da lama x upload gambo gua & anak2

Muka gua sembab tak? Haha gua suda makin tembam beb.. Sebab tu incik hel selalu marah gua sebab tiap kali gua ckp dlm tepon dgn dia, pipi gua mesti tertekan mute.. Mula2 dulu gua ingat incik hel yg letak tepon.. Lelama gua da imun dah.. Kalu senyap tu maknanya pipi gua punya keja la tu..

Anak gua yg sulung ramai kata sbijik ikut muka incik hel masa kecik.. Gua xtau la sbb time tu gua x kenal dia lagi haha.. Anak gua yg satu lagi sbijik ikut muka gua.. Yeke? Cam x caya gua putih melepak cam dia dulu2.. Harus gua tanya mak gua..

Anak gua yg sulung gelap sikit sbb lahir tgahari- 12.16 pm.. Dulu gua xcaya sgt mende2 ni tp incik hel pon lahir tghari, so gua rasa ye kot ada kena ngena maklum la kulit incik hel dgn hamzah iqbal satu acuan haha..

Anak gua hadif daud lahir 5.20pagi xsilap gua, ngam2 lepas azan subuh.. Sama acuan dgn gua sebab gua lahir kul 2.13 pagi...

Kadang2 kesian dgn hamzah iqbal bila ramai yg bezakan dia dgn hadif daud.. Well, bezanya ketara sgt.. Kalau sikit gua rasa org pon buat dek jek..

Gua rasa gua ada berat sbelah sikit dgn anak2 gua.. Gua nmpk gua lebih backing pada hamzah iqbal.. Sbb hamzah iqbal ni abg, so pape suma salahkan dia.. Hadif daud pulak selalu terlepas bila dia buat muka nangis yg comel tu.. Huhu tp salah tetap salah, tetap kita kena betulkan..

Lagi satu, ramai yg tanya kenapa gua panggil nama anak2 gua dengan nama penuh.. Kenapa tak panggil amjah ke, mija ke.. Atau diff ke, audd ke.. Atau along, angah.. Sebenarnya sebab gua da letak nama anak2 gua dengan maksud yg baik.. bila gua panggil dorg dgn nama penuh, seperti jugak gua doakan dorg.. Nama ni lah yg akan dipanggil di akhirat nanti.. So sapa2 yg ada anak tu, panggillah dorg nama yang baik, biarlah mereka membesar dengan sifat seperti yang kita namakan mereka.. Cukup sudah ceramah harini huhu..


Psychoselly...


Published with Blogger-droid v2.0.4

Comments

Popular posts from this blog

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Oh Adik Kedai