Powered by Blogger.

Cite Gua..

 Wednesday, January 25, 2012

Salam beb...

Ye.. gua dah lambat bebulan2 nak update ni.. gua buat kesimpulan je la..

Selamat menyambut cemacam perayaan yg gua dah terlepas ok termasuk la Ramadhan, Hari Raya, New Year... blablabla.... Gua bizi dgn famili gua skang.. Ke gua bizi dgn Kpop, Kdrama, Jdrama, Anime & Manga gua? Wekeke... jawapannya.. A.. semua di atas... Lagipun Ipad yang Incik Hel kata nak kasi gua tu macam tak jadi kasik je... Cam dah sedap pulak dia jailbreak cemacam... Penat gua test update guna ipad tu tau... Sibaik ada netbook angry bird gua nih.. (sbb netbook ni gua letak skin angry bird, nmpk la gedik2 sket haha)..

Sejak opis gua pindah tingkat baru ni, gua rasa gua tak rapat dengan org lain.. Ke memang gua tak rapat dgn org lain sejak tempat lama lagi? Wekeke... Gua kesunyian beb.. wakakak ayat tak bley blah.... Sebab tu gua berjinak2 dgn Kpop, Kdrama, Jdrama, Anime & Manga nih (perghh jenuhnya nak taip balik suma nih).. Waktu lunch hour gua abiskan masa dgn cite2 yg sempat gua download.. Sampaikan Xperia yg tak ekspet ni pon gua download mangareader la.. pocketmanga la.. janji masa gua abis dgn sungguh berbaloi (wlaupun baca manga ni pon sbenanya membazir masa gak)..

Disebabkan slalu balik lambat, & selalu jadi balaci yg kunci pintu opis, gua abiskan masa emas gua dgn cemacam aktiviti individu.. yakni, dok melangut dpn pc.. Sampai manga yang lom complete pon gua layan, siap subscribe lagi thru email mana tau dorg dah update ke.. hahha... budus tul!!~...

Gua bukan nak belagak tp gua agak terkenal dekat opis gua sebagai seorg yg clumsy.. wahh belagak tu.. hahaha... seorg clumsy yg agak addict dgn mende2 Korea + Jepun nih.. Time erobik beramai2 pon, instructor tu bukak lagu Super Junior, gua tak penah miss lirik dia wpun adlib je la wakakak... Dance dia pon gua hafal beb, sebab gua tak larat nak joging sorg2.. gua dance lagu Super Junior je dlm bilik.. Sekarang gua tengah bejinak2 dgn shuffling.. wakakakkaa.. korang caya tak? caya tak? wpun gua agak berat.. tiada gegaran di rumah masa gua shuffle tau..

Oh, lepas baca perenggan atas, gua rasa agak pathetic life gua... Jgn risau.. life gua dengan famili gua amatlah smooth.. cuma life gua sebagai seorg individu agak leaking sana sini... Mungkin gua perlukan makanan untuk jiwa gua... Agak jauh tetinggal ke belakang lately nih...

Gua suka menulis & membaca... Even paper alas makanan atas meja pon gua leh terteleng2 baca sambil kunyah makanan... Padahal iklan je pon.. kadang2 siap baca pengisytiharan muflis lagi hihi.. Mungkin dari situ gua terjatuh cinta pada manga.. Menulis? erm.. korng tgk gua update blog pon leh tau gua jenis tak reti nak benti bila menaip hahhha.... Penah cuba nulis novel, ada la 2-3 yg sempat sampai garisan penamat.. Tp gua koyak2... gua buang.. Agak nyesal di situ sebab gua cuma sempat kongsi novel gua dgn akak & adik gua je.. Kalu dpt kongsi dgn korang mesti syok tgk korang geli geleman hahah.. Sebab tu time cikgu suh buat summary tak lebih dari 50 patah perkataan, gua agak stress disitu.. Gua punya intro je dah 50 patah perkataan, mana gua nak selit isi tersurat dan tersirat? Ceciter??... Sebab tu gua ditakdirkan bekerja as pembantu akauntan... Tak banyak nak kena tulis.. suma nombor je... Baru terasa kalkulator tu berharga bile diambik org...

Oh.. gua merepek lagik..

Gua cukup suka bercakap.. Wpun kebanyakkannya mende2 tak penting pon.. & gua suka kalu belawan cakap dgn org lain.. Perasaan nak menang tu amatlah tinggi.. Tapi gua tak macam ni time skolah dulu.. mungkin ini bakat terpendam gua.. Maklumlah gua darah jenis A..

Bak kata Adi.. kalau lelaki setiap hari kena abiskan 5000 patah perkataan.. perempuan pulak 25,000 patah perkataan sehari... So disebabkan gua tak ramai kwn kt opis, Adi la yg jadi mangsa gua.. Kadang2 time dia nak balik pon gua suh pospon sket sbb banyak lagi perkataan gua nak abiskan hahahaha... sape suh jadi jiran gua... dah la gua takdek kawan.. Sampai umah, tak banyak yg gua bebelkan.. sebab anak2 gua pon nak abiskan perkataan dorg gak.. So gua jadi tukang layan je la..

Ok, tukar topik lak.. pagi tadi gua makan sparuh nasik goreng, sparuh mihun spore + ayam & teh o suam gelas besar... tp mihun & ayam tak abis pon.. tetiba gua kenyang.. lunch plak gua abiskan 3 peket kuaci + air mineral... sambil layan We Got Married... Pstu gua lapar.. Balik tadi Incik Hel mintak gua masak spagetti tapi time bukak pintu keta gua dah terbau2 satay.. Sambar 30 cucuk & makan 4 branak.. siyes tak cukup... Time online tadi pon gua ratah lobak mentah yg gua dah potong panjang2... tgk cite korea dorg makan cam sedap je.. tp apsal lidah gua agak pahit ek? lobak ape yg dorg makan? tak sama dgn lobak Malaysia ke?.. Ok, lupakan hal tu.. skang Incik Hel sudah perintahkan gua masak megi la pulak.. adeh, haruskah gua join bersama atau buat2 kenyang? Anak2 pon dah menunggu masakan gua ni walaupun waktu skang hampir pukul 12 tengah malam.. Budak2 ni  liat tul nak tido...

Ok, abis gitu je la.. gua malas nak buat kesimpulan & sebab dah lama sangat gua tak update.. gua dah tak tau nak tune topic gua.. so sukati gua la..

Chauu..

------------------

Ok, gua nak update sket... Tengah syok masak tadi tetiba anak gua panggil...

"Wahai ibu yang pandai masak megi!".. Erk, gua agak terkedu di situ.. haruskah gua bangga kerana gua terer masak megi atau anak gua ingatkan gua terer masak megi je? Erm.. sungguh putar belit ayat gua..

0 comments:

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP