Powered by Blogger.

Bengkel Jahitan (Intro)

 Tuesday, January 29, 2013


 Salam, kengkawan semua...

Harini gua nak upload pasal bengkel jahitan gua, tapi gambar2 suma ada kat Incik Hel, so gua pospon dulu ek.. Tunggu dia email gambo2 kat gua nnti gua update balik.. Yang pentingnya kain yang gua jahit masa belajar kat Bengkel Jahitan tu gua dah pakai harini (bersamaan hari Selasa, yeahhh!).. Jangan risau, gua dah basuh kain ni sebelum jahit so takdek bau kedai.. Bau wangi sabun tops + softlan ada laaa...

Jahitannya? Puas ati berbanding dgn belajar kat Youtube, Giatmara, belajar dgn makcik kt parit mana tah (kampung style, xdek pola2 & x pakai pembaris), belajar dari nota dan belajar sendiri... Kesimpulannya, belajar dengan cikgu one on one lagi bebaloi-baloi dari belajar ikut sukati pala otak kita...

Gua tak kata semua tu tak bagus, cuma gua kata 'berbaloi-baloi', maknanya dari ilmu seciput yang korang ada.. korang leh kembangkan bila belajar dengan cikgu.. Apa yang korang tak paham korang leh tanya direct, siap tunjuk direct & betulkan kesilapan secara direct... Semuanya depan mata... Kalu kat Giatmara, cikgu korang kena bahagi masa dengan berpuluh2 student yang lain, dgn youtube korang xtau nak tanya sape, tinggalkan komen pon xdek sape nak pedulik, belajar dengan nota tu pon bukannya nota leh cakap apa yang silap ye tak??

Gua memang puas ati, cuma tak puas ati sebab gua jauh.. Kalu dekat rasanya banyak kelas yang gua pegi.. Kelas Jubah?? Grrr... geram jek gua tengok.. Memang niat dah lama nak belajar pakai jubah.. Rasanya memang patut gua dah pakai jubah sekarang, azam tahun baru la katakan.. Cuma pelan2 kayuh.. kang tetonggeng pulak kalu kayuh laju2... Nota-nota jubah suma dah beli, tinggal nak prektikkan je rasa x sempat.. Maklum la bak kata gua tadi, nota tu bukan leh tegur gua kalu gua buat silap.. Kena berguru jugak nampak gayanya....

K Incik Hel kata email gambo2 tu ondewei.. nanti gua cite secara detail kasi tebako hati korang2 suma.. Hahhah....

Ni gambo gua dengan baju baru... Kain ni gua dapat freeeeeee ihsan dari mak gua (sayang mak), & gua beruntung sebab kain ni corak jalur2 sebab gua dapat ilmu baruuuuuu.. weeeeeee.........

Psychoselly dah mai

3 comments:

Rina dan Mia January 29, 2013 at 8:58 PM  

tabek r toing toing... sungguh kondifen

Sellynna January 29, 2013 at 9:50 PM  

haahaha.. wpun dlm keadaan tingtong...

Rina dan Mia January 30, 2013 at 7:35 AM  

hahahaaa... tingtong yang berbaloi-baloi :p

Post a Comment

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP