Gua Penat!!!

Salam suma..

Gua ingatkan bulan2 akhir preknen ni dapatlah gua rileks barang sejam dulu.. nan adoo malam!!!.. Rutin berjalan seperti biasa siap bertambah lagi bila baby mula meragam.. Gua membayangkan cemana la time pantang nanti sebab ura-uranya nak kena berpantang sendiri memandangkan MHI still lagi sekolah..

Nak pantang kat kampung? Jenuh pulak hari2 Incik Hel & MHI kena ulang alik 45minit ke opis & sekolah..

Berkorban apa saja.. harta ataupun nyawa... selagi hayat dikandung badan.. Selagi langit belum runtuh.. Selagi airmata belum kering.. bertahan je la...

Gua teringat masa pantang anak pertama dulu.. Gua agak stress sbb first time pantang rumah mertua.. Segalanya terhad.. Sebab memasing memalu lagi kan.. Gua ingat lagi gua nangis semau-maunya nak balik rumah mak gua.. Memang da macam budak kecik da masa tu, tersedu-sedan... Ye la, time ni selesa rumah mak sendiri.. Nak bebogel time panas ke, nak mintak mak tolong jagakan baby tengah2 malam ke, nak tido siang sebab xcukup tido malam sbb anak meragam ke... Lapar, suh mak masak cpt sikit ke.. Suma gua x segan nak mintak kat mak sendiri.. Tapi umah mertua? Walaupun korg kata xkan la dgn mak mertua sendiri pon nak segan... gua tetap katakan xsama macam mak sendiri..

Anak kedua pulak, gua breakdown giler2 sebelum bersalin lagi.. So lepas bersalin gua mcm terpikir "aku ni giler meroyan ke?" hahahha.. mesti ada yg x percaya kan sebab gua nampak sihat je... Emosi agak terganggu.. Dah la time pantang gua kena pindah rumah dalam masa sehari.. Tengah2 pantang pun gigih gua angkut barang.. Nak tunjuk gua kuat walaupun dalaman gua x kuat mana pun.. Cengeng jugak akhirnya..

Kali ni pun gua dapat rasakan yang gua akan breakdown & cry... Sebab fizikal & mental gua x cukup kuat & gua penat... Mulalah gua merepek kalu la gua ada menatang peliharaan cam doraemon tu, senang keja gua... Boleh la gua berehat-rehat guna pintu suka hati pegi ke memana tempat yg tenang...

Gua dapat rasakan fizikal & mental gua yg x stabil ni la punca tekanan darah gua x menentu.. Walaupun boleh dikatakan hari2 gua pitam & kurang tenaga... Gua cuma leh luahkan dengan perkataan je, nak menunjukkan yang tenaga gua langsung xdek tu memang x berkesempatan.. Kadang2 gua cuba set up kan masa tuk gua berehat pon x tercapai matlamat.. mesti rasa lagi 5 minit, lagi 10 minit, endingnya time dapat baring tu la baby gua rasa x selesa.. Dah kena bangun balik.. Ada masa malam2 gua bangun menahan sakit, sampai nangis sendiri.. Ada masa tertido sambil duduk.. Ada masa time terlena tu la kena simpul biawak la.. Tiba2 nak terkencing laa.. MHD terkencing atas tilam la.. Argghhh.. time tido la masa paling berharga yang gua ada tuk berehat.. Tapi terpaksa dibahagi-bahagikan..

Gua xtau gua merepek apa.. cuma gua nak mention kat sini yang gua ni manusia biasa yang ada masa bateri kong jugak.. Ada masa kena recharge jugak.. Ada masa kena bertenang jugak..









Comments

  1. kesian kt ibu, byk2 bersabar ye, cek abg pon kene la selalu ada n support ibu ni kan :-)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Oh Adik Kedai