Futsal, Homework, Menjahit..

Salam semua..

Havoc betul minggu ni ek..

Walaupun semangat nak menjahit berkobar2.. takpe la.. dulukan dulu mana yg patut didulukan.. Takpe.. sendiri paham... Dah terjatuh baru nak terngadah tak guna jugak ye tak?

Takpe.. let-let dulu...

Eh.. ada cerita gembira.. Pada saya la.. Orang lain tak tau ler gembira ke tak..

Haritu Hamzah Iqbal terpilih tuk join pemilihan futsal tuk wakil Kemas kwsn sini.. Hari Sabtu, kitorg pon hantar la dia.. walaupun terlewat (yee.. salah saya.. Saya tak prihatin).. Tengok keadaan dia, ngeri la jugak sebab tiap kali budak lain tendang, dia tolong kutip bola.. Pastu bile org tendang kt dia, dia sambut guna tangan.. cemana tu??? Bila giliran budak lain, dia leh joget2 la.. main baling2 batu la.. sebab boring.. Peluh dah macam mandi laut.. Biasalah, matahari baru nak naik.. Dengan saya, Incik Hel & Hadif Daud berpeluh2..

Ramai jugak budak2 yg datang.. ye la.. kelasnya ada 38 orang.. yang girl main bola jaring.. Sian, bola jaringnya besar sangat.. sampai ada yang hidung berdarah sebab terkena bola..

Yang bestnya, kaki Hamzah tendang bola.. tp mata dia tgk girl main bola jaring.. Hahah.. sampai cikgu dia kata.. "Hamzah nak main bola jaring dengan budak2 perempuan ke? Bola jaring boleh pegang bola!" Weekekeke..

Pagi tadi dapat la berita gembira.. Hamzah terpilih wakil skolah dalam futsal.. Alhamdulillah.. ada la aktiviti dia ujung minggu.. Nak main bola kt rumah, susah.. so dapat la main kt skolah dengan kawan2..

Tapi dalam pada tu, ada jugak berita tak gembiranya... Pembantu cikgunya komplen.. Hamzah tak penah buat homework.. Erk? Tekejut saya.. Homework? Bila masa budak tadika ada homework? Siyesly saya tak tau.. Sebab kawan2 saya pon takdek la cite pasal homework anak2.. ke saya yang tak tanya? Ye, saya tak prihatin sekali lagi.. Thanks pada Cik Ina.. Kalu tak, sampai abis skolah tak tau yg dia ada homework..

Malam tadi dia ada cakap, cikgu suruh buat homework.. tapi dia tunjuk kat saya buku latihan yang dah diconteng2.. (saya ada belikan buku latihan kosong tuk dia).. Tak sangka cikgunya bagi homework kt situ.. sebab sebelum tu memang buku tu jadi buku conteng dia.. kalu dia nak melukis ke mewarna ke..

Saya tengok dalam tu mmg penuh dengan conteng.. ada la no 1 yg ditulis banyak2.. saya ingatkan tu garisan.. wekekek...

Saya tanya Cik Ina, budak2 lain dah sampai nombor berapa? Rupanya budak lain dah start tulis huruf.. Wekekeke.. jauhnya tertinggal.. Takpe.. malam karang saya mulakan misi tuisyen yang disertai dengan barisan rotan berbulu merah... Kalu takdek rotan, mesti dia nak main2.. Takut saya sibuk nak pegang rotan, Hadif Daud pon sibuk melalak nak main dengan rotan..

Ok.. tu je yg saya nak cerita.. Mungkin next2 time, kurang dah cite aktiviti menjahit saya.. Opss, saya dah terima scraps dari MyBotang (Jepun malii).. Erm.. cam nak kena masuk laci je rasanya.. Wait n see..

WIP :

Felt Tshirt - Abui
Jahit tepi tshirt - Abui
Totebag - Yat
Apron - Yat & Abui
4x Baju kurung - saya

Adeh..

Comments

  1. congrats... feeqa baru dapat baju sukan jumaat lepas saiz m tapi gedapak.. baju lengan pendek jadi pjg suor plak leh naik smpi dada n leh tambah lagi satu kaki kepanjangan seluar kaki (faham ker? hahah)so isnin mintak tukar... lom dapat2 lagi... semalam dapat name tag kain.. lom jait lagi..

    ReplyDelete
  2. adeh? mengeluh ke k.sal? Chaiyokk gambatte...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Oh Adik Kedai