Hari Kejadian Gua..

Huhuh lama giler tak update.. Sibaik along gua ingatkan... Kalu tak.. konfem gua buat wasiat awal2 tuk blog gua nih.. Gua nak wasiatkan pada anak sulung gua.. nanti dia dah form 1, gua nak dia sambung update plak bleh? Wekeke... gua bingung!!~

Harini hari penting buat gua.. tapi harini gua boleh lupa pulak.. memang tak patot..

Harini adalah tanggal 23 mac 2012.. tapi pada hari yg sama tapi tahun berbeza... 1980.. pada pukul 2.20 pagi kalu tak silap gua (sebab tu gua putih sikit dari Incik Hel, dia lahir tengahari.. hahahahah).. Gua dilahirkan oleh mak gua yang pada ketika itu berumur 23 tahun.. Sebab tu gua suka nombor 23... Lucky number kununnya..

Tapi gua boleh lupa pulak.. Dalam perjalanan ke tadika, along sms wish gua punya besdei.. Wekeke.. aisey baru gua ingat harini hari ape.. Ingat hari Jumaat biasa2 je..

Gua tanya incik suami

"Harini takdek teringat nak wish pape ke? Ke tak ingat?" ape ke sengal punya soklan.. Padahal soklan cover malu sebab tak ingat hari kejadian sendiri.. huhu..

"Ape lak tak ingat.. Abang hari2 ingat tau.. Dalam tepon abang tiap2 hari tulis, 3 days to go, 2 days to go.."

Huhuh... tapi nape wish pukul 8? Hahaha...

Dulu kat KL, pape hari special termasuk birthday mesti ada selebret.. Paling koman pon beli kek je la.. Kalu ada grand sket order pizza ke McD ke.. Tapi duluuuuuuuuu.....

Sekarang gua kat sini macam dah tak amalkan.. Nak selebret beli kek pon payah.. Keadaan masa dan tempat yang tak mengizinkan.. Lain ler secret recipe sbelah rumah gua.. Konfom gua rengek2 gesel kaki Incik Hel... Tapi nun jauh di bando Batu Pahat sana.. Anak2 gua rajin belek2 buku resepi kek gua dengan kusyuk sekali sambil sound gua "bile ibu nak buat kek harijadi untuk saya?".. dan gua akan menjawab dengan bangganya... "bile ibu rajin la..."

Niwei.. gua hepi.. Gua dilahirkan di muka bumi ni.. Tima kasih mak abah sebab jaga dan bagi didikan pada gua sampailah gua dapat capai apa yang gua ada sekarang.. Terus gua terbayang2 baby yang terbuang samada yang masih idup ataupun yang tak sempat merasa hidup di bumi ni.. Sian dorg, tak sempat merasa nak mencapai umur sebulan pon.. apatah lagi umur 32 tahun macam gua sekarang..

Opss.. tercakap pulak umur sendiri.. (padahal awal2 da bgtau lahir tahun 1980.. kunun!!)..

~psychoselly~

Comments

Popular posts from this blog

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Oh Adik Kedai