Kisah Baby Haris Umar....

Akhirnya dpt jugak amik gambar si kecik ni tgh senyum.. itupun bape kali snap sampai ada la lebih dr 20 gambar dia dlm album..


Baby Haris Umar sekarang banyak ruam di kepalanya.. Kadang2 nak mandikan dia pun jadi takut sbb masa kenakan kepalanya dengan air, kulit kepalanya memutih mcm kulit yg mengembang.. Mula2 gua xtau, gua terjah je dgn syampu.. pastu gua ingat putih2 tu sabun.. gua pun sental la.. skalinya kulitnya mengelupas macam daki yang digosok2.. terus gua panik.. Dah lap dgn towel pun still memutih gak.. Hahaha padan muka gua.. next time berhati2 la selly oii!!...

Dalam gambo ni x nmpak pulak ruamnya..

Baby Haris Umar da berjaya tido dalam buai malam tadi.. itupun sekejap.. Kena biasakan tido dalam buai tuk biasakan dia dok rumah pengasuh nanti.. Susu formula pon Baby Haris Umar da minum guna botol susu Tommee Tippee yg gua beli online.. Gua da try perah susu tp setakat 1oz je, jenuh pulak pengasuhnya nanti, so terpaksa biasakan dengan susu formula.. tp xbanyak la.. Gua still breastfeed lagi cuma seminggu sekali gua selangkan dgn susu formula.. Gua plan susu formula tetap bagi pengasuhnya & tiap2 kali lunch hour time keja gua akan balik perah susu.. Kat opis gua x baby friendly langsung.. Nak perah kat masjid, ramai student tido bersepah2.. kat meeting room pulak kdg2 meeting still on time lunch hour.. lelaki pon kadang2 masuk mengejut time lunch hour sbb kat situ ler pintu nak masuk pantry.. so paling selamat balik rumah, xjauh pon.. cuma harap2 setiap kali lunch hour, Incik Hel free.. janganla ada member dia yang baik hati2 tiba2 nak belanja lunch...

Ish bape kali gua taip lunch hour daaa..

Baby Haris Umar da start berjaga waktu malam.. sungguh mencabar.. Kadang2 gua pas baton dekat Incik Hel tapi disebabkan Incik Hel da telan ubat resdung yang mengantukkan.. terpaksa gua berjaga gak.. Kadang2 meleleh air mata dibuatnya sebab gua masih dalam keadaan sembelit (sampai berdarah bila membuang.. sebab tu jadi sembelit), bila da berlama2 dalam toilet luka gua pon sakit balik sebab dok meneran.. gigi gua pon da mula sakit sebab berlubang.. belakang gua sakit sebab masa breastfeed gua terpaksa membongkok.. huwaa.. nangis sorg2 la sbb Incik Hel tido x hingat dunia..

Hari pertama kat KL balik ngundi aritu, Baby Haris Umar tido kul 1 pagi.. adala bape minit, terus dia bangun merengek sampai kul 6 pagi.. Gua da meraung masa tu.. Nak kejutkan mak gua, kesian lak sebab esok dia nak bangun pagi2.. nak kejutkan Incik Hel, sian pulak sebab dia da penat drive.. Endingnya terpaksa x kesian dengan diri sendiri... Dalam kul 6 pagi tu baru dia tido & gua tido sampai kul 10 pagi.. hamek ko!!.. Sibaik rumah mak sendiri..

Gua ingat waktu siang xnak kasi dia kerap tido so gua saja main2 dgn dia.. tapi baby ni kalu dia nak tido buatla cara camne pun dia tetap lena.. Geletek ke, usik2 ke tetap dia pejam mata.. siap berdengkur lagi.. Mula la rasa kesian & terpaksa mengalah.. bila waktu malam sendiri yang ngomel sorg2.. padan muka haha..

Kat keningnya pun ada ruam sampai dah berkudis.. Buat masa ni letak Calamine Cream yang adik gua rembat dari farmasi.. Thanks MakCu..

Comments

Popular posts from this blog

Selamat Sudah...!! Pengalaman Bersalin Gua..

Checklist Barang Baby & Mak Baby

Oh Adik Kedai