Posts

Showing posts from April, 2013

Aktiviti cuti berpantang..

Image
Gua rasa lately badan agak lemah.. mungkin sebab gua xbanyak eksesais kot.. Tu yang kadang2 gua gagahkan jugak basuh baju ke, basuh pinggan, lipat kain, masak.. Kalu duduk saja2, memang rasa boring ya amat!!.. Bila Haris Umar da tido, mulalah mata gua pon layu..

Gua cuba praktikkan setiap pagi dlm kul 6, bila Hamzah Iqbal mandi gua pon terus bangun.. Buat air tuk anak bujang tu.. kadang2 makan roti ke koko krunch ke apa yang ada.. Gua gosok baju Incik Hel & baju sekolah agama Hamzah Iqbal kalu x sempat gosok mlm tadi.. Bila suma da ke sekolah & kerja.. gua on fb jap, mandi & keringkan luka czer gua dgn berjemur dlm bilik.. Masa ni Haris Umar tgh sedap tido..

Gua online FB jap, cek notify pe yg patut.. Kalu gua ngantuk lg gua sambung tido.. kalau x gua online sampai Haris Umar bangun.. selalunya dia bgn kul 10-11 pg, pastu mandikan dia.. nyusukan sampai kenyang.. kadang2 dia sambung tido, kadang2 x.. kalu x tido, gua baringkan dia dlm rocker & letak dpn tv sambil bukak…

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Image
Salam Kekawan..
Gua sudah selamat melahirkan Muhammad Haris Umar b. Muhammad Helmi pada 4 April 2013 pukul 10.36 pagi secara pembedahan di Hospital Sultanah Nora Ismail, Batu Pahat..
Kronologi... cececeehhh,...
29 Mac 2013 Tak silap gua time ni gua x larat gi keja, so malam tu gua pegi 'Klinik Mama' tuk dptkan MC. Gua br ckp perut gua ada rasa mengeras setiap 2-3 jam tiba2 dokter mama halau gua pegi spital. Gua da pelik.. Gua baru nk masuk 38weeks xkn da nk bersalin. Doktor Mama xboleh scan katanya so dia suh pegi cek CTG kat spital. Disebabkan masa tu da mlm sgt & kitorg nak balik kg sbb bdk2 ada kt kg, so kitorg buat derk je la.. Masuk kanan kuar kiri..
1 April 2013 Gua gi keja cam biasa & memandangkan awal bulan, gua xdpt proceed payment sbb still tgh closing tuk month end. Tah camne rasa xsedap ati sbb xdpt abiskan keja aritu.. Sibaik keja yg KIV suma da settle.. cam tetau jek.. Kul 2 gua amik 4jam sbb ada cek up kt KK P.Raja. Time nurse cek kedudukan baby, situasi jadi …