Powered by Blogger.

Sembang Dengan Anak-anak..

 Friday, December 14, 2012

Ok, salam pagi sekali lagi..

Gua rindu nak update sembang-sembang gua dengan anak-anak gua...


.............................................

Hamzah : Terima kasih bu, sebab masakkan makanan LAZAT untuk saya.. Saya sayang ibu.. Nanti esok ibu masak macam ni lagi yee!!
Gua : InsyaAllah.. LAZAT yee???
Daud : A ahh... ajatt bu, etok ibu acak cam ni gak yee!!
Gua : Ye Daud.. Nanti ibu suruh ayah beli lagi.. (Dah sah2 makan burger, konfem la bukan ibu korang yg masak.. pandai korang perli yeee!!!)
 ..............................................

Gua : Hamzah, ibu nak belikan Hamzah cadar.. Hamzah nak gambar ape?
Hamzah : Takpe lah bu, cadar yang ibu bagi ni MASIH SEGAR lagi (sambil ambik bau kuat2 kat comforter Ben10 nya)

Gua :  (Iklan Febreeze????)
................................................

Gua : Hamzah nak goreng pisang tak?

Hamzah : Takpe la bu, ibu makan la.. saya MASIH kenyang lagi.. ibu jangan risau!

Gua : (Err.. rasa macam tengah tengok drama swasta)
15 minit kendian..
Gua : Hamzah nak goreng pisang tak? Nanti kang lapar...
Hamzah : Kan saya dah pesan dengan ibu.. ibu makan la.. saya MASIH kenyang lagi.. ibu ni asik tak dengar jek... Ibu ni paham ke tak?
Gua : Yeee... pahammmmm!!!!~~~

.....................................................


Daud : Adoii.. tolong!! tolong!! Akitnyaa!!

Gua : (Berlari keluar dari bilik air sambil berkemban, sibaik tak terlucut) Kenapa? Kenapa Daud?
Daud : Adan Aud atall!! Akitnya.. Olong aukkan bu!!~ (Badan Daud gatal!! Sakitnya.. Tolong garukkan bu!!..
Perghhh.. sabooo.. saboo...
....................................................

Daud : Waaaaaaa... (Melalak!)... Abam uatt!! (Abang buat!)

Gua : Ala sikit je.. Abang tak sengaja..
Daud : Ibu tak ayang Aut ponn!! Ibu ni.. Ibu tak arah abam pon.. Abam uat Aut... blablabla (tak paham bahasa budak pelat nih!)
Gua  : Ada yang nak kena nih.. bila masa ibu kata ibu tak sayang awak? Awak suka ke kalau ibu kata ibu tak sayang awak? 
Daud : Huhh!!! Abammmm... jom main!! (Hentak kaki, Terus lari masuk bilik... )

Dramaking betul laaa!!~

.............................................
Adi : Aku rasa, dalam ramai-ramai anak staf, anak ko yang guna bahasa kamus kan?
Gua : Bahase kamus?
Adi : Ye ah, cam SAYA, MASIH, LAZAT, MENARIK.. selalu budak2 mana guna ayat2 macam ni!!
Gua : Huhuh... baru aku pasan....

3 comments:

fISZ January 27, 2013 at 7:36 PM  

Hahaha sgt2 kelakar.. Wah.. Adi glamor la

Sellynna January 29, 2013 at 11:32 AM  

hahah sibaik dia xtau aku guna nama dia.. nnti dia mintak duit komisen..

fISZ January 29, 2013 at 12:05 PM  

kak, kau yg kena minta komisen kat dia sbb iklankan nama dia bg glamer. hehehe

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP