Projek Gua...


Salam Semua,

Balik dari cekidaut tadi, gua sempat menyudahkan projek bedung & barut baby.. huhu cam x sangka gua boleh buat walaupun jahitannya ala kadar je.. Xpe la, yang penting gua dah mulakan langkah pertama.. memang ketagih jadinya, so gua pon sudahi projek gua dengan sepasang mitten yg sebelah besar, sebelah lagi gedabak hahahah...

Gua suka.. Gua suka..

Bedung tu pon gua setakat jahit tepi rapat2 je.. macam jahit hujung tudung yg pintal2 tu cuma gua guna 2 jarum.. setting suma sama..

Barut pun guna kain flannel sama ngam ngan bedung & sebelah dalamnya gua lapik dgn kain perca tshirt pemberian kawan sekepala jahitan gua yang sedang cuti bersalin.. Gua pilih velcro berbanding tali sebab gua suka mende yg menyenangkan gua.. Cuma gua kena pastikan yg velcro tu x panjang sgt sampai boleh lukakan kulit baby (mengikut pengalaman gua)..

Pendek kata dalam masa 2jam, gua dapat siapkan 3 mende.. okla tu.. Kain flannel pun ada lagi.. thanks tu kawan gua, yat yg bukak kedai online nagenbutik.. nanti gua letak link kedai dia..

Nanti gua update projek gua lagi kalu ada.. kalu ada laa.. lalalalala...


Comments

Popular posts from this blog

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Oh Adik Kedai