Aktiviti cuti berpantang..

Gua rasa lately badan agak lemah.. mungkin sebab gua xbanyak eksesais kot.. Tu yang kadang2 gua gagahkan jugak basuh baju ke, basuh pinggan, lipat kain, masak.. Kalu duduk saja2, memang rasa boring ya amat!!.. Bila Haris Umar da tido, mulalah mata gua pon layu..

Gua cuba praktikkan setiap pagi dlm kul 6, bila Hamzah Iqbal mandi gua pon terus bangun.. Buat air tuk anak bujang tu.. kadang2 makan roti ke koko krunch ke apa yang ada.. Gua gosok baju Incik Hel & baju sekolah agama Hamzah Iqbal kalu x sempat gosok mlm tadi.. Bila suma da ke sekolah & kerja.. gua on fb jap, mandi & keringkan luka czer gua dgn berjemur dlm bilik.. Masa ni Haris Umar tgh sedap tido..

Gua online FB jap, cek notify pe yg patut.. Kalu gua ngantuk lg gua sambung tido.. kalau x gua online sampai Haris Umar bangun.. selalunya dia bgn kul 10-11 pg, pastu mandikan dia.. nyusukan sampai kenyang.. kadang2 dia sambung tido, kadang2 x.. kalu x tido, gua baringkan dia dlm rocker & letak dpn tv sambil bukak BabyTV.. konfem dia layan cite sampai tetido..

Lunch hour kalu gua rajin gua masak, kalu x gua order je dgn Incik Hel.. 2 minggu pertama mmg gua masak, tp da lebih stengah bulan ni gua order nasik ayam je la.. pantang ayam?? huhu pantang nampak ade la..

Haritu datang angin rajin, gua mop dapo, lap dinding dapo, korek sarang anai2 & basuh baju.. pastu azab ler badan.. padan muka gua.. Luka czer pon Alhamdulillah da kering & kupingnya da tertanggal sikit2.. gatal jgn kira la.. ada je tgn ni nak seluk menggaru tapi gua tahan2.. maklum le luka nak baik memang gatal ye tak.. jangan gua yang menggatal nak garuk dah la.. tak sepasal berdarah balik..

Luka gua kering kemungkinan sebab gua minum pati haruan Polleney, tapi yang tak syoknya lepas minum pati tu, gua sakit perut teramat sampai cirit birit.. Haris Umar pon tercirit sama.. sampai melecet punggungya, kesian!!

So gua da abiskan 6 botol pati tu & sekarang gua nak stick pada jeli gamat la pulak.. yg dicampur dengan oren sunquick.. harap2 luka kat dalam cepat sembuh, gua da x sabar nak sit up setiap malam...

Gua try usha botol susu yang sesuai tuk Haris Umar yang breastfeed.. plan asal nak rembat Mimijumi tapi mcm mahal la pulak.. Kalau ikut poket tommee tippee je yg mampu, harap2 dia nak ler nyusu botol.. Kang nyusahkan pengasuhnya pulak kalu dia rejek..

Ok, Haris Umar da bangun,,

Layan gambo MHI & MHD kat bawah ni ye..

Comments

  1. hye.. blog visiting!
    i pun czer.. now dah ok! tahniah.. baby i dah 3 bulan. :)

    ReplyDelete
  2. tula tgh search pasal berpantang utk bersalin czer, terus dpt link awak.. thanks sbb singgah..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Oh Adik Kedai