Emosi!!~

Salam Everibodi...


Harini mood agak up & down sikit... Gua rasa ni suma ada kena ngena dgn tekanan darah gua yang agak tidak stabil..

8 Februari aritu gua buat cek up kat kampung sebab FIL gua ada Digital Blood Pressure, so tekanan darah gua agak stabil : 120/78


17 Februari, gua buat satu lagi test sbb every week gua kena pantau tekanan darah gua, tapi agak rendah jugak la & disebabkan tak puas ati gua suruh SIL gua buat 3 kali.. : 116/78, 106/68, 107/68

Gua syak gua kepenatan sebab asik ulang alik ke kampung je.. lagipun Khamis sebelumnya kan ada kenduri Yassin & Jumaat terpaksa balik gi keja & malam tu jugak balik kampung.. Sabtu terpaksa patah balik hantar MHI tuisyen sekolah agama.. Memang agak kepenatan.. So memang tak cukup napas dibuatnya.. Tidur pulak asik terlewat & malam2 terganggu oleh Incik Baby.. Hahaha bukan Incik Hel okeii..

So semalam, bersamaan 18 Februari, gua ada cek up kat Klinik Senandung & resultnya agak la tepanjat boboi.. sebelum ni tekanan agak rendah, kali ni tetiba naik pulak : 130/80 & 140/80 (kena cek 2x).. kencing pun agak kotor sebab gua tak sempat minum air masak langsung..

Oleh itu, gua telah dikerahkan (macam terpaksa je haha) tuk minum air gula pada Rabu ni.. Argghhhh... stressss!!~..

Kununnya gua kena jumpa doc tuk bincang pasal tekanan darah gua.. Pastu gua pun agak mebi doc nak cek sebab baby gua agak besar & gua pun agak kesemputan lately ni.. Celah kangkang pun da macam sakit sangat, sebab kepala baby dah standby kat bawah.. Gua ingat doc nak cek, nak bagitau suh get ready mebi bersalin awal ke gitu gini ke.. Ye la dia kan doc..

Sekalinya tekaan gua meleset.. Jumpa doc pon stakat dia borak2 dengan nurse & bagi tarikh temujanji baru.. & tak lupa preskripsi ubat.. So gua makin stress.. 

Balik rumah petang tu gua nangis.. tak tau nape, mebi emosi gua tak stabil.. Malam tadi pon nangis jugak.. Perghh.. apsal gua nih!! Gua lak yang tensen dgn diri gua.. Nangis-nangis pon sempat jugak la buat Kek Chocolate Indulgence.. Kuwakakakakak... ko ado??

Minggu ni kalu ikutkan buku pink klinik senandung, gua dah officially 8 bulan.. Alhamdulillah... tapi... tapi.. tapi.. baru 6 helai baju baby gua beli huhuh.. Walaupun gua sendiri rasa gua akan bersalin awal (tgk pada condition baby & sakit-sakit yg gua rasa ni) tapi belum jugak tergerak nak beli barang-barang baby.. Ish.. minggu depan gaji.. Nak tanak memang kena shopping jugak la..

Harap2 baby kuar tengah bulan April.. Sebab Incik Hel sibuk dgn MIROC kat UNIMAP, Mac ni dia nak kena gi kursus kat KL lagi.. Pastu dia dapat offer masuk competition KPT UAV lagi.. ape tah nama dia.. Atoyaii..

Gua cuma mengharap emosi gua kembali stabil... Tuhan tu kan maha kaya, pemurah & pengasihani.. Dia yang tau apa yang terbaik untuk kami sekeluarga.. So gua berserah je la.. Doakan terbaik tuk gua jugak yee... 



Comments

  1. ingatkan MHI tu malaysia hari ini, rupenye si mohd hamzah iqbal, hehe :-)

    ReplyDelete
  2. Hhahahahah.. ramai dah tertipu..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Oh Adik Kedai