Sembang Dengan Anak-anak..

Ok, salam pagi sekali lagi..

Gua rindu nak update sembang-sembang gua dengan anak-anak gua...


.............................................

Hamzah : Terima kasih bu, sebab masakkan makanan LAZAT untuk saya.. Saya sayang ibu.. Nanti esok ibu masak macam ni lagi yee!!
Gua : InsyaAllah.. LAZAT yee???
Daud : A ahh... ajatt bu, etok ibu acak cam ni gak yee!!
Gua : Ye Daud.. Nanti ibu suruh ayah beli lagi.. (Dah sah2 makan burger, konfem la bukan ibu korang yg masak.. pandai korang perli yeee!!!)
 ..............................................

Gua : Hamzah, ibu nak belikan Hamzah cadar.. Hamzah nak gambar ape?
Hamzah : Takpe lah bu, cadar yang ibu bagi ni MASIH SEGAR lagi (sambil ambik bau kuat2 kat comforter Ben10 nya)

Gua :  (Iklan Febreeze????)
................................................

Gua : Hamzah nak goreng pisang tak?

Hamzah : Takpe la bu, ibu makan la.. saya MASIH kenyang lagi.. ibu jangan risau!

Gua : (Err.. rasa macam tengah tengok drama swasta)
15 minit kendian..
Gua : Hamzah nak goreng pisang tak? Nanti kang lapar...
Hamzah : Kan saya dah pesan dengan ibu.. ibu makan la.. saya MASIH kenyang lagi.. ibu ni asik tak dengar jek... Ibu ni paham ke tak?
Gua : Yeee... pahammmmm!!!!~~~

.....................................................


Daud : Adoii.. tolong!! tolong!! Akitnyaa!!

Gua : (Berlari keluar dari bilik air sambil berkemban, sibaik tak terlucut) Kenapa? Kenapa Daud?
Daud : Adan Aud atall!! Akitnya.. Olong aukkan bu!!~ (Badan Daud gatal!! Sakitnya.. Tolong garukkan bu!!..
Perghhh.. sabooo.. saboo...
....................................................

Daud : Waaaaaaa... (Melalak!)... Abam uatt!! (Abang buat!)

Gua : Ala sikit je.. Abang tak sengaja..
Daud : Ibu tak ayang Aut ponn!! Ibu ni.. Ibu tak arah abam pon.. Abam uat Aut... blablabla (tak paham bahasa budak pelat nih!)
Gua  : Ada yang nak kena nih.. bila masa ibu kata ibu tak sayang awak? Awak suka ke kalau ibu kata ibu tak sayang awak? 
Daud : Huhh!!! Abammmm... jom main!! (Hentak kaki, Terus lari masuk bilik... )

Dramaking betul laaa!!~

.............................................
Adi : Aku rasa, dalam ramai-ramai anak staf, anak ko yang guna bahasa kamus kan?
Gua : Bahase kamus?
Adi : Ye ah, cam SAYA, MASIH, LAZAT, MENARIK.. selalu budak2 mana guna ayat2 macam ni!!
Gua : Huhuh... baru aku pasan....

Comments

  1. Hahaha sgt2 kelakar.. Wah.. Adi glamor la

    ReplyDelete
  2. hahah sibaik dia xtau aku guna nama dia.. nnti dia mintak duit komisen..

    ReplyDelete
  3. kak, kau yg kena minta komisen kat dia sbb iklankan nama dia bg glamer. hehehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Oh Adik Kedai