Summary Entry Gua

Salam..

- Gua pepagi dah terpacak kat opis ni kesekoran sebab semua ahlil2 pejabat dah berarak sempena Majlis Maulidur Rasul.. Nape gua tak ikut? Nak suh gua semput?? Naik tangga 1 tingkat ni pon nak tercungap2 amik oksigen, inikan pulak nak round satu universiti...

- Harini hari terakhir SIL gua praktikal kat sini (bukan kat pejabat gua, tp kat Pejabat Pendaftar).. Harap2 banyak pengalaman dan ilmu yang sempat dia kutip sepanjang 5 minggu dia praktikal (5 minggu je?).. Pelik ek? Rasanya ni 1st time gua dengar ada praktikal 5 minggu.. Budak2 praktikal kt Bursary ni pon paling koman 3 bulan.. Ngelat ek? Hhahaha.... 

- Gua berjaya membuat Kek Transformers version campak-campak yang telah di-request oleh MHD.. Resepinya guna kek butterscotch tp gua sesukati tambah lagi 2 kaler, so jadi la kek marble yg tak berapa marble coraknya.. Ade ke MIL gua kata kek gua hangus.. Bukan hangus... tapi kek yang kaler coklat tu dah mendap, so bawah jadi kaler coklat.. atas campo putih + coklat + pink.. Takdek rasa hangus okeyy!!


 
Yang ni kek yang dah dibuang atasnya.. sbb nak ratakan sebelum letak fresh cream.. Coraknya kelako lak hehe..


Bab melepa & mendeko memang gua fail so gua campak2 je la.. Jenuh suruh Incik Hel carik gambo Autobot dalam Ipad.. Gua lukis dulu guna pencungkil gigi sebelum letak fresh cream.. Hahah jadi la.. Incik Hel kata janji anak kenal gambo Autobot tu kira dah berjaya la tu.. Hahaha

Yang paling best bila gua lupa nak letak susu/air masa adun kek.. Tak sangka jadi gak.. Gua ingatkan ada effect, cuma manis sikit je la.. So kalu xnak letak susu/air, just kurangkan gulanya je.. Ok noted!!

Pas kek dah abis, MHD request pulak kek Otromen.. Ko ingat ibu ko ni chef Pastry ke??


- Disebabkan semalam gua cuti, pengasuh anak-anak gua gi amik BR1M.. Gua penuhkan aktiviti pagi gua dengan menjahit lagi 3 helai barut, sebelum gua lembik sebab asik gado dgn MHD jek.. Gua dah jumpa sarung tangan zaman MHD dulu, so sarung tangan dah boleh keluarkan dari list.. yes!!

- Gua suka borak2 dengan MHD sebelum tido.. Sambil usap-usap perut gua, terselak la pusat gua yang hampir nak terjojol tu.. MHD da sengih2...

"Ibu, nantikan Baby Umar (gelaran baby baru) kuar kt lubang perut ibu ek? Bukan kuar kat kepala ibu? Sian ibu, nanti lubang kat perut ibu tu jadi besar.. Mesti ibu sakit kan?"

Hahah baby kuar kt kepala? Kepala gua ada lobang ke? Kuar kt pusat? Adehh.. Memang gelak besar malam tu.. Nak explain pon ape la budak 4 tahun tau, so gua iya je la...

- Petang semalam MHD bangun tido, tetiba nangis nak makan pishaa (Pizza).. Gua layankan je la.. Pastu gua call Incik Hel suh ingatkan amik MHI kat sekolah agama, MHD nangis2 nak ckp dgn Incik Hel, gua pon bagi la tepon kat dia.. Pastu dia leh pesan dgn Incik Hel suh belikan Pisha.. Terkial2 Incik Hel nak pahamkan Pisha tu ape.. sampaikan 2 beranak gado dalam telepon.. Hahah kiut sangat.. Bila gua explain, baru ler Incik Hel paham.. So malam tadi kitorg dinner kat Pizza Hut sempena last day SIL gua praktikal kat sini.. & gua sangat berterima kasih pada MHD sebab berjaya ajak Incik Hel makan Pisha.. Sehari je mintak terus dapat, aritu gua request Durian Crepe mau seminggu baru dapat hahhahaa.. penangan anak...

- Pukul 1 pagi tadi gua diserang sakit pinggang belah kiri yang amat sakit sampaikan gua terpaksa duduk.. Mengeluh, mengucap, selawat tak henti gua sebut tapi sakitnya tak hilang.. Gua ingat nak kejutkan Incik Hel mintak urut, tapi dah dengar bunyik dengkurnya tak sampai ati la pulak.. Gua cuba jalan2 kat hall.. Bila dah agak reda sakitnya, gua amik bantal, bukak kipas & ekon, landing atas sofa.. Alhamdulillah, nikmat tak terkata...

Kul 2 (camne gua leh tau exactly pukul berapa? Sebab jam Mcbook Incik Hel asik memekak jek tiap jam.. mencik tau!) MHI pulak bangun minum air kotak soya sambil duk bersila depan gua.. Mau gua tak terkejut, sibaik gua tak sepak dia hahah..

Pastu masuk bilik amik bantal, merayu nak tido dengan gua.. Walaupun sofa gua agak besar, tapi gua pon besar jugak.. Mana nak menyelit.. Dia nak tido atas karpet je sebab kepanasan.. Gua pon izinkan, sian lak dia.. Mementang kat hall ada ekon.. 

Kul 3 gua still lagi xleh tido.. Nyamuk punya lah banyak.. Mementang kat hall tu banyak kain yang belum dilipat.. Stress betul la.. Akhirnya gua kuatkan kipas sambil selimutkan MHI dengan kain batik yang gua jumpa dalam bakul, x larat nak masuk amik selimut..

Baru terasa lena, kul 5 jam bunyik pulak.. Grrrr......... Golek-golek, kul 5.45 jugak gua bangun..

- Sekarang kat opis ni perut gua still mengeras lagi.. Adoyai.. Gua dah macam Pingu bila berjalan.. Punyalah boring xdek orang nak ajak borak, tu yang update panjang berjela.. Bila lah dorang nak abis balik dari Majlis ni.. Mulut gua dah gatal nak ajak berborak..

Ok ah.. gua nak blogwalking.. Lama tak eksesais jari hahaha... 


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Oh Adik Kedai