggu yg meletihkan.. saya berkurung dalam bilik …

Update!~

AssalammuAlaikum..

Wow, lama tak update.. Apa yang saya nak update ye?.. Ok saya ringkaskan..

1. Label riben dah sampai.. saya letak nama :teratakmini.blogspot.com je.. ingat nak letak selly d'melly.. tp nnti org panggil smelly lak hahah..

2. Set Rotary Cutter sudah mai.. beli dgn kak Zila Kasim (sila google ye.. tak sempat nak link).. Apa yg saya dapat? Rotary cutter suda tentu, cutting mat, ruler, peniti patchwork & loop turner & jugak bias tape maker.. woohoo sungguh best.. Incik Hel suda cuba cutter.. (dia yg over eksaited). Abis sampai lunyai kain perca dia kerjakan.. Dia cam tak pecaya cutter tu sangat tajam.. Wah, saya suda jatuh cinta sama cutter ni.. Potong kain pon pejam mata (ye.. saya tipu)..

3. Tengah tunggu 2 beg stash dari Mybotang.. dari Jepun.. Huhuh.. banyak projek sudah ada dalam kepala..

4. Tengah terkapai2 nak siapkan baju melayu cekak musang Incik Hel untuk Konvo 2 Mac ni.. Sempat tak? Cekak musang tu beb.. Tekial2 ler saya..

5. Baru bel…

Cuti Tahun Baru Cina..

Image
Salam, lama tak update ye?? Maklum ler bizi dengan unit baru.. Wah.. terasa lega pala otak lepas kuar dari Unit Bajet.. tp bukan bermakna saya tak sayangkan unit nih.. Maklumler jodoh saya dengan Unit Bajet ni sungguh panjang.. Sejak di HUKM lagi saya dah lepak unit ni dalam 5-6 tahun.. Kat UTHM ni pun dah 3 tahun.. Huhuhu.. dah tahap veteran dah nih..

Ok lupakan hal di atas.. Fokus pada hal2 lain pulak.. Namanya pun baru lepas sambut Tahun Baru Cina.. So gambo di bawah kiranya menepati tajuk la.. Meh nengok..


Budak perempuan tu bukan anak saya.. (tp best ek kalu ada anak pmpuan huhu.. akan diusahakan insyaAllah).. Dan abang botak tu pun bukan anak saya hahaha... Dia abang spesel saya.. Saya suda chop hahah..


Ni detik2 kegemilangan seorang anak yang berjaya membuat ibunya lemah jantung bila dia berkurung dalam kabinet tv.. Bleh plak dia lepak lama2 dalam kabinet tu.. Sibaik la papan blakang tu ada lobang2.. kalu tak.. naya jek.. Bukan Hadif Daud je muat dalam kabinet tu.. Hamzah Iqbal pu…